mojtaba jafari

mojtaba jafari

توسط ۱ نفر دنبال می شود

اهمیت طراحی وبسایت

طراحی UI یا طراحی رابط کاربری به طراحی جنبه های بصری یک برنامه دیجیتال اشاره دارد. برای وب‌سایت‌ها، این شامل ایجاد طرح‌بندی، تایپوگرافی و عناصر گرافیکی و طرح‌های رنگی است. افرادی که روی این موضوع کار می کنند، طراحان رابط کاربری نامیده می شوند. شما همچنین از نزدیک با تیم طراحی و توسعه دهندگان وب و طراحان UX کار خواهید کرد. طراحی رابط کاربری خوب منجر به یک برنامه کاربردی آسان و شهودی می شود که می تواند سریعتر قابل درک و استفاده باشد. بهترین آژانس دیجیتال مارکتینگ در اصفهان

چیدمان وب سایت

اصطلاح layout به نحوه چیدمان محتوا در یک وب سایت اشاره دارد. این شامل قرار دادن عناصر فردی مانند متون، تصاویر، فیلم ها در یک وب سایت است. یک چیدمان خوب باید تضمین کند که یک وب سایت واضح و آسان برای پیمایش است. همچنین باید کمک کند که محتوای وب سایت تا حد امکان به راحتی قابل استفاده باشد. مهم ترین اطلاعات باید به سرعت قابل رویت باشند و چشم بیننده به سمت مهم ترین عناصر جلب شود. Layout نقش مهمی در تجربه کاربر دارد.

 

طراح وب
طراح وب شخصی است که مسئولیت طراحی و توسعه وب سایت ها را بر عهده دارد. این وظایف شامل طراحی بصری، کاربر پسند بودن و پیاده سازی فنی است. طراحان وب اغلب از نزدیک با طراحان UX و توسعه دهندگان وب کار می کنند. بهترین شرکت طراحی سایت در اصفهان

آژانس وب

آژانس وب آژانسی است که در توسعه و طراحی وب سایت تخصص دارد. کارهایی مانند ایجاد طرح ها، چیدمان ها، برنامه نویسی وب سایت ها و بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو (SEO) بخشی از وظایف روزانه یک آژانس وب است. یک آژانس وب دارای تجربه گسترده ای در طراحی و اجرای پروژه های وب است و دارای کارمندانی از حوزه های مسئولیت مربوطه یا تماس های شبکه تا متخصصانی است که سپس به عنوان فریلنسر برای آژانس ها کار می کنند.

سلسله مراتب بصری در یک وب سایت

سلسله مراتب بصری یک عامل مهم در طراحی وب سایت است. به ترتیب عناصر منفرد در یک وب سایت اشاره دارد. یک معیار مهم اهمیت آنها در مقایسه مستقیم با یکدیگر است. یک سلسله مراتب بصری خوب تضمین می کند که مهم ترین اطلاعات بلافاصله برای کاربر قابل مشاهده است. یکی از راه‌های تأثیرگذاری بر سلسله مراتب استفاده از اندازه‌ها و رنگ‌های مختلف فونت برای سرفصل‌ها و بخش‌های متن است. همچنین می‌توان تصاویر را از طریق اندازه‌های مختلف و قرارگیری برجسته‌تر در سلسله مراتب کاهش یا کاهش داد.

مزایای وایرفریم
وایرفریم ها بخش مهمی از فرآیند طراحی وب هستند. آنها طرح هایی هستند که ساختار و طرح اولیه یک وب سایت را قبل از شروع فرآیند طراحی واقعی نشان می دهند. اگرچه وایرفریم ها قرارگیری عناصر مختلف را در صفحه نشان می دهند، اما حاوی رنگ، عناصر کاملاً طراحی شده یا اطلاعاتی در مورد تایپوگرافی بعدی وب سایت نیستند. آنها بیشتر یک مدل شبکه ای هستند و به عنوان کمک بصری برای تیم طراحی عمل می کنند. آنها همچنین برای دریافت بازخورد از مشتریان در مورد طرح ساختاری وب سایت قبل از فرآیند طراحی استفاده می شوند.

طراحی وب سایت واکنش گرا
طراحی وب ریسپانسیو مفهومی است که چند سال پیش برای نمایش صحیح وب سایت ها در دستگاه های مختلف مانند گوشی های هوشمند، تبلت ها و دسکتاپ ها معرفی شد. این روش از پرسش‌های رسانه‌ای CSS برای تطبیق پویا وب‌سایت با اندازه صفحه دستگاهی که بازدیدکننده برای مشاهده وب‌سایت استفاده می‌کند، استفاده می‌کند. این تضمین می کند که وب سایت به راحتی قابل خواندن و استفاده در دستگاه مربوطه است. این می تواند مانع از زوم کردن کاربران در نسخه دسکتاپ شود که بسیار کوچک نمایش داده می شود. طراحی وب ریسپانسیو نه تنها ناوبری در وب سایت را آسان تر می کند، بلکه تضمین می کند که تجربه کلی کاربر بهبود می یابد.

بالای چین
اصطلاح "بالای چین" در اصل از صنعت روزنامه گرفته شده است. این به ناحیه ای از صفحه روزنامه اشاره دارد که پس از تا زدن روزنامه بدون باز کردن روزنامه هنوز بلافاصله قابل مشاهده بود. برای وب‌سایت‌ها، این اصطلاح به ناحیه‌ای از یک وب‌سایت اطلاق می‌شود که بدون در نظر گرفتن دستگاه مورد استفاده برای مشاهده وب‌سایت، بلافاصله بدون نیاز به پیمایش قابل مشاهده است. این ناحیه به عنوان ناحیه هدر وب سایت نیز تعریف می شود و ناحیه قهرمان یک وب سایت نیز معمولاً در اینجا یافت می شود. این منطقه ای است که بازدید کننده هنوز تمام توجه خود را بر روی وب سایت متمرکز می کند. بنابراین، مهمترین عناصر مانند یک تیتر جذاب و موثر، یک تصویر حمایتی، احساسی یا یک ویدیو معمولاً در اینجا یافت می شود.

mojtaba jafari
mojtaba jafari

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋