Dama Mehr

Dama Mehr

توسط ۱ نفر دنبال می شود

گولینگ تاور صنعتی

چرايي نياز به برج خنك كننده

در فرآيند هاي بزرگ صنعتي كه در حال انجام است يكي از مهمترين مسائل كه بايد در طراحي مهندسي به آن دقت كافي شود مساله توليد گرماي بيش از حد دستگاه ها يافتن راه حلي براي دفع اين گرما است دستگاه هاي بزرگ تهويه مطبوع، نيروگاه ها، پالايشگاه هاي بزرگ و اكثر واحد هاي صنعتي كه در ديگر حوزه ها مشغول به فعاليت هستند و نياز به دستگاهي دارند تا بتواند از گرم شدن بيش از حد آبي كه در ساير دستگاه ها جهت خنك سازي استفاده مي شود. جلوگيري به عمل آورده و از طرفي باعث خنك شدن آب شود. اينجاست كه نام برج خنك كننده به ميان مي آيد و ميزان اهميت آن نيز مشخص مي گردد. مي توان گفت در يك واحد صنعتي اگر خبري از اين دستگاه نباشد عملا نمي توان مدت زيادي آن واحد را سر پا نگه داشت و با شروع به كار دستگاه ها و گرم شدن بيش از حد آب خنك كننده عملكرد دستگاه ها دچار اختلال شده و خط توليدي اصطلاحا مي خوابد

كار اصلي برج خنك كننده

 در واقع كار اصلي برج خنك كننده اين است كه سعي كنيد تا حرارت اضافي را از دستگاه ها گرفته و آن را به محيط اطراف منتقل نمايد و هر چقدر بتواند اين كار را با دقت عمل بالاتري انجام دهد قطعا از كيفيت بالاتري برخوردار بوده و مسلما ازهزينه طراحي بالاتري هم برخوردار است و قيمت كولينگ تاوربر حسب حجم و تن محاسبه ميشود. دستگاه خنك كننده «cooling tower»  جزحياتي و لاينفك هر واحد صنعتي به شمارمي رود و اگر زماني تولد وظيفه خود را به خوبي اجرا نمايد. بايد منتظر عواقب بعدي آن نيز باشيم و كمترين ضرر آن آسيب ديدن دستگاه ها و اختلال در خط توليد آن واحد صنعتي مي باشد همچنين در سيستم هاي سرمايشي و گرمايشي از برج خنك كننده به عنوان يك خنك كن و دفع حرارت هاي پيش از حد استاندارد استفاده مي كنند در واقع وجود اين دستگاه در سيستم هاي سرمايشي و گرمايشي به چيلرها كمك خواهد كرد تا حرارت نامطلوب خود رادفع نمايند اما مساله اي كه بايد به آن دقت كنيم اين است كه به مرور زمان ممكن است مشكلاتي نيز براي خود دستگاه خنك كننده نيز بوجود آيد كه از جمله اين مشكلات مي توان به موارد زير اشاره كرد. از بين رفتن و به اصطلاح خوردگي قطعات داخلي دستگاه خنك كننده به ايجاد باكتري ها و جلبك ها در درون دستگاه و هر جا كه آب باشد، در نهايت ايجاد رسوبات درون دستگاه يكي ديگر از مشكلاتي است كه در دراز مدت بايد منتظرآن باشيم.

انواع برج خنك كننده از نظر سيستم كار وجود دارد:

1-      با جريان مخالف: آب از بالا به پايين و هوا از پايين به بالا

2-      با جريان مقاطع: آب از بالا به پايين و هوار هلو به داخل

شرايط نرمال: درجه حرارت مرطوب هوا ۲۱ درجه سانتيگراد،آب  ورودي ۳۵ درجه سانتيگراد، آب خروجي ۲۹ درجه سانتيگراد، دراين شرايط براي انتخاب اين دستگاه بايستي فاكتور هاي زير را در نظر گرفت.

1-      دماي مرطوب هواي خارج

2-      دماي آب ورودي

3-      دماي آب خروجي

4-      نقصان دماي آب (معمولا ۱۰ درجه فارنهايت)

5-      دبي آب جرياني

براي كسب اطلاعات بيشترميتوانيد باكارشناسان فني شركت دمامهر باشماره زيرتماس حاصل فرماييد.

021-22307981

Dama Mehr
Dama Mehr

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋