مونا بروفه

مونا بروفه

دوستان عزیزم امیدوارم محتوای من براتون مفید باشه ، قسمت کامنت ها برام کامنت بزارید هر سوالی داشتید جواب میدم
توسط ۲ نفر دنبال می شود

بهترین صابون گیاهی برای منافذ باز صورت

دوستان عزیزم سلام من خیلی وقت بود که مشکل پوستی شدیدی داشتم که منافذ باز بسیاری روی صورتم ایجاد شد. همه درمان های مختلف رو بررسی و اجرا کردم ولی نتیجه نگرفتم. از انواع ماسک های صورت گرفته تا بهترین دکتر های پوست. تا اینکه یکی از این دکتر ها به من استفاده از صابون ها گیاهی رو پیشنهاد کرد.

عکس پوستم قبل از پیدا کردن بهترین صابون گیاهی دنیا

همین شد که با کلی صابون گیاهی برای منافذ باز صورت مواجه شدم که توی هزاران طرح و رنگ مختلف ارائه شده بود. بعضی هاشون بد نبودن و یکم حال صورتم رو بهتر میکردن و بعضی هاشون اصلا معلوم بود به درد نخورن و اصلا پایه صابونشون گیاهی نبود.

صابون زغال فعال رایحه سلامت

 

بالاخره بهترین صابون رو پیدا کردم و اون هم صابون زغال فعال رایحه سلامت بود. باورتون نمیشه هرچقدر از این معجزه براتون بگم. رایحه سلامت یک شرکت تولید محصولات آروماتراپیه که توی اینستاگرام باهاشون آشنا شدم. این بهترین صابونیه که میتونید برای بسته شدن منافض پوستتون استفاده کنید. میتونید این صابون و بقیه صابون های رایحه سلامت رو توی خرید صابون گیاهی رایحه سلامت مشاهده و خریداری کنید.

حالا یکمقدار هم در مورد منافذ باز پوست بهتون اطلاعات میدم که امیدوارم مفید باشه.

منافذ باز پوست صورت چیست؟

پوست دارای منافذ کوچکی است که به آن منافذ پوستی می گویند. این منافذ در پوست برخی افراد کوچک است و در برخی افراد بزرگتر و بازتر است. منافذ روی سطح پوست راهی است که غدد چربی پوست با سطح آن ارتباط برقرار می کنند. آنها برای پوست ضروری هستند و به سلامت پوست کمک می کنند. اصولاً مواد ترشح شده از غدد چربی از طریق این منافذ به سطح پوست می آیند و باعث تبادل حرارت و آبرسانی در سطح پوست می شوند. همچنین پوسته های سطح پوست و کثیفی های سطح پوست را حل می کند.

به عبارت دیگر وجود منافذ مشکلی ندارد و برای پوست مفید است اما باز شدن و بزرگ شدن بیش از حد منافذ باعث نگرانی افراد می شود. همچنین به کسانی که پوست آنها منافذ بازتری دارد، پوست پرتقال می گویند.

دلایل باز شدن منافذ پوست صورت

برخی از افراد از نظر ژنتیکی منافذ بزرگتری دارند و معمولاً زمانی که ترشح سم افزایش می یابد به بلوغ می رسند. این مشکل پیش می آید. حتی در مواردی که پوست فرد خشک است; منافذ پوست از نظر ژنتیکی بزرگتر است و بالعکس، فرد می تواند پوست چرب را به ارث ببرد اما زیاد دچار آکنه نشود و منافذ آن خیلی باز نباشد.

دلایل زیادی برای باز شدن بیشتر منافذ وجود دارد. افزایش سن یکی از این دلایل است و هر فردی به مرور زمان سطح کلاژن پوست خود را کاهش می دهد و این یکی از دلایلی است که منافذ باز پوست در اثر افزایش سن گسترش می یابد. ورزش و تغذیه مناسب می تواند این روند را به تاخیر بیندازد و سپس سطح کلاژن پوست را کاهش دهد.

برخی بیماری‌ها و مشکلات هورمونی نیز می‌توانند بر اندازه منافذ پوست تأثیر بگذارند و آن‌ها را سبک‌تر از حد طبیعی کنند.
افرادی که پوست چرب دارند بیشتر منافذ نسبتاً باز دارند زیرا منافذ پوست کانال های طبیعی هستند که از طریق آن غدد چربی از غدد چربی عبور کرده و از طریق فولیکول های مو به سطح پوست می رسند.

استفاده زیاد از کرم ها و مواد آرایشی شیمیایی یکی از دلایل اصلی باز شدن سریع منافذ پوست است. استفاده از مواد نامرغوب نیز بر سلامت پوست تأثیر می گذارد و مشکلات پوستی بسیاری از جمله منافذ باز پوست، آکنه، چین و چروک و عیوب پوست را به همراه دارد. هنگامی که سطح و منافذ پوست با مواد آرایشی پر می شود، این منافذ می توانند منبسط شوند و ترشحاتی برای تخلیه چربی پوست ایجاد شود.

مونا بروفه
مونا بروفه دوستان عزیزم امیدوارم محتوای من براتون مفید باشه ، قسمت کامنت ها برام کامنت بزارید هر سوالی داشتید جواب میدم

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋