malkedza2

malkedza2

 ۱ نفر را دنبال می کند

دوربین مداربسته پلاک خوان

دوربین مداربسته پلاک خوان، دوربینی است که می تواند پلاک خودرو را بخواند و ذخیره کند. بدین ترتیب اطلاعات صاحب خودرو نیز ثبت و آنالیز می شود. این نوع دوربین ها به صورت هوشمند بر روی وقایع ترافیکی شهر ها نظارت می کنند. دوربین های مداربسته پلاک خوان اطلاعات به دست آمده را به مرکز مدیریت هوشمند دستگاه ضبط NVR ارسال می کنند. این دوربین ها عمدتا در کنترل و تردد جاده ای و کنترل ورود و خروج در مراکز دولتی، کارخانجات و … مورد استفاده قرار می گیرند.

دوربین پلاک خوان

انواع دوربین های پلاک خوان و کاربرد آن ها

دوربین پلاک خوان جاده ای:

دوربین پلاک خوان جاده ای به دوربینی گفته می شود دوربین لامپی که در جاده ها و بزرگراه ها جهت تشخیص پلاک ماشین های در حال حرکت مورد استفاده قرار می گیرد. این دوربین میزان سرعت خودرو ها را می سنجد و در صورت داشتن سرعت غیر مجاز و هر گونه تخلف رانندگی، اطلاعات خودرو مورد نظر را ثبت و در اختیار پلیس قرار می دهد.

دوربین پلاک خوان پارکینگ:

این نوع از دوربین ها در پارکینگ ها برای صدور قبض شنودیاب و هم چنین پارکینگ های عمومی مبتنی بر کارت خوان های RFID برای کنترل تردد استفاده می شود. زمانی که راننده کارت خود را به کارت خوان نزدیک می کند تصویر خودرو و مشخصات راننده ثبت می شود. به این ترتیب هزینه پارکینگ به صورت اتوماتیک پرداخت شده و به اتومبیل اجازه خروج داده می شود.

دوربین پلاک خوان سازمانی:

این نوع از دوربین ها برای کنترل تردد وسایل نقلیه در سازمان ها کاربرد دارند.

استفاده از دوربین مداربسته پلاک خوان چه مزایایی دارد؟

کیفیت تصویر بالا: یکی از مهم ترین مزایای این دوربین ها، امکان ثبت تصاویر با کیفیت بالا در طول شبانه روز از پلاک خودرو ها است.

امکان نظارت شبانه روزی: از دیگر قابلیت های این دوربین ها دوربین مداربسته سیمکارتخور می توان به نظارت 24 ساعته و شبانه روزی آن ها بر ورود و خروج وسایل نقلیه اشاره کرد.

قابلیت دسترسی از راه دور: تصاویری که توسط دوربین مداربسته sqt پلاک خوان ثبت می شود را می توان از هر مکانی به راحتی کنترل کرد. با انتقال اطلاعات دوربین به پایگاه داده می توانید تصاویر را از راه دور کنترل کنید.

پوشش دهی بالا: یکی دیگر از قابلیت های دوربین های تشخیص پلاک، پوشش دهی کامل سطح جاده و خیابان است. این دوربین ها علاوه بر ثبت اطلاعات راننده متخلف، دوربین سیمکارتی می توانند موانع فیزیکی موجود در جاده را نیز تشخیص دهند. این دوربین ها در هوشمند سازی و شفافیت امور مالی پارکینگ ها و هم چنین در کاهش خطای انسانی نیز نقش دارند.

10 ویژگی مهم دوربین پلاک خوان

دوربین مداربسته پلاک خوان

موارد استفاده از دوربین مداربسته تشخیص پلاک

استفاده در مراکز نظامی و سازمان ها دوربین شلنگی

نظارت بر محل های سوخت گیری، پمپ بنزین و ..

پارکینگ مجتمع های مسکونی یا اداری

ورودی و خروجی بیمارستان ها و مراکز درمانی

کنترل تردد خودرو ها

نکات مهم در نصب دوربین مداربسته پلاک خوان

در هنگام نصب دوربین پلاک خوان به زاویه دوربین و ارتفاع آن حتما توجه کنید. با تنظیم نادرست زاویه و ارتفاع این نوع دوربین ها، ممکن است دوربین سیمکارتی چرخشی در فرآیند پلاک خوانی مشکل ایجاد شود. نکات زیر را در هنگام نصب دوربین پلاک خوان در نظر بگیرید.

زاویه افقی و عمودی دوربین تشخیص پلاک: ارتفاع و زاویه این دوربین ها در هنگام نصب بسیار اهمیت دارد. اگر دوربین در زاویه مناسبی قرار نگیرد شنود مخفی و هم چنین ارتفاع نصب آن زیاد باشد، تشخیص پلاک خودرو به سختی انجام می شود. زاویه پلاک خودرو در یک خط عمودی نسبت به دوربین پلاک خوان باید بین 15 تا 30 درجه باشد.

زاویه پلاک خودرو: دستگاه شنود زاویه افقی پلاک خودرو از 5 درجه نباید بیشتر باشد. در صورت رعایت نکردن این زاویه در هنگام نصب، نرم افزار های پلاک خوان برای خواندن پلاک خودرو ها با مشکل مواجه می شوند.

ارتفاع نصب مناسب دوربین پلاک خوان: بهترین ارتفاع نصب این نوع دوربین ها در پارکینگ ها 1/5 متر و در پروژه های ترافیکی 5/5 متر است.

دوربین مداربسته پلاک خوان

تفاوت دوربین پلاک خوان با دوربین های معمولی

دوربین مداربسته معمولی اغلب برای حفظ امنیت و نظارت محیط استفاده می شوند. اما دوربین های پلاک خوان با استفاده از سنسور های خاص و دقیق، می توانند اعداد و حروف پلاک را در شب یا شرایط آب و هوایی نامساعد، به طور دقیق تشخیص دهند. این سنسور ها عبارتند از:

سنسور DEFOG: وجود ذرات گرد و غبار و مه در هوا موجب تار شدن تصویر دوربین مداربسته خورشیدی می شود. سنسور DEFOG یا ضد مه باعث خنثی شدن حالت مه شده و در نتیجه تصویری واضح از پلاک خودرو را ارائه می دهد.

سنسور BLC قوی: زیاد بودن نور در پشت تصویر، دوربین خودرو باعث می شود تصویر اجسام تاریک دیده شود. سنسور BLC قوی این نور را خنثی کرده و در نتیجه جسم به خوبی نمایش داده می شود. در تاریکی شب که نور چراغ خودرو باعث می شود پلاک خودرو به خوبی دیده نشود، وجود این سنسور باعث می شود پلاک با وضوح کامل ثبت شود.

سنسور HLC قوی: هاله حاصل از نور چراغ خودرو باعث می شود جی پی اس خودرو لنز دوربین نتواند پلاک خودرو را به خوبی تشخیص دهد. وجود سنسور HLC در دوربین پلاک خوان باعث خنثی شدن این هاله شده و در نتیجه تصویر پلاک به صورت واضح ثبت می شود.

سنسور WDR: در برخی مواقع تصویر دارای دامنه نور گسترده ای بوده و میزان شدت نور باعث ایجاد نقاط تاریک و روشن در قسمت های مختلف تصویر می شود.ردیاب خودرو در این صورت تصویر به خوبی تشکیل نمی شود. سنسور WDR موجود در این دوربین ها، بین نقاط تاریک و روشن تعادل ایجاد کرده و در نهایت تصویری واضح از پلاک خودرو ارائه می دهد.

قیمت دوربین مداربسته پلاک خوان

دوربین های مداربسته ی پلاک خوان در برند های مختلف و با قیمت های متفاوت در بازار موجود هستند. اگر قصد خرید دوربین مداربسته را دارید و یا می خواهید دوربین خودرو سیمکارتی از قیمت دوربین مداربسته پلاک خوان مطلع شوید می توانید با مشاورین ما تماس گرفته و اطلاعات مورد نظر خود را به دست آورید.

 

حتما بخوانید:

۱. چگونه دستگاه شنود را پیدا کنیم؟

۲. دوربین مداربسته دید در شب رنگی

۳. بهترین دوربین مداربسته برای مغازه

۴. ۱۰ ویژگی مهم دوربین پلاک خوان

۵. جی پی اس زیر پوستی سگ و گربه

۶. چگونه دوربین مخفی را با گوشی پیدا کنیم؟

۷. دوربین فیلمبرداری کوچک

۸. انواع دوربین مداربسته ریز رم خور

۹. روش ریست پسورد دستگاه

malkedza2
malkedza2

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋