مقاله دونی

مقاله دونی

جراحی بینی بدون تامپون در مشهد

امروزه جراحی بانوان در دسته پرطرفذدارترین جراحی های زیبایی قرار دارد که با تکنیک های جدیدی در حال انجام است. البته این موضوع به این معنا نیست که جراحی بینی با روش های قدیمی دیگر انجام نمی‌گیرد. حتما شما هم نام جراحی بینی بدون تامپون را شنیده اید و سوالاتی در این باره دارید. بینی بدون تامپون را چگونه بعد از جراحی پر می‌کنند؟ تاکنون چرا از تامپون استفاده می‌شد؟ توصیه می‌شود در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا در ارتباط با تمامی جزئیات این نوع جراحی بینی اطلاعات کاملی بدست آورید.

تامپون چیست؟

در واقع تامپون نوعی گاز استریل بلند و باریک است که به مواد آنتی بیوتیکی آغشته است و بعد از جراحی بینی برای جلوگیری از خونریزی های ناگهانی بینی و بهبود سریع تر زخم های درونی مورد استفاده قرار می‌گیرد. امروزه علاوه بر جراحی بینی بدون تامپون از روش قدیم یعنی با تامپون هم استفاده می‌کنند. بسیاری از افراد در جلسه های مشاوره ای با بهترین جراح بینی در مشهد، علاقمند هستند که حتما عمل بینی بدون تامپون داشته باشند. تامپون در حفره های بینی خصوصا بعد از جراحی، تا حدودی فشار به سطح برونی بینی وارد می‌کند و فرد با وجود آن احساس عدم امکان تنفس دارد.

انواع تامپون

همانطور که توضیح داده شد، تامپون ها با فشاری که بر سطح رگ های خونی ایجاد می‌کنند، از ادامه خونریزی جلوگیری و آن را بعد از مدتی کاملا متوقف می‌کنند. تامپون ها در سه نوع مختلف موجود هستند که برای هر فرد متناسب با شرایط حاضرش بعد از عمل مورد استفاده قرار می‌گیرند.

تامپون فشرده

این نوع در واقع سنتی ترین مدل تامپون ها می‌باشد.

تامپون یا فیتیله بینی آماده

این نوع از تامپون ها به شکل گاز استرل در سایز های مختلف وجود دارند.

تامپون یا فیتیله با نخ

از دو مدل دیگر جدیدتر بوده و به این شکل است که در انتهای آن، نخی وجود دارد که برای زمان کشیدن تامپون از درون بینی، مشکلی وجود نداشته باشد. حال انواع پیشرفته ی این مدل تامپون ها به این فرم است که در وسط آن حفره ای لوله ای وجود دارد تا فرد بتواند، به راحتی تنفس کند.

جراحی بدون تامپون به چه معناست؟

در صورتی که فرد کاندید جراحی بینی بدون تامپون باشد، پزشک ابتدا شرایط کاندید جراحی بینی را بررسی می‌کند. اکثر افرادی که خواهان این نوع جراحی هستند، در حقیقت از کشیدن تامپون بعد از چند روز می‌ترسند که این افراد معمولا عمل بینی بدون تامپون و درد را ترجیح می‌دهند. جراحی بینی بدون تامپون اینگونه است که به جای تامپون از اسپلینت های داخلی استفاده می‌کنند که جنسی سیلیکونی دارند. مزیت این اسپلینت ها نسبت به تامپون ها این است که دارای حفره ای می‌باشد که برای ورود و خروج هوا تعبیه شده است. به دلیل جنسی سیلیکونی، دیگر به پرز های داخل بینی نچسبیده و هنگام کشیدن هیچ دردی به همراه ندارد. فیتیله های بینی که امروزه درجراحی بینی استفاده می‌کنند از نظر سایز، به اندازه یک بند انگشت هستند. باید به این نکته توجه داشته باشید که این مورد امکان پذیر نیست که هیچ نوع فیتیله ای در درون بینی بعد از جراحی قرار نگیرد، زیرا خونریزی حتما وجود دارد و باید با وسیله ای آن را متوقف کنند.

جراحی بینی با تامپون چگونه است؟

پس از عمل رینوپلاستی، در داخل بینی پانسمانی گذاشته می شود که به منظور جلوگیری از خونریزی بینی بوده و بعد از مدتی از بینی بیرون آورده می شود. منظور از پانسمان همان فیتیله یا تامپون های قدیمی می‌باشد. در طول عمل زیبایی بینی، استخوان ها شکسته می شود و پس از آن، به دلیل جلوگیری از خطر خونریزی شدید از لبه داخلی غشای مخاطی از تامپون استفاده می شود. تامپون بعد از مدتی از بینی خارج می گردد و به دلیل اینکه خروج آن با درد همراه می باشد باعث نگرانی بیماران می باشد.

دلایل استفاده از تامپون در جراحی بینی

  • به منظور جلوگیری از اجتماع خون زیر پوست و وارد کردن فشار به استخوان تیغه بینی برای جلوگیری از انحراف بینی
  • جلوگیری از فشار در برابر نواحی تحت عمل جراحی قرار گرفته به منظور کاهش خونریزی پس از عمل جراحی
  • نگه داشتن ثابت تیغه میانی برای جلوگیری از انحراف بینی

مزایای جراح بینی بدون تامپون

  1. فرد، درد حین کشیدن تامپون را تجربه نمی‌کند.
  2. احتمال به وجود آمدن عفونت توسط جسم خارجی بینی به حداقل می‌رسد.
  3. بیمار به راحتی بعد از جراحی زیبایی بینی می‌تواند تنفس کند. البته احتمال اینکه به دلیل خونریزی های شدید راه تنفسی مسدود شود نیز وجود دارد.

آیا کشیدن تامپون بینی درد دارد؟

معمولا فرآیند کشیدن تامپون 4 الی 5 روز بعد از جراحی بینی انجام می‌شود. اکثریت افرادی که از جراحی بینی دوری می‌کنند یا از این عمل زیبایی هراس دارند، اظهار دارند که از کشیدن تامپون یا همان فیتیله درون بینی هراس دارند. دلیل اصلی دردی که هنگام کشیدن تامپون وجود دارد این است که به دلیل خونریزی های قبل، خون در حفره بینی خشک شده است و به این گاز استریل ( تامپون ) می‌چسبند و هنگام کشیدن دردی ناگهانی ایجاد می‌کنند. جراحی این عضو از صورت بسیار مهم بوده و معمولا افرادی که در شهرستان ها زندگی می‌کنند برای انتخاب جراح خوب دچار چالش و نگرانی هستند. اگر قصد جراحی بینی در مشهد را دارید، می‌توانید با دکتر مسعود ناصری صدر مشورت لازم را انجام دهید و از خدمات و تجربیات خوب ایشان استفاده کنید.

جمع بندی مقاله

تامپون بینی کاربرد زیادی در جراحی رینوپلاستی دارد و به همین دلیل است که هنوز بیش از 80 درصد از جراحی های بینی با این روش انجام می‌شوند. در رابطه با انتخاب نوع جراحی، توصیه ما این است که به جراح خود اعتماد کامل داشته باشید و اجازه دهید تا ایشان بر حسب معاینات و شرایط موجود، نوع جراحی را انتخاب نماید.

مقاله دونی
مقاله دونی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋