mojtaba jafari

mojtaba jafari

توسط ۲ نفر دنبال می شود

چگونه متوجه می شوید که عکس دیجیتال شما از کیفیت کافی برای چاپ برخوردار است؟

در بخش شخصی‌سازی، ما عمدتاً با تصاویر عکاسی کار می‌کنیم که روی برخی پشتیبانی چاپ می‌کنیم. چاپ لیبل در اصفهان قبل از چاپ یک عکس، قبل از صرف هزینه غیر ضروری برای مواد، باید بدانید که آیا ظاهر خوبی دارد یا خیر. شکست ها همیشه ضرر و اتلاف وقت هستند. بنابراین، کیفیت عکس دیجیتال را تضمین می کند.

من قصد ندارم به شما در مورد کادربندی، روشنایی، کنتراست، فوکوس... تصویرتان توصیه کنم. ما فقط در مورد قطعنامه با شما صحبت می کنیم. یا بهتر است بگوییم حداقل رزولوشن. زیرا این موضوع به جز مشکلات ناشی از ذخیره سازی فایل های حجیم جای نگرانی ندارد. و باید روشن باشید که اندازه و وضوح تصویر عوامل کاملاً مستقلی هستند. در این پست، عوامل کلیدی را که باید در نظر بگیرید تا تصمیم بگیرید که آیا عکس شما از کیفیت کافی برای چاپ برخوردار است را خلاصه می کنیم.

 

INDEX
یک نظریه کوچک
رابطه بین فاصله و وضوح
یک نظریه کوچک
وضوح تصویر چاپ شده با نقاط جوهر چاپ شده در فضای خطی معادل یک اینچ (dpi = نقطه در هر اینچ) کاغذ اندازه گیری می شود. چاپ دیجیتال اصفهان در صفحه کامپیوتر ما در مورد تعداد نقاط یا پیکسل هایی صحبت می کنیم که می توانند روی صفحه نمایش در فضای خطی یک اینچی نمایش داده شوند. مشکل این است که یک نقطه یا پیکسل روی صفحه با یک نقطه جوهر چاپگر معادل نیست.

برای اینکه روی صفحه نمایش خوب به نظر برسند، dpi کمتر کافی است. توضیح در رنگ نهفته است: یک پیکسل صفحه نمایش می تواند با میلیون ها رنگ مختلف روشن شود. از طرف دیگر، یک چاپگر برای نمایش یک پیکسل روی کاغذ به چندین نقطه جوهر نیاز دارد.

به خاطر داشته باشید که اکثر چاپگرها برای دستیابی به تنوع رنگی کامل، تنها از 4 جوهر استفاده می کنند. به همین دلیل، گاهی اوقات عکس روی صفحه نمایش کامپیوتر خوب به نظر می رسد، اما وقتی آن را چاپ می کنیم با یک شگفتی ناخوشایند مواجه می شویم.

هنگام چاپ تصویر، چیزی که می خواهید به آن برسید این است که پیکسلی به نظر نرسد. استانداردها می گویند که در چاپ دیجیتال حداقل 150dp مورد نیاز است و در فرمت بزرگ 72dpi کافی است. اما در واقع فاصله ای که تصویر پس از چاپ در آن دیده می شود یک عامل تعیین کننده است: هر چه فاصله مشاهده بیشتر باشد، حداقل dpi مورد نیاز کمتر است.

این به راحتی قابل توضیح است. چشم انسان تنها قادر به درک نقاطی است که در چنان فاصله ای هستند که زاویه دید کمتر از 0.02 درجه را نشان می دهند. اگر به نمودار پیوست شده نگاه کنید، متوجه خواهید شد که هر چه فاصله دید بیشتر باشد، فاصله پیکسل ها نیز باید بیشتر باشد.

وضوح پیکسل

رابطه بین فاصله و وضوح
با در نظر گرفتن آنچه که به شما گفتم و انجام محاسبات لازم، به نتایجی می‌رسید که در این جدول مشاهده می‌کنید که فاصله دید (D) را به حداکثر وضوح (R max.) که توسط چشم مشاهده می‌شود مرتبط می‌کند. .

تفکیک پذیری فاصله

قبل از ادامه قصد داریم واحدها را تغییر دهیم، زیرا در اروپا به سیستم متریک عادت داریم. معادل 1 ppcm (نقطه در سانتی متر) = 2.54 dpi. اگر این معادل را برای کل جدول اعمال کنیم، به نظر می رسد:

فاصله-رزولیشن-ppcm

اکنون که وضوح مورد نیاز خود را می دانید، فقط باید بررسی کنید که آیا تصویری که می خواهید چاپ کنید خوب به نظر می رسد یا خیر. اگر به هدایای شخصی اختصاص داده شده اید، می توانید 2 گروه از موارد را در نظر بگیرید:

آنهایی که برای استفاده دستی هستند (قاب موبایل، لیوان...) که برای آنها باید فاصله دید حدود 40 سانتی متر را در نظر بگیریم. بنابراین، حدود 75ppcm کیفیت کافی خواهد بود. فرض کنید باید یک قاب 7x14 سانتی متری چاپ کنید. تصویر باید حداقل 525x1050 امتیاز داشته باشد.
آنهایی که از فاصله دور دیده می شوند (مانند تابلوها، پرچم ها، تقویم ها...)، عموماً از ارتفاع بیش از 1 متر. برای این موارد می توان کیفیت را روی 25ppcm تنظیم کرد. اگر می خواهید یک نقاشی 40x60 سانتی متری چاپ کنید، به تصویری با حداقل 1000x1500 نقطه نیاز دارید.
امیدوارم این به شما کمک کند که بدانید آیا تصاویری که می خواهید استفاده کنید برای ارائه یک نتیجه خوب مناسب هستند یا خیر. و همچنین برای برقراری ارتباط با مشتریان خود با تصویری که برای شما ارسال می کنند به چه چیزی می توانید دست پیدا کنید.

برای هر گونه سوال، با بخش خدمات مشتریان ما تماس بگیرید. و برای نکات بیشتر در این وبلاگ و کانال یوتیوب ما مشترک شوید. ما هم در اینستاگرام هستیم، ما را دنبال کنید!

mojtaba jafari
mojtaba jafari

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋