maharatgostar.com

maharatgostar.com

اموزش رایگان حسابداری اصفهان

فراگیری مجانی حسابداری مالیاتی

حسابداری مالیاتی چیست و چرا مهم است

شاخه حسابداری مالیاتی تحت عنوان یکی‌از مهم‌ترین شاخه های حسابداری شناخته می گردد که در آن حسابدار روی سوژه مالیات و حسابداری کارها مالیاتی تمرکز می نماید و به صورت ها و اوراق حسابداری کاری ندارد. جذاب میباشد که‌این قسمت از حسابداری تحت عنوان یک تخصص به رسمیت شناخته میشود و حتی مقررات کامل و غیروابسته ای درباره ی آن وجود دارد مشاغل و کارگاه ها می بایست مسلما این موردها را رعایت نمایند.

 

چه چیزی منجر گردیده حسابداری مالیاتی تحت عنوان یک تخصص شناخته گردد؟

جواب کوتاه: مهم بودن قوانین مالیاتی در مقررات اداری و کشوری

جواب بی نقص: کارها مالیاتی همواره از مهمترین  کارهای  مالی هر بیزنس به حساب آورده می شود و انگیزه آن مهم بودن این مسئله در ضوابط اداری کشور ها میباشد. تفحص تخصصی و درست به موضوع مهم کارهایمالیاتی هر گروه که کار اقتصادی می نماید می‌تواند از خسارت به یک بیزینس جلوگیری کند و بیخیالی و فراموش کردن در‌این مسئله می‌تواند خسارات جبران ناپذیری بر کمپانی وارد کند. با همین برهان در بخش اعظمی از شرکت های بلندمرتبه و خرد نیز از اشخاص و حتی شرکتهای تخصصی در مسئله مالیات به کارگیری میشود.

 

آیتم مهم و جالب در‌این حرفه این میباشد که موجب عنایت و کاربرد زیاد گرایش مالیاتی در دانشکده هم حسابداری مالی و مالیاتی را از هم مستقل کردند که با گذروندن دوره حسابداری مالیاتی می تونید تحت عنوان حسابدار مالیاتی و دستیار ممیز مالیاتی کار خودتون رو آغاز فرمائید.

برای شرکت در دوره حسابداری در اصفهان با مدرک فنی و حرفه ای کلیک کنید

حسابدار مالیاتی چه کسی است و چه ویژگی هایی دارد

حسابدار های مالیاتی پس از علم آموزی با تیتر مشاور مالیاتی هم می تونند کار نمایند که نیاز به تجربیات و شغل متعددی برای این فعالیت دارد و سفارش میشه که اصلا از حسابداران مبتدی در این باره به کارگیری نشود. برخی از کسب و کارهای خرد که برای کارها مالی خویش از حسابداران مبتدی و تازه کار و کم سوابق به کار گیری می نمایند، ترجیح می‌دهند برای رسیدگی به کارها مالیاتی خویش از سرویس ها تخصصی مشورت مالیاتی بهره بگیرند که فعالیت بسیار معقول و درستی میباشد.

 

یک حسابداری مالیاتی می بایست ضمن فرآیندها و کارها مالی حسابداری، به مسائل حقوقی اشراف نسبی و به ضوابط مالیاتی (به خصوص ضابطه مالیات های مستقیم) احاطه بی نقص داشته باشد.

 

منظور از حسابداری مالیاتی چیست؟

منظور از حسابداری مالیاتی رسیدگی ظریف و بی نقص بر وجوه نقد، غیر نقدی و کلیه تراکنش های مالی یک کمپانی میباشد که از کمپانی وارد یا این که بیرون می گردد و با اشخاص و سازمانهای گوناگون دولتی رابطه دارد. غرض حسابداری بازرسی به مورد مالیات بر درآمد، پیگیری معافیت های مالیاتی، به حساب آوردن مخارج قابل قبول مالیاتی و استهلاک، قرائن و ضرایب مالیاتی، تشویق ها و جریمه های مالیاتی و میباشد. به صورت روشنی هدف مهم حسابداری مالیاتی جلوگیری از بروز جرائم مالیاتی هنگفت و منتفع ساختن واحد اقتصادی از معافیت های مالیاتی و تشویق های مالیاتی میباشد تا بتواند با به کار گیری از این موردها از خسارت دیدنکمپانی خودداری و سودی به آن برساند.

maharatgostar.com
maharatgostar.com

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋