lolezehkeshi

lolezehkeshi

لوله زهکش

اگر در خانه‌ای زندگی می‌کنید که قبل از دهه 1960 ساخته شده است، احتمالاً لوله‌ زهکش شما فلزی هستند. اگرچه پلاستیک در سال 1907 اختراع شد، اما تا نیمه دوم قرن بیستم به طور گسترده در دسترس نبود یا به شدت در ساخت و ساز ساختمان استفاده نمی شد. لوله‌های فلزی رایج شامل چدن اصلی و همچنین لوله‌های مسی نرم‌تر و کمتر خورنده هستند.

در حالی که فلز قبلاً در ساخت لوله های زهکشی رایج بود، به ندرت در تاسیسات جدید استفاده می شود. تنها زمانی که از لوله های فلزی برای سیستم های زهکشی استفاده می شود، تعمیر لوله های فلزی موجود در داخل ملک است. در غیر این صورت، اگر قرار بود لوله ها را تعویض کنید، آنها را با جایگزین های پلی اتیلن جایگزین می کنید. دلیل اصلی دور شدن از فلز به دلیل تمایل زیاد مواد به زنگ زدگی است. مقاوم بودن در برابر شرایط جوی به ویژه شرایط آب و هوایی شدید، کیفیتی است که بسیاری از پیمانکاران در انتخاب لوله های زهکشی مناسب به آن توجه می کنند.

حتی بدون آب و هوای مداوم مرطوب، رطوبت در همه جا وجود دارد، به خصوص در زیر زمین. رطوبت موجود در هوا یا روی پوست در واقع برای شروع فرآیند اکسیداسیون روی سطح لوله های فلزی کافی است. چنین اکسیداسیونی ناگزیر می تواند منجر به زنگ زدگی شود، که باعث می شود لوله ها به طور قابل ملاحظه ای ضعیف تر شوند زیرا دوام آنها به خطر می افتد. این کمکی نمی کند که سیستم های زهکشی بر اساس حرکت مداوم آب جاری، محیط های بسیار مرطوب ایجاد کنند. در لوله های فلزی، همیشه تاریخ انقضا وجود دارد، زیرا زنگ زدگی و خوردگی نه تنها خطر، بلکه اجتناب ناپذیر است.

وقتی لوله‌های فلزی کاملاً زنگ می‌زنند، ممکن است ترک بخورند، شکاف ایجاد کنند یا در موارد شدید کاملاً فرو بریزند. انتخاب ساده لوله های پلی اتیلن همه این خطرات را دور می زند و بزرگترین ترس پیمانکار را از بین می برد. نوسازی و جایگزینی برای صاحب ملک، لوله های زهکشی آسیب دیده می تواند منجر به ده ها هزار، گاهی اوقات حتی میلیون ها دلار، هم خسارت و هم هزینه های تعویض شود. اگر می توانید لوله های زهکشی خود را انتخاب کنید، همیشه پلاستیک را انتخاب کنید.

تقریباً هر محصول نهایی پروژه پیمانکاری نیاز به دسترسی به آب دارد. و هنگامی که یک پروژه شامل آب باشد، تقریباً همیشه به لوله های زهکشی نیاز دارد. با هر شکلی از لوله یا سیم کشی، تغییرات زیادی وجود دارد که هر کدام مزایا و معایب متفاوتی دارند که در شرایط خاص تخصص دارند.

لوله زهکشی چیست؟ 
هر لوله ای که برای تسهیل از یک مکان به مکان دیگر استفاده می شود. هدف اصلی دفع فاضلاب منازل مسکونی، ساختمان های اداری یا مناطق صنعتی است. دفع آب به درستی ومناسب می تواند از جمع شدن آب جلوگیری کند که منجر به سیل، آسیب های ساختاری، فرسایش خاک و مسائل دیگر شود. به همین دلیل می توان از لوله های زهکشی حتی برای کار در محل کار و همچنین پروژه نهایی استفاده کرد. این لوله های زهکشی هم از نظر جنس و هم از نظر کاربرد مختلف هستند.

برخی از لوله های زهکشی برای قطع آب از مناطق خاص مانند پشت بام ها استفاده می شوند، در حالی که برخی دیگر به دلیل مواد و ترکیباتشان منحصراً برای انتقال آب به زیر زمین استفاده می شوند. نوع لوله زهکشی که پیمانکار انتخاب می کند معمولا بر اساس وضعیت زهکشی پروژه است. انتخاب بر اساس قیمت به تنهایی معمولاً به دلیل شدت پیامدهای شکست کافی نیست. سه کیفیتی که پیمانکاران برای تعیین نوع لوله زهکشی مورد استفاده استفاده می کنند عبارتند از: استحکام، اندازه و سهولت نصب. به طور معمول، تقریباً تمام لوله های زهکشی جدید پلی اتیلن هستند تا در برابر همه شرایط آب و هوایی و زمینی مقاوم باشند.

زهکشی ضعیف در حیاط ها و زیرزمین ها می تواند باعث به وجود آوردن انواع مشکلات شود، از لکه گیری و بهم ریختگی تا بیشتر شدن خطر پوسیدگی و خوردگی. علت هر چه باشد، آب اضافی باید تا حد ممکن سریع و کارآمد حذف شود. یکی از موثرترین و مقرون به صرفه‌ترین راه‌های مقابله با این مشکل، زهکشی یا سیستمی از لوله‌های سوراخ‌دار است که در زیر سطح زمین قرار می‌گیرد تا آب را به طور ایمن از ملک شما دور کند. دو نوع اصلی لوله سوراخ دار وجود دارد که می توانید برای این سیستم زهکشی استفاده کنید: پلاستیک راه راه و سخت.

لوله های زهکش :
لوله های سوراخ دار راه راه ارزان و آسان برای نصب هستند و مزایای بسیار دیگری نیز دارند. آنها سبک هستند و هنگام نصب به راحتی قابل دستیابی هستند. لوله های پلی اتیلن راه راه انعطاف پذیر هستند. آنها نیازی به قرار گرفتن در یک خط کاملاً مستقیم ندارند و حتی می توانند گوشه ها را بچرخانند. هزینه کم لوله زهکشی موجدار به این معنی است که برای تخلیه مناطق بزرگتر ایده آل است. انعطاف پذیری آنها به این معنی است که می توانند با ته نشین شدن طبیعی خاک بدون ترک کنار بیایند. آنها می توانند محدوده دمایی زیادی را بدون شکافتن یا ترک تحمل کنند و حتی در صورت لزوم می توانند در بالای زمین قرار بگیرند. در برخی شرایط، یک راه حل سنگین تر می تواند انتخاب بهتری باشد.

لوله های زهکشی پلی اتیلن :
لوله های پلی اتیلن از جنس پی وی سی سفت و سخت ساخته شده اند که چندین مزیت اضافی به آنها می دهد. از آنجایی که آنها سفت و سخت هستند، در صورت گرفتگی، می توان آنها را با استفاده از ابزارهای برقی راحت تر تمیز کرد. با این حال، هنوز هم می توان آنها را با استفاده از اتصال دهنده های انعطاف پذیر در گوشه ها قرار داد. آنها برای زهکشی به کمک گرانش راحت تر در زاویه مناسب قرار می گیرند و به لطف کناره های صافشان، وقتی در زوایای کم قرار می گیرند، می توانند به طور موثر تخلیه شوند.
اگرچه سفت و محکم هستند، اما بسیار سبک تر و راحت تر از لوله های تخلیه سنتی ساخته شده از فلز یا خاک رس هستند و همچنین کمتر در معرض ترک خوردن تحت فشار یا ضربه هستند. آنها می توانند حجم بیشتری از آب را نسبت به لوله های موجدار تحمل کنند و می توانند برای لوله کشی فاضلاب و همچنین زهکشی استفاده شوند. لوله های پلی اتیلن در برابر خوردگی اسیدها و نمک ها در مقایسه با لوله های فلزی بسیار مقاوم هستند. در حالی که لوله‌های پلی اتیلن سفت و سخت هزینه کمی بیشتر دارند، پس از نصب، سال‌ها حتی در شرایط کاری جریان آب سنگین دوام خواهند داشت.

نکات مهم در مورد انتخاب لوله های زهکش :
ابتدا بررسی کنید که سوراخ لوله ( قطر داخلی لوله ) برای نیازهای شما به اندازه کافی پهن باشد. همچنین، درجه بندی دمای لوله مورد نظر را بررسی کنید. اگر در جایی که لوله را نصب می‌کنید چنین دماهایی را تجربه می‌کنید، توجه ویژه‌ای داشته باشید تا بررسی کنید که برای عملکرد زیر صفر تایید شده است. اگر در مناطق گرم‌تر در زمین کم‌عمق قرار می‌گیرد، حداکثر دمای تأیید شده را نیز بررسی کنید. الیاف دور لوله‌ که به‌صورت جداگانه یا قبلاً روی لوله‌ها نصب شده‌اند، در دسترس هستند، به جلوگیری از گرفتگی کمک می‌کنند و محتویات لوله را روان نگه می‌دارند.

 

 

lolezehkeshi
lolezehkeshi

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋