mahsa.farkhari

mahsa.farkhari

آیا اسکراب در بهبود جوش موثر است؟

داشتن پوستی نرم، شفاف و با طراوت تبدیل به دغدغه و چالشی بزرگ برای بسیاری از افراد شده است؛ از این رو برای حل مشکلات پوستی دنبال راه چاره ای هستند. یکی از مشکلاتی که در تمامی افراد شیوع دارد، وجود جوش و آکنه بر روی پوست است و یکی از راه حل های موجود برای کاهش این مشکل، استفاده از اسکراب می باشد. در ادامه مطلب به یک سوال پر تکرار که آیا اسکراب در بهبود جوش موثر است پاسخ خواهیم داد.

اسکراب چیست؟

 

 

اسکراب یک نوع محصول مراقبت پوستی است که برای از بین بردن سلول های مرده پوست، مورد استفاده قرار می گیرد. اسکراب از یک ماده معطر و خمیری شکل تشکیل شده است که حاوی ذرات ریز می باشد. با ماساژ این محصول بر روی پوست، ذرات ریز موجود در آن سبب تحریک پوست برای تولید کلاژن می شود و لایه سطحی را که سلول های مرده تشکیل داده اند، پاکسازی می کند.

استفاده از اسکراب به عنوان یکی از مراحل روتین پوستی، می تواند در بهبود و ترمیم بافت پوست کمک کند و سطح پوست را شفاف و روشن کند اما با این حال استفاده از اسکراب برای پوست های حساس و دارای آکنه باید با دقت و رعایت برخی اصول انجام شود تا سبب التهابات پوستی نشود.

اهمیت استفاده از اسکراب

 

استفاده از اسکراب در روتین پوستی از اهمیت بالایی برخوردار است و فواید بسیاری دارد. از جمله مزایای استفاده از اسکراب شامل:

  • پاکسازی عمیق پوست

اسکراب ها با داشتن ذرات ریز در ساختار خود، می توانند لایه های زیرین پوست را پاکسازی کنند و سلول های مرده و آلودگی را به خوبی از سطح پوست جدا کنند.

  • بهبود بافت پوست

استفاده از اسکراب سبب بهبود بافت پوست می شود، زیرا با تحریک پوست برای تولید کلاژن، می تواند به افزایش انعطاف پذیری و خاصیت کشسانی پوست کمک کند.

  • بهبود ترکیب رنگ

اسکراب ها می توانند به بهبود ترکیب رنگ پوست کمک کنند، زیرا با از بین بردن سلول های مرده و ترمیم بافت پوست سبب روشن تر شدن پوست می شوند.

  • جذب بهتر دیگر محصولات پوستی

پاکسازی پوست با استفاده از اسکراب می تواند باعث افزایش جذب بهتر محصولات مراقبت پوست مانند کرم، سرم و ماسک ها شود.

  • ماندگاری بیشتر آرایش

با پاکسازی دقیق پوست و از بین بردن آلودگی های موجود در سطح آن، ماندگاری آرایش روی صورت افزایش می یابد.

نکات مهم برای تهیه اسکراب مناسب

برای تهیه اسکراب مناسب خودتان، می توانید از راه حل های زیر کمک بگیرید.

  1. نوع پوست خودتان را بشناسید.

اولین گام برای انتخاب هر نوع محصول پوستی، شناخت نوع پوست است. آیا پوست شما چرب است؟ یا پوست خشک و حساسی دارید؟ هر نوع پوست نیاز های خاصی دارد و اسکراب مناسب باید با ویژگی های پوست شما هماهنگ باشد.

  1. مواد موجود در ساختار اسکراب را بررسی کنید.

پیش از تهیه اسکراب مورد نیاز خود، بررسی کنید که این محصول شامل چه موادی است. توصیه می کنیم از اسکراب هایی استفاده کنید که حاوی مواد طبیعی و غیر شیمیایی باشند تا کم ترین آسیب را به پوست شما وارد کنند.

  1. ترکیب ذرات اسکراب را بررسی کنید.

اسکراب ها حاوی ذرات ریزی هستند که می توانند لایه های زیرین پوست را نیز پاک کنند اما دقت کنید که این ذرات نباید درشت، تیز و سخت باشند؛ زیرا می توانند سبب وارد شدن صدماتی مانند خراش و بریدگی روی سطح پوست شوند. ذرات موجود در اسکراب ها باید ریز، نرم و ملایم باشند تا فقط سلول های مرده از پوست جدا کنند.

  1. مواد مغذی درون اسکراب

برخی اسکراب ها حاوی انواع ویتامین ها، عصاره های گیاهی، مرطوب کننده و آنتی اکسیدان برای لطافت پوست هستند. پیش از تهیه اسکراب بررسی کنید تا محصول مورد نظرتان حاوی چنین ترکیباتی باشد و مواد مغذی را به پوستتان برساند.

تصورات اشتباه پیرامون اسکراب

 

بسیاری از افراد تصورات و باور های غلطی درباره این محصول مراقبتی دارند که با واقعیت بسیار متفاوت است. برخی از این اشتباهات رایج عبارتند از:

  1.  
  • اسکراب باعث آسیب به پوست می شود.
  • اسکراب ها به پوست آسیب نمی رسانند اما اگر از اسکرابی استفاده کنید که حاوی ذرات درشت و تیز باشد، می تواند سبب خراش و بریدگی شود.
  1.  
  • اسکراب می تواند جای آکنه را پاک کند.
  • اسکراب به تنهایی توانایی از بین بردن جای آکنه را ندارد. استفاده از کرم های روشن کننده و ضد لک برای بهبود جای آکنه مناسب است و اسکراب ها تنها می توانند نقش یک محصول کمک کننده برای حل چنین مشکلی را داشته باشد.
  1.  
  • اسکراب می تواند جوش ها درمان کند.
  • اسکراب نمی تواند جوش ها را درمان کند؛ حتی اگر جوش فعالی روی پوست خود دارید و آن را اسکراب کنید، ممکن است پوست شما تحریک شود و احساس سوزش کنید. این محصول فقط می تواند با از بین بردن سلول های مرده سطح پوست شما، از ایجاد جوش جلوگیری کند. پیشنهاد می کنیم برای مطالعه بیشتر اینجا را کلیک کنید.
  1.  
  • حس سوزن سوزن شدن هنگام شستشوی اسکراب طبیعی است.
  • اگر اسکراب شما حاوی نعنا و فلفل باشد، حس خنکی طبیعی است اما سوزن سوزن شدن پوست شما هنگام شستشو نشان از ناسازگاری ساختار اسکراب با پوست است.

نحوه استفاده از اسکراب چگونه است؟

استفاده از اسکراب حاوی مراحلی است که با رعایت آن، وضعیت پوست به مرور بهبود می باید. نحو استفاده از این محصول به شرح زیر است:

  1. پوست خود را تمیز کنید.

پیش از استفاده از اسکراب، پوست باید به طور کامل تمیز باشد تا مواد اسکراب به خوبی توسط پوست جذب شود.

  1. پوست را مرطوب کنید.

برای استفاده از اسکراب، پوست باید مرطوب باشد. سعی کنید پوست خود را با آب گرم یا تونر مرطوب کنید تا آماده جذب اسکراب شود. اسکراب را هرگز روی پوست خشک ماساژ ندهید چرا که می تواند سبب سوزش و پوسته پوسته شدن شود.

  1. اسکراب را به آرامی روی پوست ماساژ دهید.

مقداری از اسکراب را روی دست های خود بریزید و به آرامی به صورت، گردن و سایر نواحی مورد نظر ماساژ دهید. سعی کنید این کار با حرکات دایره ای، به آرامی و با فشار کم انجام شود تا پوست آسیبی نبیند.

  1. اسکراب را به خوبی بشویید

پس از انجام اسکراب، پوست خود را به خوبی بشویید تا مواد اسکراب به طور کامل از روی پوست شما پاک شود و هیچ اثری از آن باقی نماند.

  1. استفاده از محصولات مراقبت پوست

پس از انجام اسکراب، پوست شما آماده جذب مواد مغذی است؛ از این رو شما می توانید از ماسک، تونر یا کرم مرطوب کننده برای شفافیت و طراوت پوست خود استفاده کنید.

  1. استفاده به اندازه از اسکراب

پزشکان و متخصصان پوست توصیه می کنند در طول یک هفته 2 الی 3 مرتبه از اسکراب استفاده کنید. استفاده بیش از حد از اسکراب می تواند سبب خشکی و از بین رفتن انعطاف پوست گردد.

جمع بندی

در این مطلب سعی کردیم نکات مهم درباره اسکراب را به طور کامل شرح دهیم و مزایا و کاربرد آن، برای پوست را به طور کامل شرح دادیم. شما می توانید با مراجعه به سایت فوراور کالا با نشانی اینترنتی www.foreverkala.com اقدام به خرید بهترین اسکراب پوست کنید.

mahsa.farkhari
mahsa.farkhari

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋