maleki.n1994

maleki.n1994

چگونگی از کار انداختن دستگاه حضور و غیاب

با دقت به شغل های متفاوت در موسسه های خصوصی یا دولتی دستگاه های حضور و غیاب وظیفه آمار و پژوهش منابع انسانی و در اختیار گرفتن تردد آنها را بر عهده دارند. اکثر افراد سعی در از فعالیت انداختن دستگاه حضور و غیاب یا دور زدن آن در این شرکت ها را دارند که، ما با ارائه مطالب کاربردی در‌این نوشته‌ی علمی، شما را با شیوه از کار انداختن آن آشنا می نماییم. دستگاه های حضور و غیاب از سال های قبلی تا کنون همواره گزینه سو تاثیر افراد سودجو قرار می گرفت. با تمرکز به امنیت زیر دستگاه های دیجیتالی در سال های به دور بسیاری از افراد سعی در معیوب کردن دستگاه حضور غیاب داشتند. دستگاه های حضور و غیاب دارای گونه های متعدد با قابلیت های متفاوت هستند که، امروزه بیشتر از نوع، تشخیص اثر انگشت و تشخیص شکل در کشور ما به کار گیری می نمایند.
 



دستگاه حضور و غیاب تشخیص اثر انگشت
 


این نوع دستگاه حضور و غیاب که با ثبت اثر انگشت نیروی کار حوزه کاری یک شرکت یا اداره بر روی حافظه خود به پردازش می‌پردازد. این دستگاه ها دارای پارامترهای صفر و یک جهت ثبت اثر انگشت هستند. دستگاه های حضور و غیاب تشخیص اثر انگشت با ثبت هر ۱۰ انگشت پرسنل بر روی حافظه خود، با استفاده از کدهای صفر و یک، کدی مخصوص برای هر فرد تولید می نماید، که در صورت تطبیق اثر انگشت با آن کد، ورود و خروج وی ثبت خواهد شد.
 



چگونگی از کار انداختن دستگاه حضور و غیاب تشخیص اثر انگشت
 


عموماً افرادی که مبادرت به دور زدن دستگاه حضور و غیاب می نمایند، از پرسنلی هستند که به صورت نا منظم در دفتر کار حضور می‌یابند. پرسنلی که میخواهند ساعاتی را در دفتر کار حضور نداشته باشند یا کارشناسان امنیتی که می خواهند اطلاعات آن شرکت یا اداره را تخریب نمایند. برای از کار انداختن دستگاه حضور و غیاب تشخیص اثر انگشت، نیاز به اثر انگشت یک مدیریت مسئول آن دستگاه هست.یک دستگاه لیزر  قادر است با هک آن اثر انگشت روی یک دستکش لاتکس حک شده که فرد دیگری با پوشیدن آن دستکش عملیات حضور و غیاب را انجام دهد. در غیر این صورت می‌توانید با استفاده از یک دستکش چرب یا سیلیکونی که اثر انگشت مورد نظر روی آن قرار داشته باشد، به پرینتر سه بعدی ارجاع داده و به مورد نظر روی اثر انگشت را در سیستم دستیابی فرمایید. امروزه عمل از کار انداختن  این نوع دستگاه های حضور غیاب بسیار دشوارتر از قبل شده و این دستگاه های تشخیص اثر انگشت به سیستم تشخیص زنده بودن پوست نیز مجهز شده اند که این امر را نسبتاً ناممکن میکند.
 



دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره
 


میدانیم که دستگاه های تشخیص چهره از الگوی بیومتریک به کار گیری می کنند. این الگوی بیومتریک تصویری از ویژگیهای منحصر به فرد فیزیکی یا رفتاری می باشد که به واسطه یک سنسور یا دوربین دریافت، تجزیه و ارزیابی و آن‌گاه ذخیره سازی میشود. این الگو ممکن است تصویری از شکل دست، انگشت، صورت، چشم و یا میمیک صورت باشد.

برای احراز هویت بوسیله دستگاه، نیاز هست که از قبل الگوی ویژگی مورد نظر برای دستگاه تعریف شود. برای احراز اسم‌ و‌ آرم وقتی شخص مختصات بیومتریک مورد نظر را به دستگاه نشان می دهد، این مشخصات با الگوهای موجود در دستگاه مقایسه می‌گردد و در صورت تطابق و تایید، ثبت می‌شوند و اجازه تردد صادر می‌گردد.این نوع دستگاه های حضور و غیاب با در اختیار گرفتن پارامترهای مختلف چهره پرسنل به تشخیص اسم‌ و‌ علامت آن‌ها می پردازد. دستگاه حضور و غیاب تشخیص رخ می توانند با تشکیل دادن یک سرمشق ثابت مخصوص برای هر پرسنل، تصویر او را در حافظه خود ذخیره می نماید. محبوبیت این دستگاه امروزه با اعتنا به شیوع COVID-19 در دنیا بیشتر گردیده‌است، زیرا عدم واکنش بی واسطه با دستگاه از مزایای آن میباشد. این نوع دستگاه ها دارای امنیت بسیار بالا و از فعالیت انداختن آنان بسیار دشوار میباشد که در ادامه به آن میپردازیم.




از فعالیت انداختن دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره
 


امروزه با ارتقا کیفیت دوربین های دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره از کار انداختن آن بسیار دشوارتر از قبل می باشد.ساده ترین روش برای از فعالیت انداختن دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره، ساختن یک ویدئو با کیفیت از صورت فرد موردنظر میباشد. علاوه بر این کار می‌ توانید از، پرینترهای سه بعدی قوی جهت ساختن شکل سه بعدی تشخیص چهره عمل فرمایید. برای از کار انداختن این دستگاه های حضور و غیاب یا دور زدن آن، می توان با این دو چاره به هدف رسید. البته دستگاه های حضور و غیاب با تکنولوژی تازه و دارای سطح امنیت بالا ، شکل جعلی را میتوانند با الگوریتم های تشخیص بافت زنده پوست شناسایی کنند و دست اشخاص سود جو را کوتاه کنند.

منبع:

https://www.ana.press/news/670683/%D8%AC%D8%B9%D9%84-%D8%A7%D8%AB%D8%B1-%D8%A7%D9%86%DA%AF%D8%B4%D8%AA-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%D8%B3%D8%AA%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D8%AD%D8%B6%D9%88%D8%B1-%D9%88-%D8%BA%DB%8C%D8%A7%D8%A8-%D8%A7%D8%AB%D8%B1-%D8%A7%D9%86%DA%AF%D8%B4%D8%AA%DB%8C

maleki.n1994
maleki.n1994

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋