کودک

کودک

دنیای زیبای کودک و خانواده، آموزش و سرگرمی

زایمان در کانادا و هر آنچه که باید در مورد آن بدانید!

زایمان در کانادا و هر آنچه باید از آن بدانید!

تا به‌حال به این موضوع فکر کرده‌اید که می‌توانید فرزندتان را در یک کشور پیشرفته و جهان اول به دنیا بیاورید؟ کانادا یکی از کشورهای پیشرفته‌ای است که اگر فرزند خود را در آن به‌دنیا بیاورید، از همان ابتدای تولد تابعیت کانادا می‌دهد. فرقی هم نمی‌کند که خودتان شهروند این کشور باشید یا فقط برای زایمان به کانادا سفر کرده باشید. اما چطور می‌توان برای به دنیا آوردن فرزندتان به کانادا بروید؟

در این مقاله می‌خواهیم راهنمای کامل زایمان در کانادا را بررسی کنیم تا ببینید که چه مسیری را باید طی کنید.

مهم‌ترین مزایای زایمان در کانادا

زایمان در کانادا مزایای زیادی برای فرزند شما به همراه دارد که برخی از مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

امکان اقامت در کانادا

اولین مزیت زایمان در کانادا برای فرزند شما این است که امکان اقامت در کانادا را دارد! چرا که فرزند شما به محض تولد، تابعیت کانادا دریافت می‌کند. هر فردی که تابعیت کانادا داشته باشد، به راحتی می‌تواند هر زمانی به این کشور سفر کند و هر مدت زمانی که بخواهد در آن‌جا اقامت داشته باشد.

استفاده از امکانات و تحصیل رایگان

کانادا یک کشور بسیار پیشرفته است و طبیعتاً امکاناتی که در آن وجود دارد، نسبت به ایران و بسیاری از کشورهای دیگر بیشتر است. فرزند شما با توجه به این که تابعیت کانادا دریافت می‌کند، می‌تواند از مزایای این کشور بهره‌مند شود! مهم‌ترین مزایای کانادا برای شهروندان تحصیل رایگان و شرایط رفاهی و اجتماعی عالی است.

البته توجه داشته باشید که تنها فرزند شما امکان دریافت تابعیت کانادا و استفاده از مزایای آن را دارد! اگر خودتان بخواهید اقامت این کشور را دریافت کنید، این کار هیچ مزیتی برایتان نخواهد داشت. بنابراین اگر شما به عنوان والدین فرزند بخواهید در کانادا اقامت داشته باشید، باید ویزای مولتیپل یا ویزای توریستی کانادا را اخذ کنید.

فرزند به‌دنیا آمده در کانادا برای همیشه تابعیت این کشور را دارد! بنابراین اگر پس از زایمان قصد بازگشت به ایران را دارید، جای نگرانی نیست و می‌توانید با خیالی آسوده به کشور خود بازگردید. فرزند شما پس از آن که به سن مناسب رسید، امکان زندگی، تحصیل و کار در کانادا را دارد و به راحتی می‌تواند به این کشور بازگردد.

هزینه‌های زایمان در کانادا چقدر است؟

هزینه زایمان برای افرادی که تابعیت کانادا دارند، رایگان است! اما معمولاً شهروندان کشورهای دیگر به دنبال زایمان در کانادا هستند و باید هزینه‌های آن را پرداخت کنند. به صورت کلی هزینه‌ها به عوامل زیر بستگی دارد:

  • ایالت یا استانی که قصد زایمان در آن را دارید.
  • روش زایمان فرزند مثل طبیعی یا سزارین
  • بیمارستان موردنظر و مراقبت‌های پس آن

در جدول زیر هم برخی از هزینه‌های زایمان در کانادا آمده است:

خدمات درمانی در کانادا

هزینه با بیمه

هزینه بدون بیمه

مراقبت‌های دوران بارداری در هر ویزیت

0

150-100

سونوگرافی

300-0

500-300

زایمان طبیعی

1000-0

8000-5000

سزارین

1000-0

12000-10000

زایمان در منزل با ماما

2500-860

2500

نکته: هزینه‌های بالا بر حسب دلار کانادا هستند.

لیست بهترین بیمارستان‌های کانادا برای زایمان

زایمان در کانادا و هر آنچه باید از آن بدانید!

اگر به دنبال بهترین بیمارستان برای زایمان در کانادا هستید:

  • بیمارستان Toronto General Hospital در شهر تورنتو:
  • بیمارستان North York General Hospital در شهر تورنتو
  • بیمارستان Vancouver General Hospital (VGH) در شهر ونکوور
  • بیمارستان Rocky View General Hospital در شهر کلگری

بیمارستان‌های معرفی شده بهترین امکانات را در اختیار شما قرار می‌دهند و می‌توانید با خیالی آسوده فرزند خود را به دنیا بیاورید.

انواع ویزای کانادا برای زایمان؛ به همراه مهم‌ترین نکات آن

اگر قصد زایمان در کانادا را دارید، حتماً این سوال برایتان پیش می‌آید که از چه راهی می‌توان به کانادا سفر کرد! مهم‌ترین انواع ویزا برای زایمان در کانادا عبارتند از:

ویزای توریستی

ویزای توریستی اولین نوع ویزایی است که به راحتی می‌توانید با کمک آن به کانادا سفر کنید! برای این کار، کافی است مدارک خود را کامل کنید و به همراه ارائه تمکن مالی ویزای توریستی بگیرید. سپس به عنوان یک زوج مسافر، به کانادا سفر کنید و فرزند خود را به‌دنیا باورید. البته فراموش نکنید که هنگام ویزای توریستی باید به زمان زایمان هم دقت کنید. حداکثر زمانی که می‌توانید با ویزای توریستی در کانادا بمانید، نهایتاً 6 ماه است.

بهترین زمان برای دریافت ویزای توریستی کانادا و سفر به این کشور، هفته 28 بارداری است! یعنی زمانی که فرزند شما حدوداً 7 ماهه شد، می‌توانید سفر هوایی به کانادا داشته باشید. دلیل آن هم این است برای سفر به دریافت مجوز پزشکی نیاز دارید! در ماه‌های سوم تا ششم بارداری ممنوعیت‌هایی برای زنان باردار در سفر با هواپیما به دلیل قرار گرفتن روی ارتفاعات وجود دارد.

ویزای تحصیلی

ویزای تحصیلی یکی دیگر از راه‌هایی است که با کمک آن امکان زایمان در کانادا وجود دارد! اگر شما یا همسرتان در کانادا تحصیل می‌کنید، به راحتی می‌توانید از این روش استفاده کنید. مهم‌ترین مزیت این روش این است که امکان استفاده از بیمه تحصیلی وجود دارد؛ چرا که بخشی از هزینه‌های غربال‌گری و زایمان در کانادا را پوشش می‌دهد. همچنین امکان استفاده از مرخصی زایمان در زمان تحصیل هم وجود دارد.

3 نکته مهم در مورد استفاده از ویزای تحصیلی برای زایمان وجود دارد:

  • فقط پس از مشخص شدن زمان زایمان، امکان درخواست مرخصی زایمان وجود دارد.
  • مرخصی زایمان در تمام طول تحصیل تنها یک بار قابل استفاده است و مدت آن هم فقط یک سال است.
  • اگر کمی از مرخصی تحصیل شما باقی‌مانده باشد اما بخواهید به دانشگاه برگردید، امکان ثبت درخواست وجود دارد.

این نکات برای زایمان در کانادا با ویزای تحصیلی اهمیت بسیار زیادی دارد و باید حتماً مورد توجه قرار دهید.

ویزای کار

شما یا همسرتان ویزای کار دارید؟ اگر زوجی در کانادا مشغول کار باشند و در زمان اقامت مادر باردار شود، امکان تولد فرزند در کانادا وجود دارد. در چنین شرایطی هم فرزند شما تابعیت کانادایی دارد و از تمام مزایای شهروندی این کشور استفاده می‌کند. البته اگر مادر در کانادا مشغول فعالیت و کار است، باید حتماً به کارفرما یا شرکت موردنظر اطلاع دهد تا بتواند در زمان مناسب نیروی جایگزین برای او پیدا کند.

بهترین ویزا برای زایمان در کانادا کدام است؟

زایمان در کانادا و هر آنچه باید از آن بدانید!

شما با هر نوع ویزایی که بتوانید هنگام زایمان در کانادا حضور داشته باشید، می‌توانید به فکر زایمان در کانادا باشید! ویزای توریستی یک گزینه مناسب است برای افرادی که فقط به فکر زایمان در کانادا هستند و نمی‌خواهند در طول مدت اقامت عبور و خروج داشته باشند. اگر به دنبال بهترین نوع ویزا هستید، پیشنهاد ما استفاده از ویزای مولتیپل کانادا است.

استفاده از ویزای مولتیپل کانادا

تا به حال در مورد ویزای مولتیپل کانادا چیزی شنیده‌اید؟ با داشتن این ویزا می‌تواند در طول مدت اعتبار آن ورود و خروج داشته باشید. در واقع با این امکان می‌توانید هر زمان که نیاز داشتید از کشور خارج شود و هر وقت که لازم بود، دوباره به این کشور برگردید. با توجه به این که ممکن است زمان بارداری جلو بیفتد، داشتن ویزای مولتیپل به شما کمک می‌کند که چند روز قبل از زایمان خودتان را به کانادا برسانید و فرزند خود را به دنیا بیاورید.

هزینه دریافت ویزای مولتیپل کانادا متوسط است و نیازی به صرف هزینه‌های زیاد نخواهید داشت! همچنین مدت اعتبار آن بالا است و زمان بیشتری نسبت به ویزای توریستی می‌توانید در خاک این کشور بمانید. از طرف دیگر، دریافت آن نسبت به انواع دیگر ویزا ساده‌تر است و تنها چیزی که نیاز دارد، تمکن مالی و مدارک موردنیاز است.

اخذ ویزای کانادا با توریک

اگر به فکر اخذ ویزا هستید اما نمی‌دانید باید چه کار کنید، توریک در کنار شما است تا در کمترین زمان ممکن بتوانید ویزای موردنظر خود را اخذ کنید! اگر در مورد ویزای توریستی با ویزای مولتیپل کانادا سوالی دارید یا برای دریافت آن نیاز به مشاوره دارید، همین الان با کارشناسان توریک تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

کودک
کودک دنیای زیبای کودک و خانواده، آموزش و سرگرمی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋