مقاله دونی

مقاله دونی

سوهان کشیدن بینی

سوهان کشیدن بینی یا برداشتن مختصر قوز استخوانی بینی در جراحی بینی به کمک سوهان یا رسپ انجام می شود. سوهان وسیله ای است از جنس فولاد ضد زنگ که مانند سوهان ناخن دندانه های ظریف دارد. گاهی سوهان از جنس تنگستن است که محکمتر از فولاد است. در این مقاله قصد داریم به طور کامل در این مورد صحبت کنیم پس تا انتها همراه ما باشید.

سوهان کشیدن بینی

انواع سوهان بینی

1- سوهان بالايى سوهان نرم است و براى صاف كردن نهايى به كار مى رود.
2- سوهان وسطى از نوع سوزنى است و براى صاف كردن قوز هاى بزرگ مورد استفاده قرار مى گيرد.
3- سوهان پايينى با عاج درشت است و براى صاف كردن قوزهاى متوسط مورد استفاده قرار مى گيرد.

قوز بینی از دو بخش غضروفی و استخوانی تشکیل شده است. اصلاح قوز بینی با روش های استئوتومی و سوهان کشیدن انجام می شود. بعد از بلند كردن پوست بينى روى قوز بينى رسپ كشيده مى شود تا پشت بينى صاف شود. سوهان کشیدن به بینی در زمان بیهوشی انجام می شود و درد ندارد.

کاربرد سوهان کشیدن بینی

اغلب افرادی که برای سوهان کشیدن بینی مراجعه می کنند دارای بینی با قوز زیاد هستند. پس از آنکه با استفاده از این جراحی قوز بینی برداشته می شود بینی شخص فرم زیباتری پیدا می کند و در نهایت فرد چهره زیباتر و دل نشین تری خواهد داشت.

در افرادی که بینی آن ها دارای قوز زیادی است نخست عمل برداشتن قوز انجام شده و سپس با استفاده از سوهان به بینی آن ها شکل داده می شود. اگر شما قصد انجام جراحی بینی ترمیمی را دارید باید پس از شش ماه برای سوهان کشیدن بینی مراجعه نمایید. جالب است بدانید جراحی ترمیمی به بینی ظرافت خاصی می بخشد.

نحوه سوهان کشیدن بینی

 

از آنجایی که این عمل به صورت سرپایی انجام می شود، در مرحله اول پزشک با استفاده از داروهای بی حسی، نقاط مختلف بینی را سر می کند. البته لازم به ذکر است برای افراد خاصی ممکن است به جای روش بی حسی، از بی هوشی استفاده شود؛ اما این مسئله برای همه افراد صدق نمی کند. در مرحله بعد علامت گذاری بر روی بینی انجام می شود و پزشک سوهانی مناسبی را برای از بین بردن قوز بینی انتخاب می کند.

سوهان با توجه به میزان قوز بینی و عوامل دیگری تعیین خواهد شد. حال نوبت برش قسمت داخلی یکی از سوراخ های بینی است. پس از آن، پزشک سوهان را از طریق برش ایجاد شده به داخل بافت بینی برده و شروع به سوهان کشیدن می کند. این کار تا وقتی ادامه خواهد داشت که قوز بینی به طور کامل از بین برود و بینی شکل زیبایی به خود بگیرد.

عوارض سوهان کشیدن بینی

سوهان کشیدن بینی در صورتی که توسط پزشکی با تجربه و با سابقه انجام شود عوارض شدیدی نخواهد داشت. به طور کلی اغلب پس از سوهان کشیدن فرد در قسمت بینی دچار کبودی و یا دردی جزئی می شود که البته پس از مدت زمان کوتاهی این عوارض رفع خواهند شد. برخی از افراد نیز ممکن است این عوارض را تجربه نکنند.

در صورتی که پزشک انتخابی شما از جمله پزشکان آماتور باشد این عوارض می تواند چند برابر باشد. برخی افراد پس از مراجعه به این پزشکان عوارضی چون عفونت، ناراحتی و درد شدیدی را تجربه می کنند. به همین خاطر است که همواره مراجعه به پزشکان با مهارت پیشنهاد شده است.

قیمت شوهان کشیدن بینی

هزینه سوهان کشیدن بینی

هزینه سوهان کشیدن بینی با توجه به عوامل مختلفی تعیین خواهد شد. اولین عامل تعیین کننده قیمت سوهان کشیدن بینی، دستمزد پزشکی است که به آن مراجعه می کنید. طبیعتاً هر چقدر پزشک ماهر تر و باتجربه تر باشد دستمزد آن بیشتر خواهد بود.

لازم به ذکر است از آن جایی که اغلب بیمه ها هزینه عمل بینی را تقبل نمی کنند تمام هزینه های مرتبط با سوهان کشیدن بینی بر عهده بیمار است. همچنین عواملی دیگری که بر روی قیمت این جراحی تاثیر می گذارند به عبارت زیر هستند.

  • هزینه خرید دارو برای پس از عمل
  • دستمزد دستیاران پزشک
  • هزینه استفاده از تجهیزات درگیر شده
  • منطقه جغرافیایی انجام عمل
  • هزینه جلسات مشاوره قبل از سوهان کشیدن بینی

آیا سوهان کشیدن بینی درد دارد؟

برای بسیاری از افراد سوال پیش می آید که آیا ما در هنگام سوهان کشیدن بینی دردی احساس می کنیم یا خیر؟ در جواب این سوال باید بگوییم از آنجایی که سوهان کشیدن در شرایط بی حسی عمومی و یا موضعی صورت می گیرد شما در هنگام جراحی هیچ گونه درد و احساس ناخوشایندی را تجربه نخواهید کرد.

از آنجایی که ممکن است پس از پایان سوهان کشیدن بینی و از بین رفتن بی حسی، درد کمی را احساس کنید، پزشک برای کاهش درد مسکن هایی برایتان تجویز خواهد کرد. این درد پس از مدتی، همراه با بهبودی کبودی ها از بین خواهد رفت.

آیا بعد از سوهان کشیدن بینی صورت کبود می شود؟

همانطور که می دانید سوهان کشیدن بینی جراحی حساسی است. از آنجایی که سوهان کشیدن موجب ایجاد تغییراتی در استخوان بینی می شود اغلب افراد پس از این جراحی کبودی های جزئی را تجربه می کنند. میزان کبودی بستگی به سوهان انتخابی پزشک و نحوه سوهان کشیدن او دارد.

اگر این عمل بهترین جراح بینی با تجربه انجام شود احتمال بروز کبودی بسیار کم خواهد بود؛ اما اغلب افرادی که برای سوهان کشیدن بینی به پزشکی آماتور مراجعه می کنند پس از چند روز کبودی زیادی را تجربه کرده و درد زیادی خواهند داشت.

منبع: وب سایت دکتر حسنانی

مقاله دونی
مقاله دونی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋