زندگی زیباست

زندگی زیباست

مجله آنلاین خانواده و زندگی، ازدواج، راهنمای بارداری و بچه داری
توسط ۱ نفر دنبال می شود

بایدها و نبایدها را قبل و بعد از تزریق فیلر بدانید!

بایدها و نبایدهای قبل و بعد از تزریق فیلر را بدانید!

استفاده از فیلرها روزبه‌روز بیشتر رایج‌تر می‌شود، مزایای منحصربه‌فرد فیلرها باعث شده تا بسیاری از افراد برای بهبود ظاهر بخش‌های مختلف پوست خود، به تعویق انداختن پیری، از بین بردن خطوط و چین‌ها از این راهکار زیبایی بهره ببرند.

 

برای دریافت نتایج ایده‌آل از عمل تزریق فیلر باید نکات مهمی را در نظر داشته باشید، در این مقاله با بررسی بایدها و نبایدهای تزریق فیلر پوستی به شما کمک می‌کنیم تا به مطلوب‌ترین نتیجه با تجربه‌ی کمترین عوارض دست پیدا کنید. با ما همراه باشید.

 

فیلر چیست؟

اگر می‌خواهید در روند تزریق فیلر کمترین چالش را تجربه کنید، می‌بایست تصمیمات خود را آگاهانه بگیرید؛ در قدم اول برای رسیدن به این منظور باید آشنایی کلی با انواع فیلر داشته باشید!

فیلر پوستی ماده‌ای ژل‌مانند است که به‌منظور رفع چین‌وچروک و حجم‌دهی به زیر پوست تزریق می‌شود؛ در حال حاضر فیلرها با استفاده از مواد اولیه مختلفی ساخته می‌شوند که در این بخش نگاهی کوتاه به آن‌ها خواهیم انداخت.

فیلر هیالورونیک اسید

اسید هیالورونیک به‌طور طبیعی در بدن وجود دارد، در حال حاضر اکثر فیلرها با استفاده از این ماده تولید می‌شوند.
تزریق هیالورونیک اسید که تولید آن در بدن با افزایش سن متوقف می‌شود، باعث رفع چین‌وچروک‌ها، آبرسانی و حجم‌دهی به پوست خواهد شد.

فیلر هیدروکسی آپاتیت کلسیم

هیدروکسی آپاتیت کلسیم به‌صورت طبیعی در استخوان‌ها یافت می‌شود و برای رفع چین‌وچروک‌های عمیق کاربرد دارد.

فیلر پلی ال لاکتیک اسید

فیلر پلی ال لاکتیک اسید به تولید کلاژن در بدن کمک کرده و نسبت به دیگر گزینه‌ها از میانگین ماندگاری بیشتری برخوردار است.

فیلر پلی متیل متاکریلات

این نوع فیلر حاوی کلاژن است و برای حجم‌دهی و ساختاربخشی به پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد. توصیه می‌کنیم که قبل از تصمیم‌گیری، عوارض جانبی احتمالی هر فیلر را بررسی کرده و سپس تصمیمی آگاهانه اتخاذ کنید.

 

بایدها و نبایدهای قبل از فیلر

در این بخش به نکاتی که باید قبل از تزریق فیلر  در نظر داشته باشید و رعایت کنید، اشاره خواهیم کرد.

بایدهای قبل از تزریق فیلر

  1. قبل از هر اقدامی برای تزریق فیلر حتما با یک پزشک متخصص صحبت کنید و مشورت بگیرید.
  2. متخصصی که وظیفه تزریق فیلر شما را برعهده می‌گیرد، باید از تخصص و تجربه بالایی برخوردار باشد تا با تجربه کمترین چالش، به بهترین نتیجه برسید؛ بنابراین پزشک خود را با بررسی و دقت بالا انتخاب کنید.
  3. از ایمنی، اصالت و کیفیت فیلر انتخابی‌تان اطمینان حاصل کنید؛ با استعلام برند و مدل فیلر می‌توانید به اطلاعات موردنیاز خود دسترسی داشته باشید.
  4. هرگونه بیماری زمینه‌ای یا مصرف دارو را به اطلاع پزشک خود برسانید. این مسئله از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و عدم توجه به آن می‌تواند عواقب متعددی به همراه داشته باشد.
  5. اگر سابقه‌ی تبخال‌زدن دارید، این مسئله را با پزشک خود در میان بگذارید تا با تجویز داروی ضدویروس، از تشدید این شرایط جلوگیری شود.
  6. اگر باردار هستید یا قصد باردارشدن دارید، با پزشک خود در این مورد صحبت کنید.
  7. از 2 روز قبل از تزریق، استفاده از ژل آرنیکا را شروع کنید. انجام این کار ضروری نیست اما انجام آن از ایجاد کبودی، به‌خصوص بعد از تزریق فیلر لب، پیشگیری خواهد کرد.

نبایدهای قبل از تزریق فیلر

  1. از یک هفته قبل از تزریق فیلر، داروها و مکمل‌های رقیق‌کننده خون را مصرف نکنید. مسکن‌هایی همچون ایبوپروفن و آسپرین، خون را رقیق می‌کنند و این مسئله شانس ایجاد کبودی در ناحیه تزریق را افزایش خواهد داد.
  2. مصرف مکمل‌های بدون نسخه مثل روغن پامچال، جینسینگ یا ویتامین E را از یک هفته قبل از تزریق با مشورت پزشک قطع کنید.
  3. مصرف محصولاتی مثل رتینول، ترتینوئین، اسید گلیکولیک یا هر محصول ضدپیری دیگری که باعث تحریک پوست می‌شوند، خودداری کنید؛ این مسئله شانس کبودی و عفونت بعد از فیلر را افزایش خواهد داد.
  4. از 24 ساعت قبل از تزریق فیلر، مصرف نوشیدنی‌های حاوی الکل را قطع کنید.

 

بایدها و نبایدهای بعد از تزریق فیلر

بعد از تزریق فیلر، رعایت برخی نکات و بایدها و نبایدها می‌تواند دردسرهای شما را به‌طور قابل‌توجهی کاهش دهد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

بایدها و نبایدهای قبل و بعد از تزریق فیلر را بدانید!

بایدهای بعد از تزریق فیلر

  1. استفاده از کمپرس یخ در ناحیه تزریق باعث کاهش ورم می‌شود و رعایت این نکته در روز اول بعد از تزریق می‌تواند در کاهش التهاب تاثیر زیادی داشته باشد.
  2. استفاده موضعی از ژل آرنیکا یا مصرف مکمل‌های خوراکیِ آن، بعد از تزریق نیز در کاهش کبودی موثر است و روند بهبود شما را تسریع خواهد کرد.
  3. اگر پس از تزریق درد را تجربه می‌کنید، استامینوفن گزینه مناسبی برای کاهش این درد است. در صورت افزایش تورم و خارش نیز می‌توانید از آنتی‌هیستامین‌هایی که به نسخه نیاز ندارند بهره ببرید. البته در این شرایط مشورت با پزشک گزینه مناسب‌تری محسوب می‌شود.
  4. بعد از تزریق فیلر، به‌خصوص فیلر گونه، روی کمر بخوابید تا از جابه‌جایی ژل تزریق‌شده جلوگیری شود.
  5. شما بعد از اتمام روند تزریق می‌توانید از کرم ضدآفتاب استفاده کنید اما هنگام اعمال آن روی پوست، هیچگونه فشاری نیاورید و دست خود را به‌آرامی حرکت دهید.

نبایدهای بعد از تزریق فیلر

  1. ناحیه تزریق را به هیچ عنوان نمالید؛ مگر این‌که پزشک دستورالعملی بر این مبنا داده باشد.
  2. از خارش محل تزریق خودداری کنید.
  3. از اعمال گرما در هر شکلی از جمله حوله داغ به ناحیه تزریق بپرهیزید.
  4. تا 2 روز پس از تزریق فیلر، از مصرف نوشیدنی‌های حاوی الکل خودداری کنید.
  5. تا زمانی که ورم پوست شما نخوابیده و ناحیه تزریق بهبود پیدا نکرده است، فعالیت بدنی سنگین و ورزش توصیه نمی‌شود؛ بنابراین تا بهبودی محل تزریق منتظر بمانید.

 

نکتۀ آخر:

استفاده از فیلر پوستی همانند هر روند تهاجمی و غیرتهاجمی زیبایی، به رعایت نکات خاصی نیاز دارد که به شما در دستیابی به بهترین نتیجه کمک می‌کنند. این باید و نبایدها از قبل از تزریق فیلر آغاز می‌شوند و تا پس از آن ادامه دارند اما رعایت آن‌ها باعث کاهش عوارض جانبی و دریافت نتیجه دلخواه خواهد شد.

در این مقاله بایدها و نبایدهای فیلر پوستی را در دو دسته‌ی قبل و بعد از تزریق فیلر مرور کردیم؛ امیدواریم برای شما مفید بوده باشد.

زندگی زیباست
زندگی زیباست مجله آنلاین خانواده و زندگی، ازدواج، راهنمای بارداری و بچه داری

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋