در اینجا یک راهنمای سریع برای انتخاب بهترین لنت ترمز برای موتورسیکلت شما آورده شده است. چیزی که باید بدانید نوع موتورسیکلت و کاربرد آن است. راهنمای زیر با محبوبترین سبک رانندگی در ابتدا و در انتها با یک راهنمای حاشیهای فهرست شده است. خرید لنت ترمز موتورسیکلت
اگر موتورسیکلت شما در نیمه سبکتر موتورسیکلتهای مدرن و با حجم موتور کمتر از ۴۰۰ سیسی قرار دارد و همچنین با سرعت کمتر از ۱۰۰-۱۲۰ کیلومتر در ساعت رانده میشود، یک لنت ترمز ارگانیک مرغوب بیش از حد کافی خواهد بود. ترمزهای EBC مادهای عالی برای این کاربرد تولید میکنند که تا به امروز بیش از ۳۵ میلیون مجموعه از آن توسط موتورسواران در سراسر جهان بر روی دوچرخهها و اسکوترهای سبکتر فروخته و استفاده شده است. این لنتها قادر به جایگزینی محصولات اصلی متخلخل یا ارگانیک هستند و از نظر ایمنی آزمایش شدهاند. لنتهای ترمز ارگانیک EBC قدرت توقف خوبی، طول عمر متوسط تا طولانی و حداقل محو شدن ترمز را ارائه میدهند. آزمایشهای دقیق همچنین شامل ارزیابی ترمزگیری در هوای مرطوب است و این لنتهای ترمز از این آزمون سربلند بیرون آمدهاند.
اگر دوچرخه شما سنگینتر و سریعتر است و دوباره برای رانندگی خیابانی استفاده میشود، لنتهای ترمز ارگانیک EBC مطمئناً در بیشتر موارد خوب کار خواهند کرد. اگر میخواهید به سطح بالاتری بروید و عمر و گاز بیشتری را تجربه کنید، راه حل این است که به سراغ لنت ترمز نیمهذوبشده یا کاملاًذوبشده بروید. لنتهای V-pad™ EBC نوعی نیمهذوبشده هستند که در دوچرخههای کروزر و کلاسیک با سطح اصطکاک یا گازگیری کمی پایینتر محبوب هستند. در حالی که لنتهای ترمز Double-H™ کاملاًذوبشده EBC عمر بسیار طولانی و ترمزگیری با اصطکاک بالا و عالی را ارائه میدهند. لنتهای ترمز Double-H™ دارای رتبه اصطکاک HH (بالاترین رتبه شناختهشده) هستند و به انتخاب شماره یک جهان تبدیل شدهاند و همچنان بهترین لنتهای ترمز برای دوچرخههای اسپرت و موتورسیکلتهای سوپربایک هستند، به علاوه در سه ترکیب مختلف موجود هستند. لنت ترمز استاندارد جادهای Double-H™، مسافت بسیار طولانی و ترمزگیری فوقالعادهای را در رانندگی سریع در خیابان، بارهای سنگین و سرعتهای بالا ارائه میدهد. نوع EPFA Extreme Pro ترکیبی کمی اصلاحشده و مقاومتر در برابر حرارت ارائه میدهد که امکان استفاده ترکیبی در خیابان و پیست را فراهم میکند و به شما این امکان را میدهد که با موتورسیکلت خود به یک رویداد پیست بروید، مسابقه دهید و بارها با خیال راحت به خانه برگردید. باز هم، لنت ترمز EPFA کاملاً مطابق با ECE R90 و مجوز رانندگی در خیابان در سراسر جهان است. اگر صرفاً از موتورسیکلت برای مسابقه استفاده میکنید، لنتهای جدید EBC GPFAX انتخابی عالی هستند و اصطکاک فوقالعاده بالا و پایداری حرارتی عالی دارند. با این حال، آنها برای استفاده معمولی در خیابان بیش از حد چسبنده هستند و برای رانندگی در بزرگراه تأیید نشدهاند.
لنتهای ترمز مسابقه جادهای لنتهای ترمز GPFAX متخلخل EBC Brakes بهترین لنتهای ترمز برای موتورسیکلتهای مسابقهای هستند و یک راهحل عالی هستند، نه تنها دوام خوبی دارند، بلکه کاملاً گرم میشوند و بالاترین سطح اصطکاک شناخته شده یا حتی ممکن را دارند که ترمزگیری با نوک انگشت را آسان میکند. دوچرخهسواران مسابقهای باید نشانگرهای ترمز را با این لنتهای ترمز دوباره ارزیابی کنند، زیرا این لنتها به معنای واقعی کلمه سریعتر از اکثر انواع لنت ترمز دیگر متوقف میشوند. هنگام استفاده از هر ترکیب لنت ترمز جدید، باید لنت قبلی استفاده شده را در نظر گرفت. یک لنت حاوی کربن، یک لعاب خاکستری روی روتور ایجاد میکند که باید با یک پد خراشنده/ سنباده ریز یا کاغذ ساینده شکسته شود تا فولاد لخت روتور نمایان شود تا از آلودگی لنتهای جدید و اثر ترمز کم یا لرزش جلوگیری شود.
هنگام نصب و استفاده از لنتهای ترمز جدید، باید هنگام دوچرخهسواری یک دوره استراحت رعایت شود، با استفاده مکرر از ترمزهای ملایم تا 300 کیلومتر در استفاده خیابانی، یا 2-3 دور در استفاده مسابقهای، و به تدریج فشار ترمز را به سمت انتهای سطح در هر دوره افزایش دهید. بهترین عملکرد زمانی است که لنتهای ترمز کاملاً در سطح قرار گیرند و این به عهده دوچرخهسواران است که به تدریج و بدون اینکه ترمزگیری را دیر انجام دهند، به ترمزهای جدید اعتماد کنند (مگر در مواقع اضطراری). دیسک یا روتور ترمز که به شدت ساییده/خشدار یا شیاردار شده باشد، لنتها را خراب میکند و ترمزگیری را حتی تا کیلومترها به سطوح ناامن کاهش میدهد.
پاسخ ها