زندگی زیباست

زندگی زیباست

مجله آنلاین خانواده و زندگی، ازدواج، راهنمای بارداری و بچه داری
توسط ۱ نفر دنبال می شود

بررسی علل کبودی های بی دلیل روی بدن

بررسی علل کبودی بی دلیل بدن

علت کبودی بی دلیل بدن

کبودی بی دلیل بدن یکی از اتفاقاتیه که ممکنه برای اکثر مردم پیش اومده باشه. اگر این نوع کبودی‌ها به صورت پراکنده باشن، جای نگرانی نیست؛ تنها با مصرف غذاهایی که دارای مواد مغذی هستن، می‌تونین به درمان اون‌ها بپردازین. در صورت مشاهده کبودی بر روی بدن خود بهتره که در مرحله اول علت به وجود اومدن اون رو شناسایی کنین. از طریق آزمایش به راحتی می‌تونین علت کبودی‌های روی بدن خود رو تشخیص بدین. در برخی موارد علت ایجاد کبودی‌های روی بدن از طریق آزمایش مشخص نمی‌شه. به عبارت دیگه کبودی‌هایی که روی بدن خود مشاهده می‌کنین بدون دلیل ایجاد شدن. در ادامه این مقاله قصد داریم شما عزیزان رو با علت‌های کبودی بی دلیل بدن آشنا کنیم.

کبودی بی دلیل بدن

بررسی علت‌های ایجاد کبودی بی دلیل بدن

در این بخش قصد داریم شما عزیزان رو با علت‌های ایجاد کبودی بی دلیل بدن آشنا کنیم. اگر شما عزیزان هم جزو آن دسته از افرادی هستین که در طول روز در چندین جای بدن خود کبودی مشاهده می‌کنین و علت ایجاد اون‌ها رو نمی‌دونین، تا انتهای این مقاله همراه ما باشین.

ورزش‌های شدید

از علل ایجاد کبودی بی دلیل بدن می‌توان به ورزش‌های شدید و سنگین اشاره کرد. ورزش شدید علاوه بر درد زیادی که به همراه داره، ممکنه که باعث ایجاد کبودی در اطراف عضله‌های شما شه. زمانی که به انجام ورزش‌های شدید و سنگین می‌پردازین، عضله‌های شما عزیزان فشار زیادی رو تحمل می‌کنن که این فشار زیاد باعث آسیب‌دیدگی بافت عضلانی فرد می‌شه‌. افرادی که ورزش شدید می‌کنن، دچار پارگی در رگ‌های خونی خود می‌شن و زمانی که خونریزی در این رگ‌ها بیش از اندازه باشه، فرد در این نواحی کبودی‌های متعددی رو مشاهده می‌کنه.

دارو، علت ایجاد کبودی بی دلیل بدن

از دیگر علل ایجاد کبودی‌های بی دلیل بدن می‌توان به برخی از دارو‌ها اشاره کرد. زمانی که افراد نسبت به برخی از دارو‌ها حساسیت داشته باشن، ممکنه که در نواحی مختلف بدن خود کبودی‌های زیادی رو مشاهده کنن. سرعت لخته شدن خون با مصرف دارو‌هایی مثل ناپروکسن، آسپیرین و ایبوپروفن، کاهش پیدا می‌کنه. زمانی که لخته شدن خون کاهش پیدا کنه، خون بیشتری از رگ‌ها خارج خواهد شد. در نهایت خون خارج شده، در زیر پوست جمع می‌شه که در این زمان خون‌های خارج شده، به شکل کبودی خود رو نشون می‌دن. افرادی که به علت مصرف برخی از دارو‌ها به کبودی بی دلیل بدن خود مبتلا می‌شن، ممکنه که علائم متعددی مثل نفخ شکم، استفراغ، یبوست، سوزش سر دل، حالت تهوع، اسهال و دل درد رو تجربه کنن. افرادی که به دلیل مصرف برخی از داروها کبودی‌های متعددی رو بر روی بدن خود مشاهده می‌کنن، بهتره که در اولین فرصت به پزشک مراجعه کنن.

دیابت از علل ایجاد کبودی‌ بی دلیل بدن

از دیگر علل ایجاد کبودی بی دلیل بدن می‌توان به دیابت اشاره کرد. دیابت نوعی بیماری متابولیکیه که اثرات بسیاری بر روی توانایی بدن در زمان استفاده یا تولید از انسولین می‌زاره. افرادی که تست دیابت ندادن و از اینکه مبتلا به این بیماری باشن اطمینان ندارن، بهتره که به دنبال علائم دیگری در بدن خود بگردن. افزایش تشنگی، تکرر ادرار، تشنگی مکرر، کاهش وزن بی دلیل، تاری دید از علائم بیماری دیابت هستن.

 
   

کمبود مواد مغذی

کمبود مواد مغذی

از دیگر علل ایجاد کبودی بی دلیل بدن می‌توان‌ کمبود مواد مغذی رو نام برد. ویتامین‌ها نقش مهمی در عملکردهای بدن دارن. ویتامین‌ها کمک بسیاری به تشکیل گلبول‌های قرمز می‌کنن. از دیگر فواید ویتامین‌ها می‌توان به کاهش کلسترول خون و حفظ میزان مواد معدنی موجود در خون اشاره کرد. ویتامین C یکی از نوع‌های ویتامینه که به حفظ ایمنی بدن کمک بسیاری می‌کنه. از دیگر فواید ویتامین C می‌توان به بهبود زخم‌ها اشاره کرد. اگر میزان این ویتامین در بدن کم باشه، ممکنه که در نواحی مختلف بدن خود کبودی‌های متعددی رو مشاهده کنین.

کمبود ویتامین K یکی دیگه از علل مبتلا شدن فرد به کبودی بی دلیل بدن هست. زمانی که میزان این ویتامین کم باشه، سرعت لخته شدن خون در بدن فرد کاهش پیدا می‌کنه که این مورد یکی از علل کبودی بی دلیل بدن محسوب می‌شه. کمبود این نوع ویتامین در افراد بزرگسال به ندرت دیده می‌شه. افرادی که در طول روز کبودی‌های متعددی رو بر روی بدن خود مشاهده می‌کنن و از علت ایجاد اون‌ها اطلاعی ندارن، می‌تونن با استفاده از مطالب فوق علت ایجاد اون‌ها رو شناسایی کنن و در مرحله آخر به درمان کبودی‌های ایجاد شده بپردازن.

زندگی زیباست
زندگی زیباست مجله آنلاین خانواده و زندگی، ازدواج، راهنمای بارداری و بچه داری

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋