کودک

کودک

دنیای زیبای کودک و خانواده، آموزش و سرگرمی

آشنایی با انواع چرخ خیاطی، کاربرد و ویژگی های هر کدام

آشنایی با انواع چرخ خیاطی، کاربرد و ویژگی های هر کدام

چرخ خیاطی قدیمی که در خانه مادربزرگ‌ها دیده بودید، فقط اجازه یک نوع دوخت را به شما می‌داد. اما در حال حاضر، با وجود چرخ خیاطی  چند کاره می‌توان دوخت‌های متنوع را با سرعت بالا با کمک این چرخ‌های خیاطی انجام داد. چرخ‌های خیاطی چند کاره، انعطاف پذیری بیشتری را برای دوخت به شما می‌دهند و شما را از خرید چرخ‌های خیاطی مخصوص بی نیاز می‌کنند. می‌توانید با یک چرخ خیاطی، بسیاری از مدل های مربوط به دوخت لباس و محصولات پارچه‌ای را انجام دهید؛ بدون اینکه محدودیتی برای انجام این کار داشته باشید. برای اینکه بیشتر با چرخ خیاطی چند کاره آشنا شوید و انواع آن را بشناسید، این مقاله را تا انتها بخوانید.

چرخ خیاطی چند کاره چیست؟

شاید در قدیم هیچ کس تصور نمی‌کرد که بتواند با خرید یک چرخ خیاطی، بسیاری از کارهای مربوط به خیاطی را مانند راسته دوزی، جا دکمه، زیگزاگ ، دکمه دوزی و ... را انجام دهد. همه چرخ‌های خیاطی قدیمی فقط امکان دوخت ساده را به افراد می‌دادند .

به لطف چرخ خیاطی چند کاره، دیگر امکان انجام انواع دوخت مانند دوخت زیگ زاگ، دوخت جادکمه، گلدوزی و ... به صورت همزمان در یک چرخ خیاطی فراهم می‌شود. همین موضوع شما را از خرید چند دستگاه چرخ خیاطی بی نیاز می‌کند. خوشبختانه این چرخ‌های خیاطی روز به روز با قابلیت‌های جدید به بازار ارائه می‌شوند تا بتوانید از برنامه‌های دوخت متنوع آن‌ها بهره مند شوید. اولین نسل چرخ خیاطی های چند کاره همان طور که همه ما در چرخ خیاطی 670و 802 ژانومه یادمان میآید به صورت ژتون در درون چرخ خیاطی قرار میگرفت هر کاربر میتوانست بنا به نیاز خود ژتون مورد نظر را در درون دستگاه چرخ خیاطی قرار داده و از آن برای دوخت های منتخب که وجود داشت استفاده کند.

کاربردهای چرخ چند کاره برای خیاطی

چرخ‌های خیاطی چند کاره مدل‌های دوخت متنوعی را در اختیار شما قرار می‌دهند، برخی از کاربردهای چرخ چند کاره برای خیاطی شامل موارد زیر هستند:

  • امکان گلدوزی حرفه‌ای
  • تکه دوزی
  • دور دوزی حرفه‌ای و با سرعت بالا
  • دوخت به صورت توپر
  • دوخت ساده و زیگزاگ
  • دوخت انواع جادکمه‌ای در چندین مرحله مختلف
  • دوخت پارچه‌های ضخیم و نازک
  • قابلیت پس دوزی
  • قابلیت ژرسه دوزی
  • قابلیت دکمه دوزی با سرعت بالا
  • دوخت‌های حلقوی برای دور آستین و دمپای شلوار
  • قابلیت زیپ دوزی
  • قابلیت لبه دوزی حرفه ای
  • قابلیت دوخت انواع پارچه های نازک و ضخیم

چرخ خیاطی چند کاره چیست؟

انواع چرخ خیاطی چند کاره

چرخ خیاطی‌های چند کاره توسط برندهای مختلفی در بازار موجود هستند که هر کدام در تلاش‌اند با اضافه کردن قابلیت‌های متنوع برتری بازار را در دست بگیرند. فارغ از برندهای متنوع تولید کننده چرخ‌های خیاطی در بازار، این چرخ‌های خیاطی از نظر کاربرد به دو دسته خانگی و صنعتی تقسیم بندی می‌شوند که در ادامه جزئیات آن‌ها را به شما توضیح می‌دهیم.

  • چرخ خیاطی خانگی چند کاره

چرخ خیاطی خانگی چند کاره یکی از پرفروش‌ترین مدل‌های چرخ خیاطی خانگی موجود در بازار است. این چرخ‌های خیاطی می‌تواند عملکرد بسیار خوبی در مزون‌های کوچک و مراکز دوخت لباس داشته باشد. قابلیت‌های متنوعی که در این چرخ‌های خیاطی وجود دارند، باعث می‌شوند تا بتوان از این چرخ‌های خیاطی برای دوخت انواع پارچه و لباس استفاده کرد.

چرخهای خیاطی به دودسته کلی تقسیم میشوند

۱.چرخهای خیاطی خانگی

۲.چرخهای خیاطی صنعتی

چرخهای خیاطی خانگی به ۴ دسته تقسیم میشوند

دسته اول

۱. چرخ راسته دوز (دستی)یا با میزوپایه مخصوص وبا حرکت بالا وپایین نمودن پنجه پا (حرکت بالاوپایین را به حرکت چرخشی )کار میکنند

حداکثر سرعت این چرخها ۳۰۰ کوک در دقیقه است

۲.چرخ خیاطی برقی

سرعت این چرخها تا ۸۰۰ کوک در دقیقه است

دسته دوم

چرخهای چندکاره که به ۳ دسته تقسیم میشوند ولی چندین مدل دوخت دراین مدل چرخها بعنوان دوختهای مهم وجود دارد که شامل راسته دوز.جادکمه .زیگزاگ .سه استیج

۱:ژتون خارجی

این مدل چرخهابرای هر مدل دوخت یک نوع ژتون خاص که شکل طرح برروی ان نمایان است را درون جای مخصوص در داخل چرخ خیاطی قرار میدهند .

بعنوان مثال چرخهای ژانومه مدل ۶۷۰ با ۱۲ ژتون (طرح دوخت ) چرخهای ۶۷۲ و۶۸۰ با ۲۴ ژتون وچرخهای ۸۰۱ .۸۰۲ با ۴۸ ژتون.

۲.چرخهای ژتون داخلی .

دراین مدل چرخها ژتونهای مدل بصورت یک مجموعه درون چرخ قرار دارد که با چرخاندن سلکتور مدل ان ژتون (طرح دوخت) مربوط به کار میافتد ودوخت انتخاب شده را انجام میدهد .

برای مثال چرخ جانتک ۲۲۳۵ با ۳۲ مدل دوخت وچرخ جانتک ۱۰۱۲ با ۱۴ مدل دوخت دربازار وجود دارند .

مدل 1012 :                                                     14مدل متنوع

انواع چرخ خیاطی چند کاره

3_چرخهای خیاطی دیجیتالی

دراین مدل چرخها با زدن یک دکمه طرح اننخاب شده چرخ کار میکند ونیاز به تنظیمات ندارد

ویژگی ها بعنوان مثال چرخهای ژانومه مدلهای ۵۰۰۱ و۵۰۰۲و۶۰۰۰و..

  1. انتخاب مدل دوخت راحت با فشردن یک دکمه
  2. ترکیب چندین مدل دوخت همزمان
  3. جادکمه به صورت کاملا اتوماتیک و متنوع
  4. کار کردن آسان
  5. دوخت نهایی
  6. قرارگیری موقعیت سوزن در پایان دوخت( درون یا بیرون پارچه )

چرخ خیاطی چند کاره صنعتی

این چرخ ها برای سرعت بالا و عمر طولانی تر که به دو دسته ژتون داخلی و دیجیتالی می باشد

1_ چرخ ژتون داخلی صنعتی :

مدل های دوخت محدود

2_چرخ چند کاره دیجیتالی

مدل های دوخت متعدد، تنوع بالا و دارای حافظه جهت ترکیب دوخت

دسته سوم چرخهای خانگی

چرخهای سردوز که به۴ دسته تقسیم میشوند

این چرخها لبه پارچه را برش میزند ودوخت زیگزاگ برروی ان میزند

۱.دونخ

۲.سه نخ

۳.جهارنخ

۴.پنج نخ

بعنوان مثال چرخ ژانومه مدل JH203 که قابلیت ۴ نخ وسه نخ را دارد

دسته چهارم چرخهای خانگی که شامل یک دسته است

۱.چرخ میاندوز

این چرخها وسط یا میان پارچه دوخت زیگزاگی از زیر ودوخت ساده از رو را دارند

بعنوان مثال چرخ ژانونه مدل 1000CP

تفاوت چرخ خیاطی صنعتی و خانگی چند کاره

چرخ خیاطی صنعتی چند کاره کاربرد متفاوتی از چرخ‌های خیاطی خانگی چند کاره دارد. در واقع، چرخ‌های صنعتی فقط یک نوع دوخت را ارائه می‌کنند و نمی‌توانند مانند چرخ‌های خیاطی چند کاره خانگی برای دوخت‌های متنوعی از جمله زیگ زاگ، راسته دوزی، دکمه دوزی و ... مورد استفاده قرار گیرند. ولی چرخ خیاطی خانگی چند کاره با مدل‌های دوخت‌های متنوعی استفاده می‌شود. به طوری که می‌توان برای بیش از 14 مدل دوخت از آن‌ها استفاده کرد.

دیگر تفاوت میان چرخ خیاطی صنعتی  و خانگی، قیمت است. چرخ‌های خیاطی صنعتی قیمت بالاتری نسبت به چرخ‌های خیاطی خانگی دارد و سرعت دوخت آن نیز بالاتر است. اگر برای انتخاب چرخ خیاطی خانگی یا صنعتی مردد هستید، باید به شما بگوییم که چرخ‌های خیاطی خانگی بیشتر برای مزون‌های کوچک و خانه قابل استفاده‌اند؛ اما چرخ‌های صنعتی به دلیل سرعت بالای دوخت باید در کارگاه‌ها و کارخانه‌های تولید لباس و وسایل پارچه‌ای استفاده شوند.

قیمت چرخ خیاطی چند کاره

قیمت چرخ خیاطی چند کاره وابسته به فاکتورهای بسیار متنوعی است که از جمله آن‌ها می‌توان به کیفیت این چرخ‌های خیاطی، میزان قابلیت‌های موجود در این چرخ‌ها و همچنین وجود گارانتی برای آن‌ها اشاره کرد. هر چقدر تعداد کاربردها و دوخت‌هایی که توسط چرخ خیاطی مدل چند کاره ارائه می‌شود، بیشتر باشد، قیمت چرخ خیاطی نیز افزایش پیدا می‌کند. بعضی از چرخ‌های خیاطی چند کاره دارای سوزن نخ اتوماتیک‌اند و بعضی دیگر این قابلیت را ندارند. بدیهی است که وجود سوزن نخ اتوماتیک برای این چرخ‌های خیاطی، قیمت آن‌ها را افزایش خواهد داد.

جانتک؛ ارائه دهنده انواع چرخ خیاطی چند کاره

در صورت نیاز به خرید چرخ خیاطی چند کاره باید حتما به یک برند معتبر که بهترین محصولات را به شما ارائه می‌کند، مراجعه کنید. برند جانتک ، یک برند ایرانی است که فعالیت خود را از سال 1397 برای تولید چرخ‌های خیاطی آغاز کرده است و توانسته محصولات باکیفیت را به بازار عرضه کند. این برند مطرح امکان خرید چرخ خیاطی چند کاره را با قیمت مناسب و بهترین کیفیت به شما می‌دهد. چرخ‌های خیاطی چند کاره این برند به صورت 14 کاره و 32 کاره با گارانتی و ضمانت در بازار موجود هستند و می‌توان هر یک از آن‌ها را خریداری کرد.

کودک
کودک دنیای زیبای کودک و خانواده، آموزش و سرگرمی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋