مهسا دیبا

مهسا دیبا

فعال در حوزه رمزارزها و برنامه‌نویسی ⠀
توسط ۴ نفر دنبال می شود

چرا باید بیتکوین بخریم ؟ مزایای بیت کوین چیست ؟ چرا قیمت بیت کوین به مرور زمان بیشتر می شود ؟

نادیده گرفتن بیت کوین غیرممکن است

اخیرا مردم با سرعت بیشتری با بیت کوین آشـنا می شوند و بیشتر امیدوارند که روند رشد قیمت آن ادامه دار باشـد تا بتواننـد آسان و سریع به پول برسند هنوز نظر بسیاری از افراد نسبت به بیت کوین منفی و یا بی تفاوتـی مطلـق اسـت و ایـن قابـل درک است زیرا هنوز نمی داننـد بـیـت کـویـن توانسته است بخش مهمی از اقتصاد جهانی شود.

اکنون نادیده گرفتـن بيـت كـويـن غیرممکـن اسـت. زیرا اگر بیت کوین یک شرکت بود، امروز یکی از ۳۰ شرکت بزرگ دنیا شده بود.

 

باید بدانیم که دلیل اصلی ترقـى بيـت كـويـن طمع قیمت آن بـوده، امـا ایـن فـنـاوری بسیار پیچیده تر از یک تعریف قیمتی ساده است. زیرا تکنولوژی بیت کوین پایه و اساس نوعی سیستم مالـی كـامـلاً جدید است که می‌تواند سیستم پولی را به چالش بکشد.

چرا بیت کوین با سیستم های مالی فعلی متفاوت است؟

مهمترین ویژگی بیت کویـن ایـن اسـت کـه هیـچ شـرکت یا نهـادی بـه تنهایی نمیتواند آن را کنترل کند.

اولین دلیل خوب بودن بیت کوین

اگر کسی بخواهد برای کسی در یک کشور دیگر پول ارسـال کـنـد، انتقال وجـه الکترونیکـی بیـن المللی زمان بر و پرهزینه می باشد. علاوه بر این، نداشتن حساب بانکـی بـرای اتبـاع باعـث مـی شـود که فرد دارایی خود را بصورت نقد در خانه نگهداری کند که این روش بسیار خطرناک می باشد و یا برای اعضای خانواده در خارج از کشـور بفرستند، که پرهزینه و زمان بر است.

اکنون برای اولین بار در تاریخ می توان با استفاده از بیت کوین برای هرکس در هر کجای دنیا خیلی سریع و امن هر مبلغ پولی را ارسال کرد.

امنیت و پایداری بیت کوین به مرور زمان بیشتر می شود

قیمـت صـعـودی بیـت كـويـن باعـث جـذب ماینرهـای بیشتری شـده اسـت، کہ سبب غیر متمرکز شدن شبکه مـی شـود. وقتـی تـعـداد گروه های مستقل استخراج افزایش یابد و به لحاظ جغرافیایـی پراکنـده تـر شـود، تعطیلـي تمـام آنها برای دولت دشوارتر و گران تر می گردد. پـس بيـت كـويـن رفتہ رفتہ مانـدگاری و امنیـت خـود را در برابر از بین رفتن بیشتر می کند.

ارزش بیت‌کوین به مرور زمان بیشتر می شود

بیتکوین ماهیت ضد تورمی دارد و طوری برنامه‌نویسی شده است که هر ۴سال یکبار با نصف شدن پاداش ماینرها، قیمت هان جهش‌های عجیب میکند. در سال ۲۰۱۳ قیمت آن از ۱۰ دلار به ۱۱۰۰ دلار رسید. در سال ۲۰۱۷ قیمت آن از ۲۰۰دلار به ۱۹/۰۰۰ دلار رسید. در سال ۲۰۲۰ و۲۰۲۱ قیمت آن از ۳۸۰۰ دلار به ۶۶/۰۰۰ دلار رسید. 

اگر شما پولتان را بصورت ریال نگه دارید ، روز به روز ارزش آن کم می شود و شما فقیرتر می‌شوید. پس حتما حتما حتما بیتکوین را در سبد سرمایه‌گذاریتان قرار دهید.

بیتکوین غیر قابل ردگیری است

اگر شما صاحب یک کسب و کار باشید،‌میتوانید با دریافت بیتکوین،‌ تراکنش های خود را مخفی نگه دارید و مالیات کمتری بپردازید. این بهترین مزیت ارزهای دیجیتال است. و البته مهمترین دلیل مخافلت دولت‌های مختلف در سراسر دنیا (بخصوص چین!) با آن :)) 

بیت کوین هنوز به شکل نهایی خود نرسیده است

بيـت کـویـن هنـوز یک کودک است که به تازگی ۱۰ سالش شده است و تمام کارایی این رمزارز کشف و بررسی نشده است. بررسی اگر بخواهیم بیت کوین را با اولین روزهای اینترنت یعنی زمانی که از مودم هـای دیـال آپ بـا صـدای نوستالژیک شان استفاده میکردیم مقایسه کنیم، در آن زمان تصـور انجام کارهایی از قبیل تماشـای مستقیم ویدئوهـای نامحـدود بر روی گوشی تلفـن همراه غیرقابل درک بود. اکنـون بيـت كـويـن نیـز با سیستم مالـى فعلـی، مـى تواند به موفقیت دست یابد. زیرا شیوه استفاده از پول در ۱۰ سال آینده احتمالاً با آنچه امروزه صـورت میگیرد کاملا متفاوت است.

از کجا بیت کوین بخریم ؟

برای خرید بیت کوین ابتدا باید در صرافی های معتبر ایرانی مثل سرمایکس یا اوکی‌اکسچنج ثبت‌نام کنید و به هر مقدار بخواهید ( مثلا ۲میلیون تومن) میتوانید بیت‌کوین یا هر ارز دیجیتال دیگر را خریداری کنید و نگه دارید.

ثبت نام در صرافی سرمایکس (تهران) 
ثبت نام در صرافی اوکی اکسچنج (مشهد)

 

 

مهسا دیبا
مهسا دیبا فعال در حوزه رمزارزها و برنامه‌نویسی ⠀

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋