ستایش

ستایش

جایی برای نوشتن ستایش

تکنولوژی و شبکه بلاک چین دوج کوین

 

شبیه بیشتر رمز ارزهای بازار مخصوصا بیت کوین و اتریوم، دوج کوین نیز مبتنی بر بلاک چین یا همان زنجیره بلوکی است. بلاک چین را باید نوع خاصی از پایگاه داده دانست که به خاطر شکل خاص و نحوه عملکرد، اغلب لجر یا همان دفتر کل خطاب می‌شود. تمامی تراکنش‌های انجام شده در شبکه این ارز دیجیتال در بلاک چین دوج کوین ثبت می‌شوند.

اگر با ساختار شبکه‌های رمز ارزی بلاک چینی آشنایی داشته باشید، باید بدانید آن‌ها غیر متمرکز هستند، به این معنی که یک سرور مرکزی وجود نداشته و شبکه از تعداد زیادی کامپیوتر تحت عنوان نود یا گره تشکیل می‌شود. همه آن‌ها نسخه‌ای از پایگاه داده یا همان بلاک چین را نگهداری می‌کنند.

اما تراکنش‌ها در پلتفرم Dogecoin چطور انجام می‌شوند؟ برای تشریح، یک مثال با استفاده از بنیان‌گذاران پروژه می‌آوریم: جکسون پالمر ساکن استرالیا و بیلی مارکوس ساکن آمریکا است. تصور کنید جکسون تصمیم گرفته برای بیلی، بدون استفاده از خدمات یک بانک و پرداخت کارمزد مبادله، پول ارسال کند. او به این منظور از دوج کوین استفاده می‌کند.

⭐️ پیش بینی دوج کوین در سال 2022

جکسون 10 سکه DOGE برای بیلی ارسال می‌کند.

نودهای شبکه ابتدا از وجود 10 دوج کوین در حساب ارسال‌کننده اطمینان حاصل می‌کنند. اگر این موضوع توسط بالای نیمی از گره‌های شبکه به تایید رسید، تراکنش انجام خواهد شد. تراکنش بعد از انجام موفقیت‌آمیز، به بلاک چین یا همان پایگاه داده اضافه می‌شود.

بیلی 10 کوین را دریافت می‌کند.

نودهای بررسی و تایید کننده تراکنش‌ها، بابت محاسباتی که انجام می‌دهند، جایزه دریافت خواهند کرد. این جایزه در قالب سکه‌های DOGE اهدا می‌شود. اگر پیشتر با مفهوم استخراج یا ماینینگ بیت کوین آشنایی داشته باشید، متوجه شباهت روند انجام معاملات دوج کوینی و بیت کوینی خواهید شد. وضعیت در همه شبکه‌های مبتنی بر سیستم اثبات کار PoW یکسان است.

 

استخراج ارز دیجیتال دوج کوین DOGE

 

استخراج دوج کوین به ساختار دریافت جایزه دوج کوین در یک حلقه بررسی در  تراکنش‌ های بلاک‌ چین دوج کوین می باشد. همان طور که گفتیم دوج کوین خود از لایت کوین ریشه داشته و  استخراج‌کنندگان لایت‌ کوین از ماینر‌های اسکریپت اسیک Scrypt ASIC برای استخراج دوج کوین استفاده می کنند.

حین تلاش نودها برای تایید یک تراکنش دوج کوینی، رقابتی بین آن‌ها شکل می‌گیرد. این قرعه‌کشی شامل حدس کدی است که به جدیدترین بلاک تراکنش‌های اضافه شده به بلاک چین، داده می‌شود. گفتنی است داده در پایگاه داده بلاک چینی، در قالب مجموعه‌هایی تحت عنوان بلاک دسته‌بندی می‌شوند. در شبکه یک کریپتوکارنسی مبتنی بر Blockchain، داده هر بلوک تعدادی تراکنش است. اگر یک گره بتواند کد را به درستی حدس بزند، به عنوان جایزه 10 هزار DOGE دریافت خواهد کرد.

قرعه‌کشی که از آن صحبت کردیم، هر دقیقه یک مرتبه انجام می‌شود. از این موضوع می‌توان برداشت کرد طی هر دقیقه، تعدادی از تراکنش‌های معلق پردازش و تایید خواهند شد

این بررسی نشان داد زمان انتظار برای انجام یک تراکنش در شبکه دوج کوین، در مقایسه با لایت کوین و مخصوصا بیت کوین پایین‌تر است. این یکی دیگر از دلایلی است که Dogecoin را به پلتفرمی ایده‌آل برای پرداخت کمک‌های مالی تبدیل می‌کند.

پیش نیاز انجام یک تراکنش، داشتن وجه است، اما این وجه را کجا می‌توان نگهداری کرد؟ شبیه زمان نگهداری اسکناس ارز فیات، برای ذخیره رمز ارز نیز به یک کیف پول نیاز دارد. در قسمت بعدی همین مطلب درباره والت‌های دوج کوین صحبت می‌کنیم.

 

ستایش
ستایش جایی برای نوشتن ستایش

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋