مهسا دیبا

مهسا دیبا

فعال در حوزه رمزارزها و برنامه‌نویسی ⠀
توسط ۴ نفر دنبال می شود

وام دهی در دیفای Defi

دیفای که یکی از پرطرفدارترین سیستم‌های مالی محسوب می‌شود؛ امکانات زیادی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. یکی از محبوب‌ترین این امکانات، ارائه خدمات وام‌دهی است.


در این مقاله، امکان وام دهی یا استقراض وام در دیفای را به زبان ساده توضیح میدم ;

دیفای (DeFi) به معنای امور مالی غیرمتمرکز (Decentralized Finance) است که به منظور کمرنگ کردن واسطه های مالی به وجود آمده. دارایی های دیجیتال، پروتکل ها، قراردادهای هوشمند و نرم افزارهای غیرمتمرکز بر بستر بلاک چین،صنعت دیفای را تشکیل می دهند.

 

پروتکل های وام دهی یکی از محبوب ترین پلتفرم های بر بستر دیفای محسوب می شود. سیستم وام دهی شفاف و آزاد، مزیت های زیادی از جمله توافق سریع و بی دردسر، عدم نیاز به ضامن و یا چک اعتباری و قابلیت استفاده از دیگر دارایی های دیجیتال به عنوان وثیقه را دارد.

با توجه به این که پروتکل های وام دهی بر بستر بلاک چین های عمومی پیاده سازی می شوند،نیازی به ارائه مدارک خاصی برای تامین اعتماد نبوده و پروسه وام دهی یا وام گرفتن سریع تر، ارزان تر طی شده و در دسترس افراد بیشتری خواهد بود.

وام دادن و وام گرفتن در حوزه رمزارزها از طریق دو روش اصلی انجام می گیرد:
- از طریق مؤسسه های مالی متمرکز
- از طریق پروتکل های غیرمتمرکز

برای وام دادن یا وام گرفتن در پلتفرم های دیفای لازم است که فرد وام دهنده با استفاده از یک قرارداد هوشمند، توکنهایی که می خواهد وام دهد را به «بازار پول» انتقال دهد.

بازار پول، دارایی کاربران را به کوین های مختلف تبدیل کرده و در دسترس متقاضیان قرار می دهد. قرارداد هوشمند نیز به صورت خودکارتوکنهایی را به عنوان سود و در چندین مرحله به وام دهنده ارائه می کند.

جهت نصف شدن کارمزدتان در صرافی‌های خارجی، با لینک من ثبت نام کنید :
صرافی کوکوین | صرافی کوینکس
مهسا دیبا
مهسا دیبا فعال در حوزه رمزارزها و برنامه‌نویسی ⠀

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋