زندگی زیباست

زندگی زیباست

مجله آنلاین خانواده و زندگی، ازدواج، راهنمای بارداری و بچه داری
توسط ۱ نفر دنبال می شود

بررسی بهترین مدل های پنجره دوجداره چوبی

بررسی بهترین مدل از انواع پنجره های دوجداره چوبی

اگر در حال ساخت یک بنای سنتی و یا بنایی با معماری ایرانی و با آجر های سنتی و المان های سنتی هستید ، و به دنبال پنجره دوجداره چوبی و یا پنجره دوجداره طرح چوب و پنجره ارسی  دوجداره هستید  ، پیشنهاد می شود حتما این نوشته را مطالعه کنید و تا آخر همراه ما باشید. در این نوشته به انواع پنجره های چوبی عایق پرداخته می شود.

یکی از اصیل ترین انواع پنجره ، پنجره های چوبی می باشند که استفاده از این پنجره های سنتی  در ساختمان های قدیمی با معماری های خاص و زیبای ایرانی ، حس و حال این بناها را چندین برابر می کند. پنجره های چوبی یکی از پرطرف دار ترین انواع پنجره ها با توجه به خصوصیات آنها ، در گذشته تا به امروز  بوده است.

اما با آمدن نسل جدید پنجره ها ، یعنی پنجره های دوجداره ، استفاده از انواع پنجره های قدیمی در ساختمان های نوساز مثل پنجره های فلزی قدیمی ، پنجره های چوبی ، پنجره های آلومینیومی قدیمی ، دیگر توصیه نمی شود. با ورود نسل جدید پنجره ها ، هر یک از این مدل های پنجره های قدیمی با تغییراتی در ساختار خواهان تطبیق محصول خود با شرایط جدید شدند.

پنجره های فلزی تبدیل پنجره های دوجداره آهنی شدند اما به دلیل عدم عایق بودن فلز آهن ، به سرعت از بازار حذف شدند.

پنجره های آلومینیومی تک جداره تبدیل به پنجره های دوجداره آلومینیومی شدند و چون عنصر آلومینیوم به تنهایی عایق نمی باشد و به شدت رسانای حرارت است ،  بعد از مدتی جهت بهینه کردن محصول خود ، تبدیل به پنجره های آلومینیومی ترمال بریک شدند که بسیار عایق هستند و محصول موفقی به بازار عرضه شد. 

و اما پنجره های چوبی ، با توجه به ساختار الوار های چوبی و نوع یراق آلات مورد استفاده در پنجره های دوجداره ، در ابتدا شرکت هایی اقدام به تولید این محصول به صورت دوجداره کردند اما با توجه به قیمت بسیار بالای آن و اینکه محدودیت در ابعاد و طرح داشتند ، نتوانستند آنچنان در بازار پنجره های دوجداره جایی برای خود باز کنند.

پنجره های یو پی وی سی نسل جدید نیز با توجه به ضعف های فلز ، چوب و آلومینیوم در عایق بودن ،به بازار ورود کرده اند و در صورت تولید استاندارد در کنار پنجره های آلومینیومی ترمال بریک گزینه بسیار مناسبی هستند.

انواع مدل های پنجره دوجداره چوبی 

با توجه به خلاصه ای که در قسمت بالا گفته شد ، می توان به یک جمع بندی کلی در ارتباط  با پنجره دوجداره چوبی رسید.

پنجره دوجداره چوبی 

این سبک از پنجره توسط الوارهای چوبی تولید می گردد و حتما در تولید این پنجره باید از چوب های مخصوص بلوط و راش با توجه به خصوصیات آنها استفاده باید شود   و هرگز نباید بخاطر قیمت تمام شده از چوب های معمولی در تولید این پنجره ها استفاده شود، تولید این نوع پنجره های احتیاج به تکنولوژی بالایی دارد که حتما باید نکات مهمی مثل خشک بودن کامل چوب و شیارهای مخصوص بستن یراق آلات دوجداره  در آن رعایت شود. اما این سبک از پنجره های دوجداره معایبی را نیز بهمراه دارند:

  • قیمت بسیار بالا
  • عدم تطابق با یراق آلات پنجره های دوجداره که نقش بسیار مهمی در عایق بودن پنجره ایفا می کنند
  • محدودیت در ساخت انواع ابعاد و طرح ها و اشکال هندسی                                                                                                 

    پنجره دوجداره آلومینیومی ترمال بریک با طرح چوب

این سبک از پنجره های عایق دو جداره چوبی توسط پروفیل های آلومینیومی ترمال بریک عایق تولید می شوند که در این محصول که یک پنجره دوجداره آلومینیومی طرح چوب می باشد ، پروفیل های آلومینیومی به داخل کوره رنگ آمیزی ارسال می شوند و یک لایه دکورال طرح چوب بر روی آنها ایجاد می شود. 

این نوع پنجره ظاهری تماما چوبی دارد با تمام خصوصیات یک پنجره دوجداره استاندارد .

پنجره آلومینیومی طرح چوب

در تصویر بالا پنجره آلومینیومی طرح چوب و یا دکورال دیده می شود.

پنجره دوجداره  یو پی وی سی با ظاهری چوبی

این سبک از پنجره دو جداره طرح چوب نیز همانطور که از اسمش پیدا است با پروفیل های upvc طرح چوب یا لمینت شده تولیدمی گردند که ظاهری مثل پنجره های چوبی خواهند داشت. این نوع پنجره نیز در صورت تولید استاندارد و استفاده از پروفیل های طرح چوب با کیفیت مثل ویستابست ، می تواند جایگزین مناسبی برای پنجره های چوبی باشد. 

پنجره آلومینیومی طرح چوب

پنجره دوجداره ارسی مدرن و عایق

اما ما در مانا پنجره  بعنوان نماینده مجموعه فاراد پنجره اقدام به ارائه محصول  دوجداره ای کرده ایم با نام پنجره دوجداره ارسی ، که بیشترین شباهت را با مدل های پنجره چوبی قدیمی ، ارسی و سنتی را دارد. این مدل از پنجره دوجداره با انواع پروفیل های آلومینیومی طرح چوب و یو پی وی سی با توجه به ابعاد و شرایط آب و هوایی محل نصب پنجره قابل تولید می باشد.

اما ویژگی خاص این نوع پنجره در قسمت مربوط به شیشه های آن می باشد ، ما  اقدام به تولید گره چینی های خاص با المان های تعریف شده ، بهمراه شیشه های رنگی کرده ایم که این دکور زیبا و سنتی در بین فضای دوجدار شیشه قرار گرفته می شود و محصول نهایی که بنام پنجره دوجداره ارسی معرفی شده است ، بیشترین شباهت را به پنجره های قدیمی و سنتی گره چینی خواهد داشت که تمامی نقاظ ضعف ها در این محصول انحصاری برطرف شده است و تا بحال از این محصول استتثنایی  در بسیاری از پروژه های فاخر با معماری ایرانی استفاده شده است. 

مقایسه قیمتی مدل های پنجره با طرح چوب

در مقام مقایسه بیشترین قیمت مربوط به پنجره های چوبی می باشد و در رتبه های بعدی پنجره آلومینیومی ترمال بریک  طرح چوب و قیمت پنجره یو پی وی سی طرح چوب قرار دارد. 

اما پنجره های دوجداره یو پی وی سی و آلومینیومی طرح چوب نسبت به پنجره چوبی مزایای بسیاری دارند که ارزش خرید این محصول را بالا می برد. جهت سفارش محصول با ما در مانا پنجره در تماس باشید.

زندگی زیباست
زندگی زیباست مجله آنلاین خانواده و زندگی، ازدواج، راهنمای بارداری و بچه داری

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋