lastikforklift2023

lastikforklift2023

علل خرابی لاستیک لیفتراک

 

لاستیک لیفتراک یکی از کلیدی ترین و کاربردی ترین اجزاء لیفتراک می‌باشد چرا که این لاستیک ها هستند که بارها را حمل و به نقاط مختلف جا به جا کرده، وزن بار و وزن خود لیفتراک را تحمل کرده و از اپراتور لیفتراک و محموله محافظت می کند تصادفا زمانی مشکلی برای چرخ لیفتراک پیش نیاید. لاستیک های لیفتراک کاملا دایره‌ای و گرد است و روی زمین بسیار آسان حرکت می‌کنند و در صورت خرابی آن، کل فعالیت‌های لیفتراک از جمله حمل و نقل به تعویق می‌افتد. از رایج ترین عوامل خرابی پس از خرید لاستیک لیفتراک ، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

تاریخ انقضا لاستیک

یکی از مهم ترین و سطحی ترین علل خرابی لاستیک لیفتراک می‌تواند به اتمام تاریخ انقضای لاستیک اشاره کرد. اگر لاستیک تا زمان موعد انقضا آن به صورت مستمر و بدون هیچگونه مشکلی کار کنند، در نهایت با فرارسیدن تاریخ انقضای آن لاستیک باید تعویض شود. استفاده از لاستیک با تاریخ انقضا گذشته، می‌تواند خطرات بسیار گران بهایی را برای بار و اپراتور دستگاه متحمل می کند چرا که درصد فرسودگی در این تایرها بسیار بالا است.

ترک خوردن و یا شکافتن دیواره تایر

در لیفتراک ها، لاستیک عقب همان لاستیک فرمان است. ترک خوردن روی لاستیک اغلب برای لاستیک های عقب می افتد که  در عین حال از عوامل موثر در ایجاد ترک می توان به مواردی مانند سرعت بالا، استفاده بیش از حد از ماشین و لاستیک های آن، دمای غیر استاندارد سطوح ، باد بیش از اندازه لاستیک لیفتراک اشاره کرد. در چنین مواقعی برای جلوگیری از ترک خوردگی پیشنهاد می‌شود از تایرهای بدون رشته استفاده نمایید.

ساییدگی نامنظم در آج تایر

از دیگر عامل خرابی تایر لیفتراک می توان  ساییدگی آج تایر لیفتراک اشاره کرد.  مواردی که باعث به وجود آمدن این اختلال می‌شوند عبارت‌اند از: یکسان نبودن باد لاستیک ها با یکدیگر، تراز نبودن از محور، استفاده بیش از حد از دستگاه و کیفیت نامرغوب تایرها .

 کم باد شدن چرخ ها

این پدیده زمانی رخ می‌دهد که وسیله به مدت زیادی بدون استفاده در سر جای خود بماند یا به اصطلاح خواب رود اتفاق می‌افتد. در این حالت هنگامی که مجددا حرکت کند ، لرزشی که در هنگام غلتیدن تایرکم باد احساس می شود که وقتی تایر برای مدت طولانی بی حرکت می ماند دما بالا و فشار به مرور زمان باعث کم باد شدن آن می‌شود. به همین منظور پیشنهاد می‌شود از بی حرکت ماندن وسیله‌های تحت فشار بار جلوگیری کنید تا دمای آن به اندازه عادی برسد.

دیگر علل خرابی لاستیک لیفتراک

  • جابجایی بار زیاد برای مدت طولانی
  • کار در شرایط جویی سرد و گرم
  • تماس لاستیک با سطح تیز برنده روی زمین
  •  ناهمواری شدید سطح
  • همچنین خریداری لاستیک‌هایی با کیفیت پایین

به همین منظور رانندگان و صاحبان لیفتراک باید برای افزایش عمر لاستیک خود به تمامی این عوامل و نکات توجه نمایند.

یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار در آسیب رسیدن زود هنگام به چرخ لیفتراک، پایان رسیدن تاریخ انقضای آن می‌باشد، که این عامل موجب می‌شود لاستیک وقتی که تحت فشار قرار بگیرد، دچار از هم گسستگی شود.

از دیگر موارد تاثیرگذار در انتخاب تایر لیفتراک میزان فشار کاری وارد بر آن است، در فشار کاری بیش از اندازه، استفاده از لاستیک های توپر به دلیل به مقاومت بیشتری که نسبت به لاستیک های بادی دارند از مزیت بیشتری برخورداراند .

سایز تایر لیفتراک برای تناژ مختلف با یکدیگر تفاوت دارد. همچنین جنس لاستیک و برند سازنده آن و میزان ضمانت و گارانتی در انتخاب آن بسیار اهمیت دارد.

lastikforklift2023
lastikforklift2023

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋