مسئولیت های متخصصان سئو بسته به اینکه کسی کار می کند متفاوت است:
برای شعبه دیجیتال مارکتینگ یک شرکت.
برای آژانس دیجیتال مارکتینگ
برای یک مشتری مستقل
با این حال، شرح شغل کلی برای اکثر متخصصان سئو شامل وظایف ذکر شده است:
با وجود تغییر در الگوریتم جستجو، هر کدام با یک کلمه کلیدی شروع می شوند. یک متخصص سئو در مورد بیشترین درخواست ها تحقیق می کند و لیستی را بر اساس محبوبیت، رقابت و ارتباط آنها تهیه می کند.
یک متخصص سئو نقش مهمی در پرداختن به بهینه سازی روی صفحه (عناصر و استراتژی های قابل کنترل) و بهینه سازی خارج از صفحه (تبلیغات آنلاین و دیده شدن) دارد.
بخشی از نقش یک متخصص سئو این است که به دنبال فرصت هایی باشد که سایر وب سایت ها بتوانند به صفحه کسب و کار شما لینک دهند.
ساخت URL
یک متخصص سئو همچنین روی ایجاد یک URL منحصر به فرد برای منابع کار می کند تا دقیقاً مشخص کند که ترافیک از کجا آمده است.
ممکن است علاقه مند باشید که بخوانید: محتوای SEO و آینده هوش مصنوعی در بازاریابی را کاوش کنید
برخی دیگر از مسئولیت های یک متخصص سئو عبارتند از:
با تیم توسعه وب همکاری کنید تا مطمئن شوید که شیوه های SEO به درستی برای محتوای وب سایت دنبال می شود.
برای درک عملکرد استراتژی های سئو، عملکرد روزانه وب سایت را با استفاده از ابزارهای مختلف SEO نظارت کنید.
برای هدایت استراتژی های سئو با سایر تیم ها در بخش بازاریابی همکاری کنید.
اجرای پیشنهادات برای توسعه محتوا در هماهنگی با اهداف سئو.
از تجزیه و تحلیل وب برای ارزیابی ترافیک وب سایت و ارائه پیشنهادهایی برای اصلاح محتوا برای تجربه کاربری بهتر استفاده کنید.
برای تبدیل شدن به یک متخصص سئو چه مهارت هایی لازم است؟
برای اینکه به عنوان یک متخصص سئو موفق پیشرفت کنید، باید مهارت های زیر را داشته باشید:
تسلط بر ابزارهای سئو
یک متخصص سئو باید بر ابزارهایی مانند Ahrefs، Screaming Frog، SEMRush، MOZ، Excel، Google Analytics و Google Search Console تسلط داشته باشد. دانش این ابزارها به شما کمک می کند تا تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی، پیش بینی ترافیک وب سایت و تولید گزارش را انجام دهید.
مهارت های تحلیلی
درک عمیق تجزیه و تحلیل به متخصص SEO کمک می کند تا نتایج کمپین را ارزیابی کند و ارزیابی های استراتژیک انجام دهد. داده هایی مانند انتخاب کلمات کلیدی برای رتبه بندی بهتر یا ردیابی علت اصلی افت رتبه را تجزیه و تحلیل کنید.
مهارت های تحقیق
متخصصان سئو باید دارای مهارت های تحقیقاتی عالی باشند. البته دانستن کلمات کلیدی مناسب، اما همچنین استراتژی های خلاقانه برای کمپین ها و به روز رسانی فناوری های موتورهای جستجو.
مهارت های اساسی کدنویسی
دانش اساسی کدنویسی (HTML و CSS) و فناوری های مرتبط به درک کد منبع وب سایت و عملکردهای مرتبط کمک می کند.
مهارت های ارتباطی
ارتباطات یک نیاز حیاتی برای همه متخصصان سئو است. آنها باید فعالانه با اعضای تیم خود برای توضیح مفاهیم پیچیده ارتباط برقرار کنند. علاوه بر این، از گردش کار روان، تحویل به موقع پروژه و ارائه گزارش تجزیه و تحلیل به مدیریت ارشد اطمینان حاصل کنید.
مهارت تحلیل وب سایت
این یک مهارت ضروری برای متخصصان سئو است. انتظار می رود که آنها عملکرد یک وب سایت را برای تعیین مراحل بعدی تجزیه و تحلیل کنند. متخصصان سئو باید ترافیک ارگانیک، رتبه بندی، بهینه سازی ها و کلمات کلیدی را تجزیه و تحلیل کنند تا بهترین راه حل ممکن را شناسایی کنند.
چگونه به عنوان یک متخصص سئو کار خود را شروع کنیم؟
شرط اولیه مدرک یا دیپلم در فناوری اطلاعات، تجارت، بازاریابی یا رشته های مرتبط است. هر کسی که شرایط و مهارت های ضروری را داشته باشد می تواند به عنوان یک متخصص SEO وارد حرفه ای شود.
شما همچنین می توانید این مهارت ها را با دوره گواهینامه کسب کنید. ما از شما دعوت می کنیم تا در مورد آنها بیاموزید و برخی از آنها را از هر کجا شرکت کنید: دوره های آنلاین دیجیتال مارکتینگ.
Emeritus طیف وسیعی از برنامه های معتبر بازاریابی دیجیتال را به شما ارائه می دهد که به شما در درک سئو و بازاریابی کمک می کند تا آرزوهای شغلی خود را تسریع کنید.
پاسخ ها