کودک

کودک

دنیای زیبای کودک و خانواده، آموزش و سرگرمی

توجه به تغذیه مناسب قبل از زایمان

توجه به تغذیه مناسب قبل از زایمان

تغذیه قبل از زایمان ضامن سلامتی و مادر و فرزند

خیلیا فک می‌کنن تغذیه فقط قبل از بارداری و یا ماه‌های اول بارداری اهمیت داره. در حالی که این یه باور منسوخ شدست. تغذیه مناسب قبل از زایمان اهمیت زیادی داره حتی علم داره به این سمت و سو می‌ره که تغذیه مادران باردار می‌تونه از درد زایمان اونا کم کنه. در اصل می‌شه گفت: یه رژیم غذایی که از باید‌ها و نباید‌هایی تشکیل شده می‌تونه هم به مادر و هم به جنین کمک کنه تا یه تولد آروم و کم دردسر رو تجربه کنن. پس بهتره به این پرهیز‌ها و توصیه‌ها با جان و دل عمل کرد. برای بهبود سلامتی خود و جنین خویش نیاز به یک تغذیه مناسب قبل از زایمان دارین.

تغذیه مناسب قبل از زایمان

میوه و سبزیجات از مواد مهم غذایی قبل از زایمان

اهمیت میوه و سبزیجات در تغذیه مناسب تمامی افراد غیر‌ قابل چشم‌پوشیه. خانمای باردار از اونجا که سلامتیشون حائزه اهمیته؛ باید به این دسته از مواد غذایی توجه دو چندانی داشته باشن. علاوه بر سلامت جنین، این مواد به عنوان تغذیه مادران باردار مناسب قبل از زایمان نیز مهم قلمداد می‌شن. سبزیجات موادی نظیر: آهن، کلسیم، روی و ویتامین‌هایی نظیر:  K،E،C  و A دارن. این مواد مهم معدنی و آلی به خوبی می‌تونن به خانمایی که قراره زایمان کنن؛ کمک کرده و سبب بشن زایمان راحت و آسونی داشته باشن.

تا اینجا از خواص سبزیجات گفتیم. حالا بریم سراغ میوه‌هایی که برای تغذیه مناسب قبل از زایمان اهمیت دارن و زایمان رو آسون می‌کنن. این میوه‌های خوشمزه و پرطرفدار عبارتند از: آناناس، موز، ملون، طالبی، انگور و در نهایت تمشک خوش طعم. سبزیجات و میوه‌های ذکر شده سطح انرژی بالایی دارن و انرژی زیادی رو برای بدن تامین می‌کنن. زایمان هم انرژی زیادی می‌خواد. وقتی سطح انرژی بدن بالا بره؛ قطعا زایمان راحت می‌شه. پس خانمایی که زایمانتون نزدیکه از مصرف سبزیجات و این میوه‌های مهم و کاربردی غافل نشید که کلاهتون میفته پس معرکه.

هضم آسان، کلید آسان‌سازی زایمان

از اونجا که زایمان، یه عملکرد انرژی‌خواه هست؛ بدن سعی می‌کنه از کالری‌های مهمش برای این امر استفاده کنه و سعی می‌کنه کالری‌های مهم و انرژی بیشتر رو برای زایمان با یه تغذیه مناسب ذخیره کنه. در کنار این مسئله مهم یه موضوع مهم‌تر هست و اونم اینه که هضم و گوارش غذا نیز به انرژی زیادی نیاز دارن. توجه کنین که مسئله مهمی در اینجا وجود داره؛ اونم اینه که خانمایی که نزدیک زایمانشونه؛ فقط باید به فکر انرژی زایمان باشن. بنابراین باید به تغذیه قبل از زایمان اهمیت بدن و تمام تلاششون بر این باشه که مواد غذایی استفاده کنن که هضم آسون و کالری مناسب و بالایی داشته باشن. اینجوری تونستن پای سند یه زایمان راحت رو برای خودشون امضا کنن. هر چقدر هضم مواد غذایی مصرف شده راحت‌تر باشه احتمالا یبوست و اسهال نیز کاهش پیدا می‌کنه و درد زایمان به مراتب کمتر میشه. البته بایستی مواظب افزایش وزن در بارداری خود هم باشن.

اهمیت کربوهیدرات‌ها و پروتئین‌ها برای تغذیه مناسب قبل از زایمان

خانم‌هایی که زایمانشون نزدیکه؛ نباید از مصرف کربوهیدرات و پروتئین به عنوان تغذیه مناسب قبل از زایمان غافل بشن. کربوهیدرات‌های پیچیده نظیر: برنج قهوه‌ای، ماکارونی، جو دوسر و سایر غلات چون انرژی بالایی دارن؛ عمل زایمان رو براتون آسونتر می‌کنن. از طرفی این انرژی بالا باعث میشه شما حین زایمان دچار بیهوشی و حتی بی حالی شدید نشین. بعد از مصرف کربوهیدرات‌ها از مصرف پروتئین‌ها نیز غافل نشین. چرا که این مواد به اندازه کربوهیدرات‌ها برای یک زایمان آسون و سهل حائزه اهمیت هستن‌. پروتئین‌هایی نظیر: کره، کشک و سایر لبنیات به عنوان یک تغذیه مناسب قبل از زایمان اهمیت بسیاری دارن.

 تغذیه مناسب قبل از زایمان

اهمیت نوشیدنی‌ها در تغذیه مناسب قبل از زایمان

علاوه بر توجه به تغذیه مناسب قبل از زایمان، باید بدونین که هر چقدر محیط داخلی بدنتون مرطوب باشه؛ بهتره. پس توجه داشته باشین تا بدن خودتون رو هیدراته (پر‌آب) نگه دارین. هیدراته بودن بدن سبب می‌شه انقباضات عضلات بدنتون به آسونی صورت بگیره و شما درد کمتری رو متحمل بشین. توصیه ما به شما اینه با نزدیک شدن به روز‌های زایمان، مصرف آب و آبمیوه مورد علاقتون رو بیشتر کنین. هر چقدر این میزان بیشتر باشه؛ قطعا درد زایمانتون کمتر میشه و شما زایمان راحت‌تری رو تجربه می‌کنین. توجه داشته باشد تمانی این نکات براتون گفته شد تا زایمان راحت‌تری داشته باشین؛ نه اینکه زایمانتون بی‌درد بشه. چرا که چنین چیزی تقریبا غیر‌ممکنه.

کودک
کودک دنیای زیبای کودک و خانواده، آموزش و سرگرمی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋