بازاریابی دیجیتال در مقایسه با بازاریابی سنتی مزایای زیادی دارد اما با این وجود بسیار پیچیده است. به دور از فشار دادن یک دکمه و انتظار برای آمدن نتایج است.
در اینجا چهار عامل کلیدی برای موفقیت بازاریابی آنلاین آورده شده است: بهترین شرکت دیجیتال مارکتینگ در اصفهان
سفر مشتری را درک کنید
شناخت را افزایش دهید
اندازه گیری و ارزیابی مداوم
دسترسی به مهارت های مناسب
همه مشتریان، چه آنلاین و چه غیر آنلاین، «سفر» می کنند. همیشه صدق می کند – از کودک هفت ساله ای که می خواهد بستنی بخرد تا شرکتی که می خواهد خدمات پیچیده تجاری آنلاین بخرد. درک یا تمایل به درک اینکه این سفر مشتری چگونه به نظر می رسد، شرط موفقیت در بازاریابی دیجیتال است.
چرا اینقدر مهم است؟ با درک سفر مشتری، می توانید بازاریابی اینترنتی خود را طوری طراحی کنید که به هدف درستی دست پیدا کنید. این در مورد درک اینکه مشتریان بالقوه چگونه فکر می کنند و نیازهای آنها چیست. سپس شما مطابق با آن سازگار می شوید.
درک سفر مشتری نیز برای از دست ندادن مراحل مهم در بازاریابی دیجیتال ضروری است. تنها درگیر شدن در بازاریابی در ابتدا و انتهای سفر به این معنی است که مشتریان زیادی را در طول مسیر از دست خواهید داد. طراحی سایت فروشگاه اینترنتی در اصفهان
برای موفقیت در بازاریابی دیجیتال، اگر مردم شرکت و برند شما را بشناسند بسیار مفید است. مردم بیشتر با شرکت ها و برندهایی که می شناسند تعامل دارند.
این تصویر نشان میدهد که برندینگ چقدر در بهینهسازی موتور جستجو اهمیت دارد.
نموداری که اهمیت نام تجاری در بهینه سازی موتورهای جستجو را توضیح می دهد
ما در مورد داشتن یک فاکتور شناسایی مانند کوکا کولا یا استارباکس صحبت نمی کنیم. البته ممکن نیست. بلکه در مورد دستیابی به موقعیتی است که گروه هدف شما وقتی در وب سایت شما قرار می گیرد احساس "این احساس آشنا دارد".
چگونه مردم را وادار میکنید شرکت شما را بشناسند؟ راه های زیادی وجود دارد. اساساً، موضوع برندسازی است – ایجاد یک نام تجاری قوی و جذب هرچه بیشتر افراد در گروه هدف شما برای شناسایی آن. این در واقع چیزی است که فراتر از دنیای دیجیتال گسترش می یابد و همچنین می تواند شامل کانال های سنتی مانند تلویزیون، رادیو، پست مستقیم و رسانه های چاپی باشد.
یکی از مؤثرترین راههای آنلاین، انتشار محتوای خواندنی با پاسخ به سؤالاتی است که مردم به دنبال آن هستند. از تجزیه و تحلیل دقیق کلمات کلیدی به عنوان مبنایی برای مقالاتی که منتشر می کنید شروع کنید. اگر این کار را انجام دهید، کسب و کار شما بارها و بارها در بسیاری از موقعیتهای مرتبط ظاهر میشود، زمانی که شخصی در جستجوی پاسخ است. حتی به اصطلاح تبلیغات نمایشی آنلاین نیز باعث تقویت برند می شود.
راه دیگر این است که به طور منظم از طریق تبلیغات پولی ظاهر شوید. این دو روش با کاهش هزینه تبلیغات نیز اثرات هم افزایی را ارائه می دهند. تعامل منظم در رسانه های اجتماعی مانند اینستاگرام، فیس بوک و تیک تاک یا ارسال ویدیو در یوتیوب باعث افزایش شناخت می شود. داشتن یک خبرنامه نیز
3. اندازه گیری و ارزیابی مداوم
یکی از مهمترین جنبه های دیجیتال مارکتینگ توانایی اندازه گیری است. در اینجا مهم است که آنچه را که در نقطه 1 پوشش دادیم - سفر مشتری - درک کنیم. تصویری از ظاهر آن را دریافت کنید و سپس هر مرحله از اولین تماس مشتری با بازاریابی خود را تا زمانی که مشتری محصول یا خدمات شما را بخرد اندازه گیری کنید. یا در یک چشم انداز حتی گسترده تر - تا زمانی که مشتری برگردد و دو، سه یا چند بار از شما خرید کند.
به لطف بازاریابی دیجیتال، لازم نیست حدس بزنید. از فرصت جمع آوری داده ها در هر مرحله از بازاریابی آنلاین خود استفاده کنید. در مرحله بعد، باید راهی موثر برای ارزیابی اطلاعات پیدا کنید.
در نهایت، کمپین ها و احتمالاً استراتژی خود را بر اساس نتایجی که به دست می آورید تنظیم می کنید.
4. دسترسی به مهارت های مناسب
برای موفقیت در بازاریابی دیجیتال باید به مهارت های مناسب دسترسی داشته باشید و سازمانی داشته باشید که از این مهارت ها پشتیبانی کند.
هیچ کمبودی از سوی آژانس ها و فریلنسرهای مختلف وجود ندارد که وعده افزایش فروش از طریق بازاریابی آنلاین را می دهند - به عنوان مثال از طریق SEO، تبلیغات گوگل، تبلیغات فیس بوک و غیره. متأسفانه، به دور از همه اینها به اندازه کافی آگاه هستند. کارشناسان خود را با دقت انتخاب کنید. علاوه بر این، باید اطمینان حاصل کنید که سازمان شما منابع کافی برای جذب پروژه را دارد. دیجیتال مارکتینگ پیچیده است و در تمام پروژه های موفق شامل تخصص خارجی و داخلی است.
پاسخ ها