زندگی زیباست

زندگی زیباست

مجله آنلاین خانواده و زندگی، ازدواج، راهنمای بارداری و بچه داری
توسط ۱ نفر دنبال می شود

بهترین زمان برای خرید بلیط هواپیما چه زمانی است؟

بهترین زمان خرید بلیط هواپیما کی میتونه باشه؟

افرادی که به دنبال خرید بلیط هواپیما هستند و در طی سال به کشور و یا شهرهای زیادی سفر می‌کنند، بهترین زمان برای خرید بلیط را می‌دانند. به طور کلی زمان‌هایی وجود دارد که می‌توانید با کمترین قیمت ممکن نسبت به خرید بلیط اقدام کنید و زمان‌هایی نیز وجود دارد که هر چه جست و جو می‌کنید بلیطی با قیمت مناسب پیدا نمی‌کنید. قطعا می‌دانید که هر چقدر نزدیک به مناسبت‌های خاص در تقویم ملی شویم، بلیط هواپیما نیز با افزایش قیمت همراه می‌شود.

اما در کنار این موارد، المان‌های دیگری نیز وجود دارد که بهتر است نسبت به آن آگاهی داشته باشید. تا پایان این مقاله با ما همراه باشید تا اطلاعات لازم را در خصوص بهترین زمان خرید بلیط هواپیما در اختیارتان قرار دهیم.

از نظر هر شخصی؛ بهترین زمان برای خرید بلیط هواپیما یک روز و یا ساعت خاص است. همین مسئله موجب شده تا این اشخاص خیلی به دنبال پیدا کردن پاسخ این سوال که چه زمانی بهترین زمان برای خرید بلیط می‌باشد، نباشند. اگر در زمره این افراد هستید؛ باید بدانید که با توجه به شرایط متغیر جامعه ممکن است این زمان‌ها نیز هر روز تغییر پیدا کنند. 

بهترین زمان خرید بلیط هواپیما کی میتونه باشه؟

نکاتی که برای خرید بلیط باید نسبت به آن آگاهی داشته باشید.

معمولا توصیه بیشتر افراد برای خرید بلیط هواپیما، خرید زودهنگام بلیط می‌باشد. یعنی به طور مثال اگر موعد سفر شما 20 مهر می‌باشد، بهتر است چند روز قبل‌تر از این موعد نسبت به خرید بلیط اقدام نمایید. این مسئله را دست کم نگیرید؛ چرا که واقعا مهم است و با یک بار انجام این کار متوجه تغییر قیمت فاحش آن خواهید شد.

نکته‌ای که باید بدانید این است که معمولا بلیط‌ها در اوایل عرضه، با قیمت بالاتری عرضه می‌شوند البته لازم به ذکر است این قیمت‌ها استاندارد هستند و بالاتر از مقدار تعیین شده نخواهند بود. در نتیجه اگر به دنبال خرید بلیط در زمان مناسب‌تری هستید لازم است تا بلیط را با اندکی تعویق نسبت به روز اولیه خریداری نمایید. چرا که هواپیما برای پرواز باید به حد نصاب تعداد سرنشین برسد و معمولا ایرلاین‌ها برای پر کردن هواپیما از سرنشین اقدام به کاهش قیمت‌ها می‌کنند و این زمان بهترین زمان برای خرید بلیط هواپیما می‌باشد.

توجه داشته باشید به هیچ عنوان خرید بلیط خود را به ساعت‌های پایانی سفر موکول نکنید، چرا که ممکن است بلیط در ساعت‌های پایانی موجود نباشد و سفر شما به طور کلی کنسل گردد.

البته موضوعی که عنوان کردیم مربوط به روزهای عادی می‌باشد. در صورتی که با مناسبتی روبرو بودید بهتر است در همان روزهای اولیه ارائه پرواز نسبت به خرید اقدام نمایید.

زمان مناسب برای تهیه بلیط هواپیما

بهترین قیمت و بهترین زمان برای انتخاب پرواز و سفر اواسط هفته می‌باشد. در نتیجه دوشنبه و سه شنبه بهترین زمان برای خرید بلیط است. طبق تجربیات به دست آمده گران‌ترین روز برای خرید بلیط هواپیما، روز چهارشنبه می‌باشد. لازم است بدانید این مورد همیشگی نیست و در مواردی که مسیر پر تردد باشد، فرقی نمی‌کند وسط هفته و یا آخر هفته نسبت به خرید بلیط اقدام کنید؛ چرا که در هفت روز هفته قیمت‌ها به یک شکل می‌باشد.

در حالت کلی بهتر است بدانید در صورتی که برای انتخاب سفر گزینه‌های محدودی را پیش رو داشته باشید امکان خرید بلیط با قیمت مناسب به حداقل می‌رسد. یکی از نکاتی که شاید کمتر کسی نسبت به آن اشراف داشته باشد؛ بهترین زمان خرید بلیط در طی روز می‌باشد.

بهترین زمان خرید بلیط هواپیما کی میتونه باشه؟

بهترین زمان برای خرید بلیط هواپیما

اگر به دنبال خرید بلیطی با قیمت مناسب هستید توصیه ما به شما خرید بلیط در ساعت‌های ابتدایی صبح می‌باشد. چرا که معمولا افراد کمتری نسبت به خرید این بلیط اقدام می‌کنند و در نتیجه قیمت آن نسبت به سایر بلیط‌ها در طی روز مناسب‌تر می‌باشد. در ضمن لازم است بدانید بلیط‌هایی که در صبح عرضه می‌شوند، تاخیر کمتری دارند. علاوه بر عدم تاخیر، به دلیل کم بودن حجم پروازها در ساعات ابتدایی صبح، گذر از گیت و فرایند تحویل بار با سرعت بیشتری انجام می‌شود.

یکی دیگر از مزیت‌های فوق العاده رزرو پرواز صبح این مورد است که اگر به هر دلیلی به پروازی که رزرو کرده‌اید نرسید، می‌توانید از پروازهای جایگزین در همان روز استفاده نمایید و دیگر یک روز از سفر خود عقب نمی‌مانید و می‌توانید در همان روز به مقصد مورد نظر خود سفر کنید.

ماه‌هایی که در آن‌ها میزان سفرها نسبت به ماه‌های دیگر کم‌تر می‌باشد، اردیبهشت، مهر، آبان و بهمن است.

چگونگی خرید بلیط هواپیمای مناسب

منظور از تهیه بلیط مناسب، تنها بلیطی با قیمت مناسب نیست و امکانات بسیاری در خرید یک بلیط با کیفیت تاثیرگذار می‌باشند. عوامل بسیاری در امکانات یک بلیط تاثیرگذار هستند. عواملی نظیر:

  • امکان تهیه و خرید بلیط
  • عدم تاخیر در پرواز انتخابی

با دانستن این موارد می‌توانید یک بلیط با قیمت مناسب را تهیه نمایید. امروزه خرید بلیط بسیار راحت‌تر از قبل شده است و با چک کردن مداوم سایت‌های معتبر می‌توانید بلیط مورد نظر خود را انتخاب و نسبت به خرید آن اقدام نمایید.

بهترین زمان خرید بلیط هواپیما

قطعا می‌دانید که یکی از راه‌ها برای خرید بلیط با قیمت مناسب انتخاب پرواز چارتری می‌باشد. قطعا می‌دانید که در بعضی از موارد ممکن است این بلیط با قیمت بیشتری نسبت به بلیط‌های معمولی به فروش برسد. لازم است بدانید برای خرید بلیط چارتری باید در بهترین زمان اقدام کنید. شاید این سوال برایتان ایجاد شود که بهترین زمان برای خرید بلیط چارتری چه زمانی است؟

در ادامه به این پرسش، پاسخ خواهیم داد. در مسیرهایی که رفت و آمد زیاد می‌باشد آژانس‌های هواپیمایی نسبت به خرید بلیط اقدام می‌کنند و آن‌ها را با هر قیمتی که تمایل داشته باشند به فروش می‌رسانند.

به طور مثال در ماه اردیبهشت، به دلیل آن که افراد در اول سال سفر رفته‌اند؛ دیگر تمایلی به مسافرت ندارند و پی کار و کسب خود هستند. در این زمان آژانس‌های هواپیمایی، گزینه‌های استثنایی خود را بر روی میز قرار می‌دهند. در این ماه به دلیل خوب بودن آب و هوا نیز افراد بسیاری ترغیب به سفر می‌شوند. در نتیجه باید بهترین زمان برای خرید بلیط هواپیمای چارتر را بدانید تا سفری بی نظیر با قیمت و کیفیت مناسب را تجربه نمایید. البته این موضوع را به خاطر داشته باشید که اگر به دلیل حوادث غیر قابل پیش بینی سفر شما لغو و یا به تعویق بیفتد؛ نمی‌توانید هیچ مبلغی را از ایرلاینی که بلیط خود را از آن‌جا تهیه کرده‌اید پس بگیرید.

بهترین زمان خرید بلیط هواپیما کی میتونه باشه؟

بهترین زمان خرید بلیط چه ساعت و چه روزی می‌باشد؟

یکی دیگر از راه‌ها برای خرید بلیط با قیمت مناسب، انتخاب یک فصل با آب و هوای نامناسب برای پرواز می‌باشد. در این فصول میزان سفر نسبت به ماه‌های دیگر به شدت کاهش پیدا می‌کند. به طور مثال در فصل تابستان سفر به جزیره کیش افت قیمت فاحشی پیدا خواهد کرد.

زمان مناسب برای خرید بلیط پرواز داخلی و خارجی

در زمان خرید بلیط هواپیما بهتر است مواردی را که در ادامه مطرح می‌کنیم را به خوبی بدانید و به آن اشراف داشته باشید. چرا که ممکن است این موارد به نظر شما بی اهمیت و یا کم اهمیت باشند؛ اما باید بدانید همین موارد به ظاهر کم اهمیت در نتیجه کار و قیمت بلیط بسیار تاثیرگذار می‌باشند.

لازم است بدانید مواردی را که بالاتر قید کردیم در پرواز‌های خارجی نیز حائز اهمیت می‌باشند. در کنار تمامی مواردی که قید کردیم موارد دیگری نیز وجود دارد که با دانستن آن‌ها می‌توانید خرید بهتری داشته باشید.

یکی از مهم‌ترین موارد در پرواز‌های خارجی توجه به مناسبت و تعطیلات می‌باشد. معمولا بالاترین قیمت پرواز‌های خارجی مربوط به زمانی است که به کریسمس نزدیک می‌شویم. در این زمان بلیط‌ هواپیما کشورهای خارجی در گران‌ترین وضعیت خود قرار دارند. در این زمان برای خرید بلیط لازم است تا سایت‌های معتبر خرید پرواز را مدام چک کنید؛ تا بهترین قیمت را برای خرید بلیط پیدا کنید.

مورد دیگری که توجه به آن مهم می‌باشد، مسیرهای پر تردد در زمان‌های شلوغ می‌باشد. به عنوان مثال در زمان‌هایی خاص که آب و هوا به شدت معتدل و مناسب می‌باشد، تعداد سفرها نیز افزایش پیدا می‌کند و این زمان برای افرادی که به دنبال تهیه بلیط با قیمت مناسب هستند ایده‌آل نیست و به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.

لازم به ذکر است اگر به دنبال تهیه بلیط در زمان‌های مشخص و مناسبت‌های تقویمی را دارید لازم است تا از قبل نسبت به خرید آن اقدام کنید تا در روزهای پایانی و نزدیک شدن به زمان پرواز با عدم وجود بلیط هواپیما مواجه نشوید.

سخنی پایانی

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص خرید بلیط هواپیما می‌توانید به وب سایت معتبر بوکینگ مراجعه کنید. امیدواریم با مطالعه این مطلب اطلاعات لازم را در این خصوص کسب کرده باشید. در صورتی که ابهامات شما در خصوص خرید بلیط هواپیما و بهترین زمان برای انجام آن بر طرف نشده است می‌توانید از طریق وب سایت ما به تمام سوالات خود پاسخ دهید. هر هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه‌روز در کنار شما هستیم. برای کسب اطلاعات بیش‌تر همین حالا با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

زندگی زیباست
زندگی زیباست مجله آنلاین خانواده و زندگی، ازدواج، راهنمای بارداری و بچه داری

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋