مقاله دونی

مقاله دونی

تفاوت جراحی بینی به روش باز و بسته

جراحی بینی با توجه به نظر پزشک میتواند به یکی از دو روش باز یا بسته انجام شود. در ادامه هر یک از این روش ها را به صورت کامل به شما توضیح خواهیم داد پس تا انتها همراه ما باشید.

 

جراحی بینی به روش باز چیست و چه مزایایی دارد؟

جراحی بینی به روش باز یکی از روش‌های جراحی بینی است که در آن، پوست و بافت‌های بینی با استفاده از یک برش بزرگ انجام میشود تا به عمق بینی دسترسی پیدا کنند. در این روش، پوست و بافت‌های بینی کاملاً برداشته می‌شوند و برای دسترسی به استخوان بینی باید همچنین بافت‌های کناری را هم حذف کنند.

مزایای جراحی بینی باز به شرح زیر است:

  1. ارائه دقیق‌ترین نتایج: با استفاده از این روش، جراحان می‌توانند بهترین دسترسی به استخوان‌ها و بافت‌های بینی داشته باشند، بنابراین می‌توانند نتایج دقیق تری در برابر سایر روش‌های جراحی بینی ارائه دهند.

  2. مناسب برای موارد پیچیده: جراحی باز، مناسب برای مواردی است که نیاز دارند بافت‌های بزرگ‌تر بینی باز شوند.

  3. امکان تغییر‌های متعدد: روش باز به جراحان امکان تغییرات بیشتری برای حل تمام مشکلات بینی مثل تنگی نفس و اختلالات تنفسی به بیمار می‌دهد.

  4. امکان جراحی ترمیمی: در مواردی که بینی به شدت آسیب دیده است، جراحی باز می‌تواند امکان ترمیم بیشتری به پزشک بدهد.

با این حال، با توجه به چرخه بازگشت، زمان بهبودی بیشتری بعد از جراحی باز نیاز است. پس از عمل، بطور عمده بیماران باید در مدت زمان سه تا شش ماهه بهبودی مناسبی را تجربه کنند. بیشتر مشکلات دیگری مانند خونریزی، درد و عفونت‌ به مراتب بیشتر در جراحی باز بینی رخ می‌دهد

جراحی بینی به روش بسته چیست و چه مزایایی دارد؟

جراحی بینی به روش بسته یا رینوپلاستی بسته، روشی در عمل بینی است که در آن، بافت‌ها و استخوان‌های بینی اصلاح می‌شود ولی بر خلاف روش باز، در این روش، یک برش کوچک در داخل بینی انجام می‌گیرد و پوست برون قرار نمی‌گیرد، بنابراین این روش یک روش غیر درمانی بوده و مخصوصاً جهت پیشگیری از تنگی نفس و جهت تغییر در شکل بینی بکار می‌رود.

مزایای جراحی بینی به روش بسته به شرح زیر است:

  1. زمان بهبودی کوتاه: یکی از مزیت‌های این روش، زمان بهبودی کوتاه‌تری است. زیرا به دلیل این که تنها یک برش کوچک در داخل بینی ایجاد می‌شود، بیمار بعد از انجام جراحی درد کمتری خواهد داشت.

  2. ترمیم سریع: بعد از جراحی، ترمیم بینی به روش بسته سریع‌تر از روش باز است. چون معمولاً پوست در واقع بریده نشده و با ایجاد برش کوچک، ترمیم آن نیز ساده تر می‌شود.

  3. کمترین خطر عفونت: چون پوست روی بینی بریده نمی‌شود، خطر عفونت در این روش بسیار کم است.

با این حال، رینوپلاستی بسته برای موارد پیچیده نمی‌تواند مناسب باشد و این روش معمولاً برای موارد ساده و کوچکی مانند کوچک کردن گوشه‌های بینی و یا اصلاح کجی بینی استفاده می‌شود، بنابراین پیش از تصمیم‌گیری در مورد جراحی بینی بهتر است با جراح بینی مشورت کنید.

تفاوت جراحی بینی به روش باز و بسته

جراحی بینی به روش باز و بسته از نظر روش‌های جراحی بسیار متفاوت هستند. در جراحی بینی باز، برای دسترسی به استخوان‌های بینی، یک برش بزرگ در بین دو نوک، برش داده می‌شود و پوست بافت‌های بینی جدا می‌شوند و به طور کلی، پوست و بافت‌های بینی حذف می‌شوند. در این روش، پزشک می‌تواند به عمق بینی دسترسی داشته باشد و تنها این روش در مواردی که بینی دارای مشکلات پیچیده  است، استفاده قرار می‌گیرد.

جراحی بینی به روش بسته یا رینوپلاستی بسته، یک روش تنها برای تغییر شکل بینی است، که در آن یک برش کوچک در داخل بینی ایجاد می‌شود و بافت‌ها با استفاده از این برش تنظیم می‌شوند. در این روش، پوست و بافت‌های بینی حفظ می‌شوند و هیچ بریدگی بزرگی صورت نمی‌گیرد. این روش برای مواردی مانند تغییر شکل بینی و برون‌آمدگی بینی به کار می‌رود. این روش معمولاً با عفونت کمتر و زمان بهبودی کمتری همراه است.

بشکل کلی، با توجه به این که این دو روش جراحی متفاوت هستند، مناسب نیست به آن‌ها مقایسه کاملی داده شود. برای انتخاب بهترین روش جراحی بینی می‌توانید با یک پزشک متخصص در این زمینه مشورت کنید که بیشتر بر اساس نیاز بیمار جراحی مناسب کدام یک از این روش‌ها خواهد بود.

 
مقاله دونی
مقاله دونی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋