مهسا دیبا

مهسا دیبا

فعال در حوزه رمزارزها و برنامه‌نویسی ⠀
توسط ۴ نفر دنبال می شود

لیکویید شدن یعنی چه ؟

در قراردادهای آتی (فیوچرز) صرافی‌ها شما ارزی که معامله می‌کنید را در اختیار ندارید. بروکر یا صرافی شما آن ارز را به شما قرض می‌‌دهد. به این صورت شما می‌توانید از بالا رفتن و پایین آمدن قیمت آن ارز سود کسب کنید. اگر جهت حرکت بازار با جهتی که شما معامله خود را بازکرده‌اید مخالف باشد، صرافی تا یک نقطه‌ی مشخص حاضر است ضرر پوزیشن شما را تحمل کند. زمانی که به این نقطه‌ی خاص برسید صرافی پوزیشن شما را می‌بندد و شما لیکوئید می‌شوید.

 

به‌عنوان‌مثال، فرض کنید که شما وارد یک قرارداد فیوچرز یا معاملات اهرم دار شده‌اید و دو هزار دلار در این معامله قرار داده‌اید. شما با این تحلیل که قیمت بیت کوین افزایش می‌یابد، یک پوزیشن لانگ بازکرده‌اید. اما بازار برخلاف انتظار شما نزولی شده و قیمت بیت کوین کاهش می‌یابد. بایننس در یک نقطه‌ی مشخص قرارداد را بسته و دو هزار دلار شمارا تصاحب خواهد کرد.

?اگر سطح مارجین اولیه‌ی یک معامله‌گر با حداقل وجه تضمین (maintenance margin) او یکی شود، معامله‌گر لیکوئید می‌شود. یعنی صرافی دارایی‌های او را می‌فروشد و معامله‌گر به همین سادگی ورشکست می‌شود.

راه جلوگیری از لیکویید شدن 

هنگام معامله در صرافی های محبوب مثل کوینکس و کوکوین حتما حدضرر (استاپ لاس یا استاپ‌لیمیت) خود را تنظیم کنید تا از لیکویید شدن جلوگیری کنیدو

همیشه پرسود و موفق باشید 🌹 

مهسا دیبا
مهسا دیبا فعال در حوزه رمزارزها و برنامه‌نویسی ⠀

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋