mojtaba jafari

mojtaba jafari

توسط ۱ نفر دنبال می شود

نحوه انتخاب رنگ در طراحی UI روی داشبورد

در دنیای تجسم داده ها، رنگ نه تنها یک عنصر زیبایی شناختی است، بلکه معنای چیزی را که نمایش داده می شود نیز تغییر می دهد. در واقع، به کاربران اجازه می دهد تا مستقیماً بر روی اطلاعات کلیدی تمرکز کنند، یا می تواند مشکلات را برجسته کند، روابط را توصیف کند، و خیلی چیزهای دیگر. طراحی کاتالوگ در اصفهان

هدف هر داشبورد این است که داستانی را با استفاده از داده ها بیان کند و بینش هایی در مورد آن داده ها ارائه دهد. استفاده واضح از رنگ در طراحی داشبورد می تواند به بیان داستان به بهترین شکل ممکن کمک کند و مهمترین و مهم ترین عناصر را برجسته کند.

هنگام ارائه یک داستان مبتنی بر داده، رنگ یک ابزار ارتباطی ضروری است. بنابراین، هنگام طراحی داشبورد، انتخاب و کاربرد رنگ بسیار مهم است. نادیده گرفتن این جنبه می تواند منجر به سردرگمی و سوء تفاهم از سوی کاربر و در نتیجه از دست دادن زمان و منابع شود.

تصویر شرکت مهم است.
شروع به جستجوی ترکیب رنگ ها با استفاده از دستورالعمل های رنگ خود یا مشتری خود کنید. سعی کنید نمایه رنگ شرکت را پیدا کنید، که شامل مقادیر رنگ (CMYK، RGB یا HEX) و درصد برای بازسازی رنگ‌ها در داشبورد است. رنگ اصلی (معمولاً رنگی که در لوگو برجسته است) را شناسایی کنید و از آن به عنوان رنگ برجسته در داشبورد استفاده کنید تا توجه را به مهم ترین اطلاعات جلب کنید. در مرحله بعد، رنگ‌های داشبورد ثانویه را انتخاب کنید که مکمل رنگ بر اساس جلوه‌ای که می‌خواهید به دست آورید: یک پالت با رنگ‌های مشابه، تحلیل‌ها را یکنواخت‌تر می‌کند، در حالی که استفاده از رنگ‌های مکمل تفاوت‌ها را برجسته می‌کند. مشاوره کسب و کار در اصفهان

کمتر است بیشتر: بدون استثنا
محدوده رنگ باید محدود باشد. رایج ترین اشتباهی که معمولا هنگام ایجاد داشبورد و گزارش انجام می شود، استفاده بیش از حد از رنگ ها است. اگر رنگ های زیادی روی داشبورد وجود داشته باشد، هیچ چیز از بقیه متمایز نخواهد شد.

 

در تجسم ها، حداکثر شش رنگ مختلف را انتخاب کنید. رنگ های خنثی به رنگ های روشن یا زنده ترجیح داده می شوند. از رنگ های روشن و پررنگ برای جلب توجه به قسمت های پرت یا قابل اجرا استفاده کنید.

علاوه بر این، به خاطر داشته باشید که هر رنگ در تصویرسازی داده ها باید هدفی داشته باشد. از رنگ های مختلف روی داشبورد فقط زمانی استفاده کنید که چیزهای متفاوتی را بیان می کنند. به عبارت دیگر، اگر در یک نمودار از دو رنگ استفاده شود، باید چیزهای مختلفی را نشان دهند.

آیا قانون 60-30-10 را می دانید؟

قانون 60-30-10 یک دستورالعمل رایج برای اعمال پالت رنگ در یک پروژه است. کافی است یک رنگ غالب 60 درصد فضا را اشغال کند، در حالی که 30 درصد و 10 درصد باقی مانده توسط یک رنگ پشتیبان و یک رنگ برجسته اشغال شده است. به عنوان مثال، بیایید ببینیم کت و شلوار مردانه چگونه ترکیب شده است: کت و شلوار 60 درصد رنگ کت و شلوار را نشان می دهد، پیراهن 30 درصد و کراوات به 10 درصد رنگ اضافه می کند. نتیجه یک ظاهر متعادل است.

و پالت رنگ؟
انتخاب رنگ‌ها روی داشبورد بر روحیه کاربر تأثیر می‌گذارد: آبی نوآورانه و پیشرفته به نظر می‌رسد، در حالی که سبز به نظر طبیعی و خوش‌آمد و مشکی پیچیده و ظریف است. ضروری است که پالت رنگ در تمام داشبوردها و صفحات ثابت باشد، زیرا جابجایی بین آنها می تواند گیج کننده باشد.

گروه های رنگی اصلی که باید در یک پالت رنگ استفاده شوند عبارتند از:

خنثی ها: برای پس زمینه و عناصر متن. اینها عمدتا سیاه پوست، سفید و خاکستری هستند.
اصلی: رنگ اصلی داشبورد. اینها یک یا دو رنگ هستند که بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند. این رنگ ها روی پیش زمینه و اجزای ناوبری اعمال خواهند شد.
نکات جالب: استفاده از رنگ های روشن برای عناصری که باید برجسته باشند، مانند هشدارها، اطلاعیه ها یا سایر اطلاعات مهم ضروری است.

light-adv.com

mojtaba jafari
mojtaba jafari

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋