تریدر ارز دیجیتال

تریدر ارز دیجیتال

موفقیت توکن جدید اکسی اینفینیتی
توسط ۱ نفر دنبال می شود

شاخص ترس و طمع چیست؟

 

رفتار بازار کریپتو بسیار احساسی است. مردم زمانی که بازار در حال افزایش است حریص می شوند که نتیجه آن فومو (ترس از دست دادن) است. همچنین، مردم اغلب کوین های خود را در واکنش غیرمنطقی با دیدن اعداد قرمز می فروشند. با شاخص ترس و طمع، کاربران در تلاشند تا از واکنش های احساسی اجتناب کنند.  دو فرض ساده وجود دارد:

  • ترس شدید می تواند نشانه ای از نگرانی بیش از حد سرمایه گذاران باشد. این می تواند یک فرصت خرید باشد.

  • وقتی سرمایه گذاران بیش از حد حریص می شوند، این بدان معناست که بازار در آستانه اصلاح است.

بنابراین، در شاخص ترس و طمع احساسات فعلی بازار بیت کوین را تجزیه و تحلیل می کنند و اعداد را در یک متریک ساده از 0 تا 100 خرد می کنند. صفر به معنای ترس شدید و 100 به معنای طمع شدید است. 

منابع داده برای تعیین شاخص ترس و طمع

داده های تعیین شاخص ترس و طمع از پنج منبع زیر جمع آوری می شوند. هر نقطه داده مانند روز قبل ارزش گذاری می شود تا پیشرفت معنی داری در تغییر احساسات در بازار کریپتو را تجسم کند.

اول از همه، شاخص فعلی فقط برای بیت کوین است، زیرا بخش بزرگی از آن نوسانات قیمت این ارز دیجیتال است. در ادامه تمام عوامل مختلفی را که در شاخص فعلی گنجانده شده است فهرست می کنیم:

نوسانات (25 %)

نوسانات لحظه ای و حداکثری اندازه گیری می شوند. بیت کوین را کاهش داده و آن را با میانگین مقادیر مربوط به 30 روز و 90 روز گذشته مقایسه می کنند. استدلال می شود که افزایش غیرمعمول در نوسانات، نشانه بازار ترسناک است.

شتاب/حجم بازار (25%)

همچنین، حجم فعلی و حرکت بازار اندازه‌گیری می‌شود (دوباره در مقایسه با مقادیر میانگین 30/90 روز گذشته) و این دو مقدار را با هم قرار می‌دهند. به طور کلی، وقتی حجم خرید بالایی را در یک بازار مثبت به صورت روزانه مشاهده کنیم، نتیجه می گیریم که بازار بیش از حد حریصانه / بیش از حد صعودی عمل می کند.

رسانه های اجتماعی (15%)

در حالی که تجزیه و تحلیل احساسات ردیت هنوز در فهرست زنده نیست ( هنوز در حال آزمایش برخی از کلمات کلیدی مرتبط با بازار در الگوریتم پردازش متن هستیم)، تجزیه و تحلیل توییتر در حال اجرا است. در آنجا، پست‌های هشتگ‌های مختلف را برای هر کوین جمع‌آوری و شمارش می‌شود (به‌طور عمومی، فقط آن‌ها را برای بیت‌کوین نشان می‌دهند) و بررسی می‌شود که چقدر سریع و چه تعداد تعامل در بازه‌های زمانی خاص دریافت می‌کنند. نرخ تعامل بالا و غیرعادی منجر به افزایش علاقه عمومی به کوین می شود و با رفتار حریصانه بازار مطابقت دارد.

نظرسنجی ها (15%) که در حال حاضر متوقف شده است

همراه با استراپول.کام، پلتفرم نظرسنجی عمومی بزرگ، نظرسنجی هفتگی رمز ارزها نیز انجام می شود و از مردم سؤال می شود که بازار را چگونه می‌بینند. معمولاً در هر نظرسنجی بین 2000 تا 3000 رأی شمرده می شود، بنابراین تصویری از احساسات گروهی از سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال دریافت می‌شود. در حال حاضر به این نتایج توجه زیادی نمی شود، اما در ابتدای مطالعات بسیار مفید بود. 

تسلط (10%)

تسلط یک کوین شبیه به سهم بازار کل بازار ارزهای دیجیتال است. به خصوص برای بیت کوین، تصور بر این است که افزایش تسلط بیت کوین ناشی از ترس از (و در نتیجه کاهش) سرمایه گذاری های بیش از حد سفته بازانه آلت کوین است، زیرا بیت کوین روز به روز به پناهگاه امن ارزهای دیجیتال تبدیل می شود. از طرف دیگر، زمانی که تسلط بیت کوین کاهش می یابد، مردم با سرمایه گذاری در آلت کوین های مخاطره آمیز بیشتر حریص می شوند و رویای شانس خود را در روند صعودی بزرگ بعدی در سر می پرورانند. به هر حال، با تجزیه و تحلیل تسلط برای یک کوین غیر از بیت کوین، می توانید برعکس استدلال کنید، زیرا علاقه بیشتر به یک آلت کوین ممکن است منجر به رفتار صعودی و طمع آمیز برای آن کوین خاص شود.

روندها (10%)

داده‌های گوگل ترندز برای جست‌وجوهای مختلف مرتبط با بیت‌کوین جمع‌آوری می‌شود و آن اعداد را کاهش می دهند. به عنوان مثال، اگر گوگل ترندز را برای بیت کوین بررسی کنید، نمی توانید اطلاعات زیادی از حجم جستجو به دست آورید. اما در حال حاضر، می‌توانید ببینید که در حال حاضر افزایش +1550 درصدی عبارت دستکاری قیمت بیت‌کوین در کادر جستجوهای مربوطه (از تاریخ 29/05/2018) وجود دارد. این به وضوح نشانه ترس در بازار است و ما از آن برای شاخص خود استفاده می کنیم.

تریدر ارز دیجیتال
تریدر ارز دیجیتال موفقیت توکن جدید اکسی اینفینیتی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋