مهسا دیبا

مهسا دیبا

فعال در حوزه رمزارزها و برنامه‌نویسی ⠀
توسط ۴ نفر دنبال می شود

تفاوت وب ۱ و وب ۲ و وب ۳ در چیست ؟

وب چیست؟

وب (Web)، مجموعه ای از وبسایتها که از طریق بستر اینترنت به هم متصل هستند. در واقع، سایتهای مختلف با استفاده از لینک دادن به همدیگر، یک شبکه بزرگ اطلاعاتی را به وجـود می آورند که آن را وب مینامیم.

نسلهای مختلف وب

وب هنوز یک پروژه ناتمام و دائم در حال توسعه و تکامل است. هیچ شخص یا شرکتی نسل های مختلف وب را به وجود نیاورده است؛ بلکه این نسلها در طول زمان و با همکاری افراد و شرکتهای مختلف شکل گرفته اند؛ به علت تحولات عظیمی که به وجود آمد، وب به مرور به نسلهای مختلفی تقسیم بندی شد.

  • وب ۱
  • وب ۲
  • وب ۳

وب ۱ چیست ؟

در وب ۱ اکثر افراد مصرف کننده محتوا بودند؛ یعنی تولید محتوا بر عهده وب سایتها بود و بیشتر افراد بازدیدکننده بودند. برخلاف امروزه، بیشتر کاربران هیچ نقشی در تولید محتوا نداشتند و بیشتر فضای وب در اختیار مؤسسات، دانشگاه ها و شرکتها بود؛ و از این فضا اغلب برای اهداف تجاری یا علمی استفاده میشد و وب سایتها حالت روزنامه یا کاتالوگ مانند داشتند.

وب ۲ چیست ؟

در وب ۲، اغلب کاربران محتوای وب را از طریق پلتفرم های آنلاینی مثـل بلاگها، انجمنها و شبکه های اجتماعی تولید می کنند. به وجود آمدن شبکه های اجتماعی از مشخصههای اصلی وب ۲ است. افراد به راحتی می توانند تجربیات خود را با سایر افراد به اشتراک بگذارند و به تولید محتوای موجود در وب کمک کنند. کاربران با نقد و دیدگاهشان، به سادگی می توانند ارزش یک برند را افزایش یا کاهش دهند.

وب ۳ چیست ؟

وب ۳، به طور معمول به پیش بینی هایی از آینده وب اشاره دارد و نسل آینده وب است. هنوز تعریف مشخصی برای وب ۳ وجود ندارد؛ ولی، با توجه به پیشرفت > های صورت گرفته، می توان برخی ویژگیهای آن را پیش بینی کرد. مهمترین پیش بینیها که برخی از آنها به تازگی برای ما قابل درک شده است عبارت است از دنیای مجازی یا متاورس که در نسل سوم وب رخ خواهد داد.

وب ۳، تغییر محسوسی را در دنیای ما به وجود خواهد آورد و زندگی ما وابسته به آن خواهد بود. 

شما میتوانید ارزهای دیجیتال را با کمترین کارمزد و در سریع‌ترین زمان، از صرافی سرمایکس خریداری کنید

 

مهسا دیبا
مهسا دیبا فعال در حوزه رمزارزها و برنامه‌نویسی ⠀

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋