مهسا دیبا

مهسا دیبا

فعال در حوزه رمزارزها و برنامه‌نویسی ⠀
توسط ۴ نفر دنبال می شود

وقتی همه بیت کوین ها استخراج بشه ، ‌چه اتفاقی میفته ؟

تا به امروز، بیشتر از ۹۰ درصد از عرضه کل بیت کوین که ۲۱ میلیون واحده؛ ماین شده. فقط کمی بیشتر از ۲ میلیون واحد بیت کوین برای استخراج باقی مانده که استخراج این کوین ها تقریبا تا سال ٢١٤٠ طول خواهد کشید. اما وقتی که دیگه هیچ بیتکوینی برای استخراج باقی نمونده باشه؛ چه اتفاقی خواهد افتاد؟

 

ماینرهای بیت کوین از طریق پاداش بلاک و کارمزد تراکنش، درآمد کسب می کنند. بعد از اینکه تمام بیت کوین ها استخراج شدند و دیگه خبری از پاداش بلاک نبود؛ کارمزد تراکنش ها به تنها منبع درآمد ماینرها تبدیل میشه. تخمین زده میشه که تا آن زمان، هزینه انجام تراکنشها افزایش پیدا کنه و بیت کوین به یک دارایی ذخیره ای تبدیل بشه.

با توجه به کمبود عرضه، احتمالا با افزایش فشار تقاضا مواجه خواهیم شد. فرض کنید تمام ۲۱ میلیون واحد بیت کوین استخراج شده و فومو بیشتر از هر زمان دیگه ای در بازار نفوذ میکنه؛ چراکه همه می خواهند حداقل صاحب کمی طلای دیجیتال باشند.

 

همون طور که گفتیم در حال حاضر، ۱۸٫۹۲ میلیون از عرضه کل بیت کوین که ۲۱ میلیون واحده؛ استخراج شده. تا سال ٢١٤٥ که استخراج ۲ میلیون بیت کوین دیگه طول میکشه؛ پاداش بلاک بیت کوین هم هر ٤ سال یکبار طی رویداد هاوینگ (Halving) نصف میشه. در واقع میشه گفت که ماینرها به مرور زمان برای تامین هزینه های خودشون به کارمزد معاملات تکیه خواهند کرد.

برای خرید ارزهای دیجیتال با کمترین کارمزد و واریز سریع، در سایت سرمایکس ثبت‌نام کنید
مهسا دیبا
مهسا دیبا فعال در حوزه رمزارزها و برنامه‌نویسی ⠀

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋