کودک

کودک

دنیای زیبای کودک و خانواده، آموزش و سرگرمی

سایت نی نی روز مادر رو به همه مامانا تبریک میگه :)

نی نی سایت روز مادر رو به همه مامانا تبریک می‌گه :)

مادر روشنایی خونه‌ست...

نی نی سایت به مناسب روز مادر، مادرانه شده و بعد از سال‌ها برای اولین بار لوگوی نی نی سایت بصورت مناسبتی تغییر کرد و مادرانه شد!

نی نی سایت برای روز مادر چیکار کرده؟

1. اکران رایگان فیلم میم مثل مادر

شما می‌تونید فیلم میم مثل مادر رو بصورت رایگان تماشا و یا دانلود کنید.

2. مسابقه مامانا

همه ما آدمای مشهور رو می‌شناسیم ولی شاید مادرایی که برای پیشرفتشون زحمت کشیدن رو نشناسید، در این مسابقه قراره مادرارو بشناسید ( این مسابقه مربوط به همه‌ست و لازم نیست حتما مادر باشید).

جایزه شرکت در این مسابقه هم 3 جایزه 5 میلیون ریالیه.

3. مسابقه بهترین خاطره مادری

شما با شرکت در این تاپیک یک خاطره خوب از مادر بودنتون بگید و اگر هم مادر نیستید یک خاطره خوب از مامانتون برامون بنویسید و 3 جایزه 10 میلیون ریالی دریافت کنید.

4. کلی مطلب آموزنده در مورد مادر و روز مادر در سایت قرار گرفته و شما می‌تونید اونارو بخونید و به کار بگیرید.

روز مادر مبارک!

تقویم‌ها همیشه پر از مناسبت هستن؛ از روز کیک گرفته تا روز تولد یا درگذشت اشخاص مهم. همه‌ی این مناسبت‌ها به یک میزان مهم نیستن و هیچ کدوم از اون‌ها به اندازه‌ی روز مادر اهمیت ندارن.

روز مادر برای گرامی داشت تمام محبت‌ها و فداکاری‌های بی دریغ همه‌ی مامانا انتخاب شده.

مامانا در تاریخ و زندگی بشر همیشه مقامی بلندمرتبه داشتن و دارن، حتی تاریخ دینی ما نشون میده که مادر نماینده خدا بر روی زمینه و گفته شده انسان‌ها در مواقع گرفتاری و برای نجات از سختی‌ها و رنج‌ها باید به دامن پاک مادر پناه ببرن.

حقیقت زندگی یک مادر عشق ورزیدن، دوست داشتن و فداکاریه و همیشه به دنبال رشد و پرورش فرزندشه.

در ایران باستان و به خصوص زمان پادشاهی هخامنشیان، جشن سپندارمذگان، از جشن های مهم ایرانیان به شمار می‌اومد. سپندارمزد نگهبان زمینه و از اونجایی که زمین مثل زنان نقش بارور و پرباری در زندگی انسان داره

زن مثل زمین

چرا می‌گن زن مثل زمینه؟

زمین همه موجودات رو یکسان در آغوش می‌گیره و همه رو یکسان دوست داره. مثل مادری که همه بچه ها رو یکسان دوست داره، حتی وقتی کار بدی می‌کنن. در فرهنگ باستانی ما نماد مادر با سپندارمذ یا زمین شناخته می‌شه. تا به حال عشقی مقدس تر از عشق مادر به فرزن دیدید؟

روز مادر یک روز باشکوه برای مردها و زن‌ها بود. اونا در این روز، عاشق، سپاسگزار و قدردان هم هستن. زنان به احترام و محبت به شوهرانشون هدیه و گل می‌دادن و مردها در ازای این محبت اونارو بر تخت سلطنت می‌نشوندن و هدایای ارزشمندی می‌دادن و به خواسته‌ها و حرفاشون گوش می‌کردن و آرزوهاشون رو براورده  می‌کردن، بنابراین روز بزرگداشت زن یک روز مقدس حساب می‌شد.

این یک تلنگر برای مردان بود که ارزش مادر و همسرشون رو بدونن و بهشون احترام بذارن.

روز مادر در فرهنگ‌های مختلف

روز مادر در فرانسه

روز مادر در فرانسه از جایی شروع شد که ناپلئون بناپارت به خانواده‌های فرانسوی که فرزندان زیادی داشتن مدال اهدا کرد. در حال حاضر روز مادر در این کشور برابر با آخرین یکشنبه ماه مه یا اولین یکشنبه ماه ژوئن حساب می‌شه. در فرانسه رسمه که روز مادر رو با هدیه دادن، دسته گل، عطر، زیورآلات، کیک و شیرینی یا شکلات، جشن گرفتن و خوردن شام و دورهمی جشن می‌گیرن.

 

روز مادر در ژاپن

روز مادر در ژاپن برابر با دومین یکشنبه ماه مه میلادی برگزار می‌شه. در این روز سایر اعضای خانواده صبح زود از خواب بیدار می‌شن و برای مادر خونه صبحانه درست می‌کنن. در ژاپن رسمه که در روز مادر به مادران گل میخک هدیه داده بشه. گل میخک در این کشور نماد پاکی و استقامته. از جمله هدایای دیگه‌ای که در این روز به مادران اهدا می‌شه می‌شه به زیورآلات، عروسک‌های کوکشی و آثار هنری خوشنویسی اشاره کرد.

روز مادر در آلمان

در کشور آلمان روز مادر در دومین یکشنبه ماه مه برگزار می‌شه. تاریخچه روز مادر در آلمان به دوران قرون وسطی برمی‌گرده. در آلمان امروزی، فرزندان این روز رو با اهدای کارت تبریک و گل به مادرانشون تبریک می‌گن. البته گاها رسمه که فرزندان مامانشون رو با خرید یک بلیط سفر تفریحی به عنوان هدیه غافلگیر و خوشحال کنن.

روز مادر در ایتالیا

در ایتالیا رسمه که در این روز اعضای خانواده دور هم جمع می‌شن و برای نهار به رستوران میرن. فلسفه رستوران رفتن اینه که دیگه نیازی نباشه تا مادر خونه مثل هر روز برای همه اعضای خانواده غذا بپزه و این روز که ویژه مادرانه رو استراحت کنه. فرزندان هم با هدیه‌هایی مثل گل و دسته گل این روز رو به مادرانشون تبریک می‌گن.

روز مادر در انگلیس

شروع روز مادر در انگلیس روزیه که مسیحیان به بازدید "کلیسای مادر" می‌رفتن و بعدتر این روز به عنوان روز مادر درنظر گرفته شد. تاریخ روز مادر در انگلیس مصادف با عید پاکه و چون عید پاک هرساله تغییر می‌کنه روز مادر در انگلستان هم هر ساله متغیره. در این روز فرزندان با اهدای هدایایی مثل کارت و دسته گل به مادرانشون این روز رو گرامی می‌دارن. یکی از کارهای بسیار جالبی که انگلیسی‌ها در این روز انجام میدن اینه که صبحانه مادر خانواده رو آماده می‌کردن و به اتاق خوابش می‌بردن.

روز مادر در ایران هم مثل خیلی از کشورها به این صورته که برای مادرانمون هدیه می‌خریم و سعی می‌کنیم از هر طریقی خوشحالشون کنیم.

چون مادر روشنایی خونه‌ست...

 

کودک
کودک دنیای زیبای کودک و خانواده، آموزش و سرگرمی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋