lalekarimi7

lalekarimi7

برنامه نویس وب

ساخت سایت دیجیکالا با فریمورک لاراول

لاراول فریمورکی برای زبان برنامه نویسی PHP است که برای توسعه ی وب سایت ساخته شده است ، امکاناتی که لاراول در اختیار یک برنامه نویس وب میزاره بی نظیر هست و با استفاده از آنها در مدت زمان کم میتونه پروژه های خوبی رو پیاده سازی بکنه.

شما میتونید با Laravel فروشگاه اینترنتی کاملا اختصاصی بسازید و با استفاده از امکانات آن امنیت و سرعت را برای فروشگاه تامین کنید.

لاراول برخلاف فروشگاه سازهای اماده مثل وردپرس ، ووکامرس ، اپن کارت و ... سیستمی به شما تحویل میدهد که کاملا برنامه نویسی شده و کاملا اختصاصی هست.

نحوه ی ساختن فروشگاه اینترنتی با فریمورک لاراول

 

چرا از لاراول برای برنامه نویسی فروشگاه اینترنتی استفاده کنیم؟

اولین دلیل برای اینکه فریمورک لاراول را انتخاب کنید استفاده از زبان برنامه نویسی پی اچ پی است. پی اچ پی پرمخاطب ترین زبان برنامه نویسی جهان در سمت وب میباشد و قطعا این زبان آزمون های خود را پس داده است و پروژه های بسیار بزرگی در سطح جهانی نیز با این زبان پیاده سازی شده است.

فریمورک لاراول برای زبان برنامه نویسی پی اچ پی ساخته شده است و قطعا برای یادگیری لاراول ابتدا باید پی اچ پی را آموخته باشید.

دومین دلیل بروزرسانی های مداوم فریمورک لاراول و همچنین تامین امنیت و سرعت پروژه ی شما میباشد.

بعلت اینکه بسیاری از امکانات مد نظر در فریمورک لاراول از قبل برنامه نویسی و آماده شده است در زمان توسعه ی یک فروشگاه اینترنتی بسیار صرفه جویی خواهد شد. آموزش های فراوانی برای یادگیری لاراول وجود دارد و من خودم به شخصه از آموزش های مهندس نیکزاد در وب سایت آواسام جهت یادگیری لاراول استفاده کردم.

فریمورک Laravel برای ساختن فروشگاه اینترنتی مشابه دیجی کالا

نمونه سایت معروف ایرانی که برای ساختن فروشگاه اینترنتی خود از فریمورک لاراول استفاده کرده است سایت فروشگاهی باسلام میباشد.

 

آیا دیجی کالا با لاراول ساخته شده ؟

دیجی کالا در ابتدا از سیستم دات نت برای پیاده سازی فروشگاه آنلاین خود بهره میگرفت اما پس از گذشت چند سال و ورود تکنولوژی های بهتر ، تصمیم گرفتند که فروشگاه خود را با زبان برنامه نویسی پی اچ پی و با استفاده از یک فریمورک اختصاصی مشابه لاراول پیاده سازی کنند.

اینکه دیجیکالا از تکنولوژی های دیگری نیز بهره گرفته یا نه تقریبا یک راز است چون هیچکس نمیتواند به سیستمی که در پشت صحنه ی دیجیکالا هست دسترسی داشته باشد و آنها صرفا در سمت سرور به عملیات خود ادامه میدهند و ما فقط نتیجه ی رندر شده و نهایی را میتوانیم ببینیم و شاید براساس آنها حدسیاتی بزنیم

اما تا به حال نشانه ای نبوده که بفهمیم سایت دیجیکالا با فریمورک لاراول پیاده سازی شده باشد.

سایت ها و پروژه های دیگری مثل آپارات مثل باسلام و .... از لاراول استفاده میکنند.

 

از کجا لاراول را بصورت پروژه محور یاد بگیریم تا بتوانیم فروشگاهی مثل دیجیکالا بسازیم؟

در یکی از پروژه های خودم که مشتری از من درخواست کرده بود یک فروشگاه اینترنتی مشابه دیجیکالا را بسازم و من تجربه ی زیادی را در این مسیر کسب کردم اما تونستم با موفقیت فروشگاه را با لاراول بسازم و تحویل دهم

در این زمان من دنبال فریمورک های دیگری نیز بودم مثل جنگو پایتون و ... اما راه حل نهایی من استفاده از لاراول بود

آموزش های زیادی را طی کردم اما دوره ای که به من کمک کرد و دقیقا منطبق بر نیاز های پروژه ی من بود یک دوره بود به اسم دوره ی آموزش پروژه محور ساخت دیجیکالا با لاراول به همراه سورس کد که مهندس نیکزاد در سایت آواسام برگزار کرده بود.

 

دوره ی آموزش ساخت فروشگاه مشابه دیجی کالا با لاراول

علاوه بر اینکه تخصص برنامه نویسی با لاراول را یاد گرفتم که در پروژه های بعدی نیز برای من سودمند بود بلکه سورس کد آماده نیز درون دوره بود که من با استفاده از آن سورس کد که مشابه دیجی کالا بود تقریبا 80% جلوافتادم و همیشه هرکجا میگم این بهترین تجربه تو زندگیم بود.

lalekarimi7
lalekarimi7 برنامه نویس وب

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋