ستایش

ستایش

جایی برای نوشتن ستایش

دسترسی به موبایل دیگران

 

امروزه گوشی همراه یکی از مهم ترین و اصلی ترین عناصر زندگی افراد به شمار می آید .

از این رو کاملا طبیعی است که هر فردی نگران نفوذ دیگران به گوشی خود باشد به خصوص که امروزه استفاده از شبکه های اجتماعی و اینترنتی همه گیر شده است و برخی افراد از این طریق به راحتی می توانند به گوشی دیگران نفوذ پیدا کنند.

 

افرادی که از طریق اینترنت به گوشی دیگران نفوذ می کنند را هکر می نامند

معمولا افرادی که از طریق اینترنت به گوشی دیگران نفوذ پیدا می کنند ابتدا شبکه های اجتماعی مجازی مانند تلگرام و اینستاگرام را هدف قرار می دهند

با نفوذ به گوشی، تمامی اطلاعاتی که در گوشی نگهداری می کنید در خطر قرار دارند و خطر دسترسی تنها برای شبکه های اجتماعی نیست بلکه هکر می تواند به راحتی به اطلاعات دیگری مانند پیامک ها ، گالری ، مخاطبین و… دسترسی پیدا کند.

 

اگر چنانچه شما بدون توجه به نکات امنیتی اقدام به نصب برنامه هایی که اعتباری قانونی ندارند کنید شخص هکر به راحتی می تواند از طریق یک تروجان که شما تصور می کنید اپلیکیشنی کاربردی است به گوشی شما نفوذ کرده و به اطلاعات گوشی شما دسترسی پیدا می کند

 

هک گوشی موبایل دیگران 

 

روش های نفوذ به گوشی دیگران 

در این بخش از مقاله روش هایی را که ممکن است هکرها با استفاده از آن بتوانند به گوشی شما نفوذ پیدا کنند را مورد بررسی قرار می دهیم 

 

استفاده از تروجان ها 

رت یا تروجان کدهای مخربی هستند که برای نفوذ به گوشی و دسترسی به اطلاعات فرد ، در اپلیکیشن های نامعتبر وجود دارد.

به این صورت که فرد هکر با ساخت اپلیکیشنی با فرمت apk اندروید، و از طریق تبلیغات افراد را برای نصب آن تشویق می کند.

هنگامی که شما این اپلیکیشن را نصب می کنید و با ورود به برنامه یک منوی ساده و یا چند عکس را مشاهده می کنید در صورتی که عملیات اصلی این برنامه در پشت پرده در حال اجرا است و از طریق کدهای مخربی که در آن وجود دارد کل اطلاعات گوشی شما برای هکر ارسال می شود . که به این کدها رت یا تروجان می گویند .

 

هکر از طریق رت می توانند هر کدام از موارد زیر را انجام دهند:

  • به آسانی صفحه کیبورد گوشی شما را تحت نظر دارد و هر گونه اطلاعاتی که با آن تایپ می کنید را بررسی می کند و از این طریق به راحتی به پسورد برنامه هایی که در گوشی دارید دسترسی پیدا می کند.

  • از طریق رت می توان به صورت کامل دستگاه گوشی را در اختیار گرفت به گونه ای که می توان عمل نصب و حذف برنامه ها، مشاهده پیامک های دریافتی و یا مشاهده گالری و … را انجام داد.

  • از طریق رت امکان استفاده از وب کم تلفن همراه که به آن نفوذ پیدا کرده است نیز وجود دارد و هکر می تواند به راحتی عمل فیلمبرداری نیز انجام دهد.

 

 نصب برنامه دسترسی به اطلاعات 

در این روش هکر بدون این که شما بدانید گوشی همراه شما را برداشته و برنامه جاسوسی را بر روی آن نصب می کند، لازم است که بدانید این برنامه ها مخفی بوده و شما نمی توانید در منوی اصلی گوشی تان آن را مشاهده کنید و هر زمان که شما به اینترنت متصل می شوید همه اطلاعات شما از جمله پیام های ارسالی و دریافتی و …. برای هکر اپدیت میشود 

 بدون آن که خودتان متوجه شوید، البته برخی از این برنامه ها که به منظور کنترل کودکان و یا یکی از اعضای خانواده بر روی گوشی نصب می شود می تواند جنبه قانونی داشته باشد.

نکات امنیتی برای جلوگیری از هک شدن 

  1. از نصب اپلیکیشن و برنامه ها از سایت ها نامعتبر خودداری کنید، بهتر است برای نصب هر گونه برنامه و اپلیکیشنی که نیاز دارید از منابعی مانند پلی استور- بازار و مایکت اقدام کنید، زیرا این استورها معتبر می باشند.

  2. همانطور که گفتیم اپلیکیشن های مخرب دارای کدهای رت هستند و هنگامی که برنامه آن ها را باز می کنید هیچ گونه محتوای خاصی را مشاهده نخواهید کرد در صورتی که چنین برنامه ای را بر روی گوشی خود نصب کردید فورا از طریق منوی تنظیمات آن را حذف کنید.

  3. اگر در زمان استفاده از اینترنت گوشی متوجه ترافیک بیش از حد معمول آن شدید فورا دسترسی تلفن همراهتان را قطع کنید زیرا این ترافیک ممکن است به دلیل ارسال اطلاعات تلفن همراه شما به منابعی ناشناس باشد، و تا زمانی که منبع دریافت و یا ارسال را پیدا نکردید به اینترنت وصل نشوید.

  4. اگرچه حذف برنامه ای که حاوی کدهای مخرب است می تواند در جلوگیری از هک شدن گوشی موثر باشد اما برخی از این برنامه ها ممکن است حتی بعد از حذف ، فایل هایی را از خود بر روی گوشی برجای بگذارند …..


 

ستایش
ستایش جایی برای نوشتن ستایش

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋