کودک

کودک

دنیای زیبای کودک و خانواده، آموزش و سرگرمی

طرز تهیه بستنی خانگی خوشمزه و آسان

طرز تهیه بستنی خانگی خوشمزه و راحت

نحوه درست کردن بستنی خانگی

بستنی یکی از خوراکی‌های خوشمزه است که همه سنین به خصوص بچه‌ها خیلی بهش علاقه دارن. اگر طرز تهیه بستنی خانگی رو بدونید، نگرانی از بابت مواد افزودنی به بستنی ندارید و راحت خودتون توی خونه درستش می‌کنید. حالا شما می‌تونید با این دستور تهیه پیش برید و از یه بستنی خوشمزه و سالم لذت ببرید. این طرز تهیه برای بستنی سنتی و وانیلی هست که طرفداران زیادی داره.

طرز تهیه بستنی خانگی راحت

مواد لازم برای تهیه بستنی خوشمزه در خانه

برای درست کردن بستنی باید اول مواد اولیه اون رو تهیه کنید. این مواد رو می‌تونید از سوپرمارکت و مواد شیرینی فروشی بخرید. برای تهیه بستنی خوشمزه در خانه به مواد زیر نیاز دارید.

  • یه لیتر شیر
  • 2 بسته خامه صبحانه
  • یه قاشق مرباخوری ثعلب
  • 1 قاشق چایخوری وانیل
  • یه پیمانه شکر

طرز تهیه بستنی خانگی خوش طعم وانیلی

برای درست کردن یه بستنی خوشمزه در خانه، باید مراحل این کار رو بدونید و با دقت انجامشون بدین. این مراحل رو به ترتیب در ادامه براتون توضیح می‌دیم که در نهایت یه بستنی خوشمزه نصیبتون بشه که از طعمش لذت ببرید.

مرحله اول

اول خامه، ثعلب و وانیل رو داخل شیر می‌ریزیم و به مدت 5 دقیقه هم می‌زنیم. به طوری که در نهایت کاملاً یک دست شده باشن و همه مواد به صورت صاف دراومده باشن.

مرحله دوم

توی این مرحله مواد رو داخل یه ظرف مناسب روی اجاق گاز قرار می‌دیم و هم می‌زنیم. در اصل همه مراحل طرز تهیه بستنی خانگی مهم هستن؛ اما هم خوردن خوب مواد باعث می‌شه تا بستنی یک دست و صاف درست بشه. پس از اول که مواد رو روی شعله می‌ذاریم، دائم هم می‌زنیم. وقتی مواد به نقطه جوش رسیدن، هم زدن رو ادامه می‌دیم تا حدی که رنگ مواد از سفید به کرمی تغییر کنه و یه کم غلیظ بشه.

مرحله سوم طرز تهیه بستنی خانگی

حالا که غلظت مواد بستنی به حالت فرنی رسید، از روی حرارت برش می‌داریم تا خنک بشه. در این زمان هم باید هر چند دقیقه یه بار مواد رو هم بزنیم. اگر این کار رو نکنید چون مواد درونش شیر داره، چربی شیر جدا شده و مثل سرشیر روی مواد جمع می‌شه.

مرحله چهارم

مراحل بعد در طرز تهیه بستنی خانگی اهمیت زیادی داره تا شکل ظاهری اون درست بشه. وقتی مواد به دمای محیط رسید، باید اون رو داخل یخچال بذاریم تا خنک بشه. پس از 15 دقیقه از یخچال درش میاریم و با یه همزن هم می‌زنیم تا حالتی منسجم پیدا کنه.

مراحل آخر تهیه بستنی خوشمزه در خانه

روش تهیه یه بستنی خوشمزه در خانه تقریباً به انتهای خودش رسیده! ظرف بستنی رو توی فریزر می‌ذاریم و اجازه می‌دیم یه ساعت بمونه. حالا باید اونو از یخچال بیرون بیاریم و حدود 5 دقیقه هم بزنیم. این کار رو 4 یا 5 بار و هر بار بعد از یه ساعت فریز شدن انجام می‌دیم. خودتون متوجه می‌شید که بستنی دیگه حالت خوبی به خودش گرفته و یک دست شده. می‌تونید اون رو توی فریزر بذارین و هر وقت دوست داشتید برای سرو تزیینش کنید.

 طرز تهیه بستنی خانگی

نکات طرز تهیه بستنی خانگی

روشی که آموزش دادیم، یه بستنی ساده بود که البته طعم بسیار خوبی هم داره. شما می‌تونید انواع بستنی خانگی برای کودکان رو در منزل تهیه کنید تا از سلامت و بهداشت اون اطمینان بیشتری داشته باشین. حتی طعم دهنده‌های مختلفی رو بهش اضافه کنید که خود و عزیزانتون بیشتر بپسندید. برای این که بستنی‌تون خوش طعم و عالی بشه یه نکاتی رو باید بهشون دقت کنید:

  • هم زدن بستنی باعث می‌شه تا بستنی یخ نزنه و دونه دونه نشه. پس مراحل فریز کردن و هم زدن رو بارها انجام بدین.
  • می‌تونید طعم دهنده‌هایی مثل شکلات، قهوه، زعفران، عصاره میوه و... رو در مرحله هم زدن مواد با شیر به بستنی اضافه کنید تا طعم مورد نظرتون رو بگیره.
  • مواد اولیه رو باکیفیت تهیه کنید تا طعم و عطر بستنی‌تون خاص‌تر بشه.
  • بستنی رو در مرحله آخری می‌تونید توی یه قالب بریزید یا در کاسه‌های مجزا به صورت تک نفره در فریزر قرار بدین.
  • مواد رو در حین گرم شدن دائم هم بزنید تا گره دار نشه یا ته نگیره.

طرز تهیه بستنی خانگی بسیار راحت و ساده رو آموزش دیدید. می‌تونید از کارامل، شکلات آب شده، اسمارتیز و تزیینات مختلف برای روی بستنی‌تون استفاده کنید. البته باید بدونید که این مواد در مرحله آخر هم زدن و پس از آماده شدن بستنی بهش اضافه می‌شه.

 

 

 

 

کودک
کودک دنیای زیبای کودک و خانواده، آموزش و سرگرمی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋