m.azizi19900

m.azizi19900

سئو را از کجا شروع کنیم؟ راهنمای مسیر شغلی سئو حرفه ای 2022

راهنمای مسیر شغلی سئو – چگونه یک سئو کار حرفه ای شویم ؟

یادگیری سئو کار چندان سختی نیست. تنها کاری که باید انجام دهید این است که مایل باشید زمان و تلاش لازم را برای یادگیری مفاهیم مختلف سئو اختصاص دهید.

اگر به تازگی با سئو شروع کرده اید و به این فکر می کنید که برای تبدیل شدن از مبتدی به متخصص چه چیزی لازم است، پس این پست برای شما مناسب است. شما یاد خواهید گرفت که چگونه به فرآیند یادگیری SEO و مسیری که باید طی کنید نزدیک شوید تا از آنچه به نظر می رسد دشوارتر شود.

خوشبختانه همه چیز تغییر کرده است و نیازی نیست سال ها برای یادگیری سئو وقت صرف کنید. منابع آنلاین زیادی وجود دارد که می توانید از آنها برای شروع یادگیری سئو استفاده کنید و چرا در کمترین زمان یک متخصص سئو نمی شوید!

اگر چیزی بلد نباشید یادگیری سئو سخت است؟

یک سوال رایج که بسیاری از مردم می پرسند این است: "اگر از صفر شروع کنید، یادگیری SEO چقدر سخت است؟"

اگر در نظر داشته باشید که همه مردم نمی دانند بهینه سازی برای موتورهای جستجو چیست و شامل چه مواردی می شود، سؤال منصفانه ای است.

پاسخ ساده است. یادگیری سئو سخت است زیرا اطلاعات زیادی برای خواندن در مورد موتورهای جستجو و نحوه عملکرد فرآیند بهینه سازی وجود دارد و این می تواند در ابتدا بسیار زیاد باشد.

اما، اگر آن را گام به گام پیش ببرید و از یک رویکرد یادگیری ساختاریافته (برنامه یادگیری) پیروی کنید، همه چیز معنا پیدا می کند و کل فرآیند آسان تر می شود.

یک برنامه یادگیری تمرکز شما را بر روی جنبه های مهم سئو حفظ می کند و به شما کمک می کند تا مهارت ها و دانش خود را به تدریج افزایش دهید. در ادامه این مطلب قصد داریم تا راهنمای جامع و کاملی را در مسیر موفقیت سئوکار شدن را به شما ارائه دهیم. با ما همراه باشید:

سئو چیست؟

سئو یا بهینه سازی موتور جستجو، عمل بهینه سازی وب سایت شما با هدف بهبود رتبه بندی کلمات کلیدی و افزایش ترافیک ارگانیک از صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) است.

رتبه 1 را برای یک ثانیه فراموش کنید. برای رتبه‌بندی در صفحه اول گوگل برای عبارتی که به آن اهمیت می‌دهید (مثلاً «سئو سایت وردپرسی»)، باید بر اصول اولیه سئو تسلط داشته باشید و تغییراتی در وب‌سایت خود و صفحات فرود مورد نظر خود ایجاد کنید تا برای این کلمه " سئو سایت وردپرسی" بهینه سازی شوند.

سئو بخش اساسی بازاریابی است که دید آنلاین وب سایت شما را برای جستجوهای مرتبط با شما بهبود می بخشد. اگر وب سایت شما در SERP برای کلمات کلیدی و عباراتی که فکر می کنید باید باشید نشان داده نمی شود، یا کاری را درست انجام نمی دهید یا کارهای بیشتری برای انجام دادن دارید.

تقاضا برای کارشناسان سئو

کارشناسان سئو برای کمک به تیم های بازاریابی برای جمع آوری ترافیک وب با کیفیت، کمک به ایجاد کمپین های دیجیتال موفق و آوردن کسب و کار جدید به شرکت استخدام می شوند.

این روزها انتظار می رود که یک متخصص سئو مسئول حدود نیمی از ترافیک متوسط ​​وب سایت باشد. با توجه به اینکه سایت هایی که موفق می شوند پنج موقعیت برتر را در SERP ها حفظ کنند، تقریباً 68 درصد کلیک ها را دریافت می کنند، کسب رتبه بالا می تواند تأثیر فوق العاده ای بر رشد و درآمد کسب و کار شما داشته باشد.

چه در حال حاضر یک متخصص سئو هستید یا در حال کار در این زمینه هستید، شغل سئو نوید هیجان و پتانسیل فوق العاده ای برای رشد را می دهد. راه های دیگری نیز وجود دارد که می توانید با تجربه سئو از آنها استفاده کنید، از جمله بازاریابی محتوا، مشاوره کسب و کار، و تجزیه و تحلیل داده ها.

مسئولیت های شغلی یک متخصص سئو

بسیاری از اجزای مختلف یک استراتژی سئو را تشکیل می دهند. روزهای شما در یک شغل معمولی سئو دارای تنوع زیادی خواهد بود و مسئولیت های شما احتمالاً شامل موارد زیر خواهد بود: 

بهينه سازي

بهینه سازی مهمترین مسئولیت یک متخصص سئو خواهد بود. این شامل بهینه سازی موتورهای جستجو درون صفحه و خارج از صفحه می شود. انواع اولیه عبارتند از: 

سئو روی صفحه

تولید و بهینه سازی محتوا

بهینه سازی تبدیل

تگ های هدر، تگ های عنوان، تگ های توضیحات متا

تصاویر و متن ALT

تحقیق و جایابی کلمات کلیدی

ساختار URL

تجربه ی کاربر

سئو خارج از صفحه

ایجاد دارایی (اینفوگرافیک، فیلم و غیره)

وبلاگ نویسی مهمان

افزایش ترافیک از رسانه های اجتماعی به وب سایت شما

لینک بیلدینگ

بیانیه های مطبوعاتی

بهینه سازی موبایل

از آنجایی که بخش فزاینده ای از جستجوها در دستگاه های تلفن همراه انجام می شود، گوگل می خواهد ایندکس آن برای کاربران تلفن همراه به خوبی کار کند. تجربه کاربری در یک دستگاه تلفن همراه به نوبه خود بر سئو موبایل شما تأثیر می گذارد . گوگل اکنون در حال خزیدن وب سایت ها با رویکرد موبایل محور است، بنابراین اطمینان از بهینه سازی محتوای شما برای دستگاه های تلفن همراه ضروری است. این شامل استفاده مختصر از زبان است. 

تحقیق کلمات کلیدی

به عنوان یک متخصص سئو، شما تحقیقات کلمات کلیدی را برای تعیین ارتباط و رقابت برای هدف قرار دادن بهترین کلمات کلیدی ممکن برای تبدیل انجام خواهید داد.

تجزیه و تحلیل

چگونه اندازه گیری می کنید که چه چیزی موثر بوده و چه چیزی کار نکرده است؟ اینجاست که تجزیه و تحلیل وارد می شود، و شما به طور منظم داده ها را ردیابی و تجزیه و تحلیل خواهید کرد تا ببینید که صفحات وب و کلمات کلیدی متمرکز چگونه کار می کنند. 

لینک بیلدینگ

هنگامی که وب سایت دیگری به وب سایت شما لینک می شود، به آن بک لینک یا لینک ورودی می گویند و یکی از مهم ترین فاکتورهای رتبه بندی است. این نوع پیوند را به عنوان یک رای اعتماد از یک وب سایت دیگر در نظر بگیرید. یکی از مسئولیت‌های شما «ساخت پیوند» با جستجوی فرصت‌هایی برای وادار کردن سایر وب‌سایت‌ها برای پیوند دادن به وب‌سایت شما بدون پرداخت هزینه خواهد بود. 

همگام با صنعت

اولین قدم برای تبدیل شدن به یک متخصص سئو، خواندن مقالاتی است که توسط متخصصان حرفه ای نوشته شده است و آخرین اخبار بازاریابی جستجو را دنبال کنید تا از تغییرات در صنعت مطلع شوید. حفظ و توسعه استراتژی های خود یک مسئولیت مداوم است.

کار با سایر تیم های بازاریابی

در حالی که همه این مسئولیت‌ها را انجام می‌دهد، متخصص سئو معمولی در یک محیط شرکتی وقت خود را صرف کار با سایر تیم‌های بازاریابی برای هماهنگ کردن استراتژی‌ها، از جمله موارد زیر می‌کند:

بازاریابی محتوا

بازاریابی جستجوی پولی 

روابط عمومی

بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی

توسعه وب 

مراحل تبدیل شدن به یک متخصص سئو

در دنیای مدرن امروزی، شما می توانید مهارت های بی شماری را به تنهایی یاد بگیرید. و بسیاری از این موارد را می توان به صورت آنلاین و به شیوه ای ساختاریافته و کامل با سایت هایی مانند Simplilearn انجام داد. اگر در این صنعت تازه وارد هستید و قصد دارید یک متخصص سئو شوید، در اینجا هفت مرحله را باید دنبال کنید:

اصول اولیه نحوه کار موتورهای جستجو را بیاموزید

استراتژی ها و مفاهیم سئو را درک کنید

در آموزش سئو شرکت کنید

با روندها و اخبار صنعت همراه باشید

با ابزارهای سئو آشنا شوید

تاکتیک های سئو را در وب سایت یا وبلاگ خود آزمایش کنید

تلاش ها و نتایج خود را به کارفرمایان نشان دهید

آیا برای یادگیری سئو به مدرک علوم کامپیوتر یا بازاریابی نیاز دارم؟

خیر، برای یادگیری سئو نیازی به آموزش رسمی ندارید. همانطور که در زیر خواهید دید، دوره های آنلاین زیادی وجود دارد که می توانید برای دریافت گواهی سئو دنبال کنید.

یادگیری SEO چه زمانی متوقف می شود؟

یادگیری سئو هرگز متوقف نمی شود. گوگل صدها تغییر در الگوریتم های جستجوی خود در سال ایجاد می کند و این بدان معنی است که شما باید به افزایش مهارت ها و دانش خود ادامه دهید.

یکی از بهترین و سریع ترین راه ها برای یادگیری سئو و تبدیل شدن به یک مشاور سئو کسب و کار، دنبال کردن یک دوره خوب سئو است . یک دوره آموزشی با کیفیت بالا به شما کمک می کند تا بدون نیاز به صرف ساعت های بی پایان برای جستجوی این اطلاعات از منابع تصادفی در گوگل، SEO را درک کنید. یکی از این دوره ها، دوره های آموزش سئو وب سیما https://websima.com/  است.

m.azizi19900
m.azizi19900

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋