سایت نیازمندیهای مالیچه

سایت نیازمندیهای مالیچه

موتورجستجوی قوی نیازمندیهای مالی ، وام ، ضامن ، سرمایه گذار ، وکیل و .... www.malicheh.com

ضامن وام کیست؟

ضامن وام کیست؟

ضامن وام به چه کسی گفته می‌شود؟ چرا بانک ها بابت وام، درخواست ضامن می‌کنند؟ ضامن وام باید چه شرایطی داشته باشد؟ برای هر وام چه تعداد ضامن موردنیاز است؟ آیا برای دریافت هر نوع وامی داشتن ضامن ضروری است؟ از کجا یک ضامن معتبر برای وام خود پیدا کنیم؟ این‌ها سؤالاتی هستند که هنگام دریافت وام برای اغلب متقاضیان مطرح می‌شود. در این مقاله تلاش می‌کنیم به سؤالات مختلف و پرتکرار متقاضیان پیرامون ضامن وام پاسخ دهیم.

 

[vambanki 

ضامن وام به چه کسی گفته می‌شود؟

ضامن وام معمولاً یک فرد حقیقی است که برای دریافت وام توسط گیرنده وام به بانک یا مؤسسه اعطا کننده وام معرفی می‌شود و پرداخت اقساط وام را ضمانت می‌کند. در‌ واقع ضامن وام به صورت رسمی متعهد می‌شود در صورتی که گیرنده وام اقساط آن را پرداخت نکند به جای او، اقساط باقی‌مانده وام را پرداخت کند.

 

چرا بانک ها و مؤسسات مالی و اعتباری، بابت اعطای وام درخواست ضامن می‌کنند؟

معرفی ضامن یکی از پیش نیازهای اصلی و رایج برای دریافت انواع وام ها در بانک ها و مؤسسات مالی مختلف محسوب می‌شود. این کار بازگشت مبلغ اصلی و فرعی وام را با اطمینان بیشتری برای اعطاکننده وام تضمین می‌کند.

به این ترتیب در صورتی که به هر دلیلی گیرنده وام، اقساط وام را به عمد پرداخت نکند یا از عهده پرداخت آن برنیاید ضامن یا ضامن های او می بایست وجه اقساط موردنظر را پرداخت کنند. در‌ واقع درخواست ضامن برای اعطای وام نوعی محکم کاری از سوی بانک هاست که برای اطمینان از بازپرداخت وام صورت می‌گیرد. معمولاً در مورد کارمندهای رسمی که نقش ضامن وام را ایفا می‌کنند، بانک ها در صورت عدم پرداخت قسط وام توسط گیرنده وام، مبلغ قسط را از حقوق ضامن کسر می‌کنند.

 

آیا برای دریافت تمام وام ها ارائه ضامن ضروری است؟

پاسخ کوتاه این سؤال منفی است. الزام به معرفی ضامن معمولاً بستگی به نوع وام، میزان وام، مدت زمان اقساط و بانک یا مؤسسه ارائه کننده تسهیلات وام دارد. در مورد برخی وام ها صرفاً روش‌های تضمینی دیگری مانند وثیقه قرار دادن سند ملکی مناسب، ارائه وکالت کسر از حقوق و صدور یک برگه چک یا سفته برای دریافت وام کفایت می‌کند.

وام هایی با مبالغ بسیار پایین یا دارای زمان تسویه کوتاه معمولاً بدون نیاز به ضامن قابل دریافت هستند. چنین وام هایی با توجه به اینکه بدون نیاز به ضامن وام  اعطا می‌شوند و دردسرهای پیدا کردن ضامن مناسب را از سر راه متقاضیان برمی دارند اغلب، متقاضیان و محبوبیت خاص خود را دارند. با این حال برای دریافت بسیاری از وام ها به ویژه وام هایی با مبالغ بالا، معرفی ضامن حقیقی و معتبر ضروری خواهد بود.

 

zamen1 

 

برای هر وام چه تعداد ضامن موردنیاز است؟

در بانک ها و مؤسسات اعتباری مختلف، معمولاً بسته به نوع و میزان وام می بایست یک یا دو ضامن حقیقی معرفی کنید. در حالت‌های خاص ممکن است تعداد ضامن های موردنیاز به سه مورد یا بیشتر نیز افزایش پیدا کند. در هر حال با افزایش مبلغ وام، تعداد ضامن موردنیاز متناسب با شرایط اعطاکننده وام افزایش پیدا می‌کند یا سخت‌گیری های بیشتری در مورد میزان اعتبار ضامن صورت می‌گیرد.

 

یک ضامن وام معتبر باید چه شرایطی داشته باشد؟

بانک ها و مؤسسات مالی مختلف، شرایط متنوعی برای یک ضامن حقیقی معتبر درنظر می‌گیرند. گاهی اوقات پیدا کردن ضامن مناسب و مورد تأیید بانک چندان کار ساده‌ای نیست. اغلب بانک ها عاقل بودن، بالغ بودن و داشتن سن قانونی و همچنین داشتن درآمد کافی و مستمر را از شرایط اصلی و بدیهی برای احراز صلاحیت ضامن وام اعلام می‌کنند.

کارمندان، بازنشستگان مستمری بگیر و کاسبین دارای جواز کسب معتبر و افراد دارای اعتبار بالا از جمله محبوب‌ترین افرادی هستند که بانک ها برای ارائه تسهیلات مختلف با آغوش باز ضمانت آن‌ها را می پذیرند. این افراد از آنجایی که دارای حقوق یا درآمد مطمئن ماهیانه هستند در صورت عدم بازپرداخت وام توسط گیرنده وام افراد معتبری برای پرداخت اقساط به شمار می‌آیند.

به علاوه فردی که به عنوان ضامن برای دریافت وام معرفی می‌کنید نباید هیچگونه بدهی معوقه ای به بانک داشته باشد. نداشتن چک برگشتی نیز یکی دیگر از اساسی ترین شرایط لازم برای یک ضامن معتبر محسوب می‌شود. در صورتی که ضامن معرفی شده توسط گیرنده وام، شرایط موردنیاز را نداشته باشد امکان دریافت وام وجود ندارد.

 

zamenbank 

چگونه یک ضامن معتبر برای وام خود پیدا کنیم؟

گاهی اوقات پیدا کردن ضامن معتبری که وام شما را نزد بانک ضمانت کند کار دشواری است. به این موضوع، دشواری راضی کردن افراد برای ضمانت را هم اضافه کنید. با این حال اگر کارمند هستید می‌توانید برای ضمانت وام های خود روی همکاران تان حساب کنید. اگر هم بین اعضای خانواده یا آشنایان خود کارمند یا کاسب بازاری سراغ دارید می‌توانید به آن‌ها مراجعه کنید.

برای جلب رضایت این افراد می‌توانید به آن‌ها قول دهید در صورت نیاز شما هم وام آن‌ها را ضمانت خواهید کرد. به این ترتیب نه تنها فرد موردنظر با خیال راحت می‌تواند وام شما را ضمانت کند شما هم بدون نگرانی می‌توانید وام او را ضمانت کنید چرا که هر دو ضامن وام های یکدیگر هستید.

اگر هیچ کدام از موارد فوق برای یافتن ضامن مناسب مشکل شما را حل نکرد می‌توانید روی آگهی های ضمانت وام حساب باز کنید. با یک جستجوی ساده در سایت های جستجوی آگهی مالی مانند مالیچه یا سرویس های انتشار آگهی عمومی می‌توانید افرادی را پیدا کنید که در قبال دریافت مبلغی وام شما را ضمانت می‌کنند و به عنوان ضامن وام شما را همراهی خواهند کرد.

 

ضمانت وام و نگرانی‌های پیرامون آن

اگر دوست، همکار یا یکی از آشنایان تان از شما خواسته اند ضامن وام آن‌ها شوید احتمالا در وهله اول با نوعی شک و تردید یا رودربایستی دست و پنجه نرم کرده‌اید. نگرانی بابت عدم پرداخت اقساط وام و اینکه مجبور شوید اقساط را خودتان پرداخت کنید موضوعی است که همیشه در کمین ضامن های وام قرار دارد.

میزان نگرانی و ریسک ناشی از ضمانت وام به عوامل مختلفی بستگی دارد. پیش از آنکه برای ضمانت یک وام اقدام کنید ابتدا از خودتان بپرسید چقدر گیرنده وام را می‌شناسید؟ آیا به حدی مورد اعتماد شماست که مطمئن باشید اقساط وام را پرداخت خواهد کرد؟ اگر گیرنده وام همکار یا از آشنایان نزدیک شماست معمولاً می‌توانید با اطمینان خاطر بیشتری ضامن وام او شوید. اما اگر فرد ریسک پذیری نیستید، از آشنایی شما با گیرنده وام مدت زمان زیادی نمی‌گذرد یا او را فرد قابل اعتمادی نمی‌دانید بهتر است با احتیاط بیشتری عمل کنید.

به علاوه همانطور که در بخش قبل نیز گفته شد یکی از روش‌های رایج و اطمینان بخش برای ضمانت وام های دیگران، ضمانت متقابل وام شماست. به این معنا که گیرنده وام هم ضامن وام شما شود.

 

جدیدترین مطالب و مقالات آموزشی در زمینه وام ، خدمات مالی و حقوقی را در سایت نیازمندی های مالیچه دنبال کنید .

سایت مالیچه به روزترین آگهی های خرید و فروش وام ، ضامن ، سرمایه گذار

www.malicheh.com

 

سایت نیازمندیهای مالیچه
سایت نیازمندیهای مالیچه موتورجستجوی قوی نیازمندیهای مالی ، وام ، ضامن ، سرمایه گذار ، وکیل و .... www.malicheh.com

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋