مهسا

مهسا

علاقمند به نوشتن... تبلیغات برند ها پذیرفته می شود
توسط ۱ نفر دنبال می شود

چگونه آب انار را از مبل پاک کنیم؟

 

انار یکی از خوشمزه‌ترین و آبدارترین میوه‌های فصل پاییز است. به خاطر آبدار بودن بسیار طبیعی است که هنگام میل ‌کردن این میوه آب آن روی لباس شما یا محیطی که نشسته‌اید، بریزد و باعث ایجاد لکه و کثیفی شود.

بسیاری از افراد برای خوردن میوه عادت دارند روی یک مبل راحتی بنشینند. چه در زمان پوست کندن، چه در زمان دانه دانه کردن و چه در زمان میل کردن ممکن است آب انار روی لباس یا مبل پاشیده شود و باعث ایجاد لکه روی آن شود.

در این متن می‌خواهیم به آموزش پاک کردن لکه انار از روی مبل بپردازیم. یکی از مهم‌ترین فاکتورهای تعیین کننده در پاک کردن لکه انار، زمان است. هر چه مدت زمان تشکیل لکه بیشتر شود، پاک‌ کردن اثر آن نیز به تناسب سخت‌تر می‌شود و نیاز به انرژی بیشتری دارد.

بنابراین هنگامی که آب انار روی مبل لکه‌هایی را ایجاد کرد، بسیار مهم است که در کوتاه‌ترین زمان ممکن اقدام به تمیز کردن لکه‌های آب انار کنید. تمیز کردن آب انار از مبل کار دشواری نیست، البته به این شرط که در زمان مناسب و از یک روش مناسب استفاده ‌کنید. با ما همراه باشید تا به این سوال پاسخ دهیم: چگونه آب انار رو از مبل حذف کنیم.

پاک کردن آب انار از مبل با استفاده از جوش شیرین یا بوراکس

یکی از بهترین روش‌های تمیز کردن آب انار از مبل استفاده از جوش شیرین یا بوراکس است. بوراکس یک نوع ماده شیمیایی است که علاوه بر خواص پاک کنندگی در صنایعی مانند تراشکاری و جوشکاری نیز کاربرد دارد. برای این منظور باید دستور العمل زیر را انجام بدهید:

درون یک کاسه یا ظرف کوچک جوش شیرین یا بوراکس را به نسبت سه به یک با آب مخلوط کنید تا یک خمیر به دست بیاید. پیشنهاد ما این است که سه قاشق غذاخوری جوش شیرین یا بوراکس را با یک قاشق غذاخوری آب ترکیب کنید. سپس از یک قاشق کوچک استفاده‌کنید و خمیر به دست آمده را روی ناحیه لکه قرار دهید. تا آنجا که می‌توانید حجم خمیر بیشتری را روی لکه‌ها قرار دهید و مطمئن شوید که تمام ناحیه لکه را پوشش داده‌اید.

اجازه دهید حداقل ۱۵ دقیقه این خمیر روی سطح باقی بماند. هنگامی که این خمیر خشک‌ شود، جذب بافت پارچه مبل می‌شود و با جذب لکه‌ها تغییر رنگی که به خاطر ریختن آب انار روی مبل ایجاد شده است را از بین می‌برد.

مقاله مرتبط: پاک کردن آب انار از فرش

پاک کردن آب انار از مبل با استفاده از یک مایع ظرفشویی

در ادامه پاسخ به این سوال که چگونه آب انار را از مبل حذف کنیم، باید بگوئیم که مایع ظرفشویی نیز توانایی بسیار زیادی در از بین بردن لکه‌های ناشی از آب انار روی مبل دارند. برای انجام این کار کافی است مقداری از مایع ظرفشویی را به صورت مستقیم روی ناحیه لکه شده بریزید و با استفاده از یک بروس زبر و تمیز آن را روی تمام محل لکه پخش کنید. چند دقیقه صبر کنید. حال با استفاده از آب داغ و در جهت بالا به پایین سطحی که از مایع ظرفشویی استفاده کرده‌اید، را شستشو دهید. توصیه ما این است که برای جلوگیری از خراب شدن سطح پارچه مبل از آب گرم شیر استفاده کنید و اگر آب شیر گرم نیست، با استفاده از کتری آب را حرارت دهید اما قبل از اینکه به نقطه جوش برسد، زیر آن را خاموش کنید و آرام روی ناحیه آسیب دیده بریزید.

پاک کردن آب انار از مبل

 

پاک کردن آب انار از مبل چرمی

دو روش قبلی که بیان کردیم، برای تمیز کردن لکه‌های آب انار از مبل‌های پارچه‌ای مناسب است. اما بسیاری از افراد از مبل‌های چرمی استفاده می‌کنند. در ادامه آموزش پاک کردن آب انار از مبل می‌خواهیم یک روش مناسب برای پاک کردن آب انار از مبل‌های چرمی را معرفی ‌کنیم.

ابتدا با استفاده از یک دستمال توالت، تا آنجا که می‌توانید آب انار موجود روی مبل را پاک کنید.

حال نصف قاشق غذاخوری از مایع پاک کننده صابونی را با یک لیتر آب گرم درون یک کاسه یا سطل کوچک مخلوط کنید.

یک تکه پارچه نرم بردارید و آن را درون محلول قرار دهید تا خیس شود. پارچه را روی سطح آسیب دیده بکشید و اجازه دهید که مایع موجود روی پارچه، جذب چرم شود. حال از یک مسواک استفاده کنید و آن را روی سطح چرم بکشید تا بقیه لکه‌های باقی مانده را نیز از بین ببرد.

از آنجا که بافت چرمی مبل بسیار حساس است، هنگام استفاده از مسواک دقت و حساسیت زیادی به خرج دهید، مسواک را به آرامی عقب و جلو کنید تا هیچ آسیبی به چرم مبل وارد نشود. واردکردن فشار زیاد باعث پاره ‌شدن چرم مبل می‌شود.

این کار را چندین بار تکرار کنید تا لکه‌های موجود روی چرم مبل به صورت کامل از بین برود.

سخن پایانی

بسیاری از مواقع و به طور ناخودآگاه یا توسط خودمان و یا توسط یکی از اطرافیان، ممکن است مقداری از آب انار روی مبل پاشیده ‌شود که این موضوع سبب ایجاد لکه و کثیفی روی مبل می‌شود و ظاهر زشتی را برای مبل ایجاد می‌کند.

مهم‌ترین فاکتور برای پاک‌کردن آب انار از مبل، زمان است. اگر بلافاصله پس از کثیف ‌شدن مبل اقدام به تمیز کردن آن نکنید، با گذشت زمان از بین بردن این لکه‌های زشت و زننده، سخت و سخت‌تر می‌شود. با توجه به نوع جنس مبل شما روش‌های مختلفی برای پاک کردن آب انار از مبل وجود دارد. در این مطلب تلاش کردیم برای پاسخ به سوال چگونه آب انار را از مبل حذف کنیم، روش‌هایی را برای مبل‌های چرمی و پارچه‌ای ارائه دهیم.

پس هنگامی که مبل منزل شما به خاطر ریختن آب انار کثیف‌ شد، نگران و مضطرب نشوید و یکی از روش‌های بیان شده را امتحان کنید. در صورتی هم که هیچ یک از این روش‌ها موثر واقع نشد، می‌توانید با یک فرد متخصص در این زمینه تماس بگیرید.
به نظر شما بهترین روش پاک کردن آب انار از مبل کدام است؟ آیا شما روش دیگری را برای تمیز کردن لکه انار از روی مبل می‌شناسید؟
نظرات، پیشنهادات و سوالات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

 

منابع:

thespruce.com

hunker.com

banafshehcarpet.com/carpet-washing-in-islamshahr

مهسا
مهسا علاقمند به نوشتن... تبلیغات برند ها پذیرفته می شود

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋