کودک

کودک

دنیای زیبای کودک و خانواده، آموزش و سرگرمی

بدون تور به پاریس سفر کنید

سفر به پاریس بدون تور

آیا تاکنون سفر به پاریس بدون تور را تجربه‌ کرده‌‌اید؟ گاهی اوقت سفر به پاریس همراه با تور برای برخی از گردشگران جذابیت لازم را ندارد. تورهایی که برای سفر به پاریس برنامه‌ریزی می‌کنند مکان‌های مشخصی را برای تفریحات گردشگران در نظر می‌گیرند؛ اما شاید شما یک گردشگر ماجراجو هستید و می‌خواهید در سفر خود تجارب منحصر‌به‌فردی را کسب کنید. اگر می‌خواهید بدون تور به شهر زیبای پاریس سفر کنید در این مطلب همراه ما باشید تا شما را راهنمایی کنیم.

 

اخذ ویزای فرانسه برای سفر به پاریس بدون تور

اگر تصمیم گرفته‌اید که با تور پاریس و یا حتی بدون تور به این شهر سفر کنید، در نظر داشته باشید که حتماً باید ویزای توریستی فرانسه را دریافت کنید. اگر با تور پاریس سفر کنید، آژانس مسافرتی که انتخاب کرده‌اید کارهای اخذ ویزای شما را انجام می‌دهد. اما اگر می‌خواهید سفر به پاریس بدون تور را تجربه کنید، انجام تمام مراحل بر عهده خودتان خواهد بود. برای اخذ این ویزا داشتن ویزای شنگن ضروری است. پس از ارائه مدارک مورد نیاز و پرداخت هزینه ویزا، می‌توانید ویزای توریستی خود را دریافت کنید.

بهترین زمان برای سفر انفرادی به پاریس

معمولا افرادی سفر به پاریس بدون تور انتخاب را انتخاب می‌کنند در ماه‌های بین خرداد تا مهر به سفر می‌روند. شما در این بازه زمانی می‌توانید علاوه بر هوای مطبوع، از دیدن مناظر زیبا نیز لذت ببرید. اما به طبع هزینه‌ای که در فصل‌های گرم سال پرداخت می‌کنید بیشتر از فصول سرد سال خواهد بود. چرا که پربازدیدترین بازه زمانی این شهر رویایی فصل‌های گرم سال است. بسیاری از فستیوال‌ها و جشن‌های معروف پاریس نیز در این ماه‌ها برگزار می‌شوند که دیدن آنها خالی از لطف نیست.

 اگر می‌خواهید سفری اقتصادی و ارزان به پاریس را تجربه کنید، می‌توانید فصل زمستان را برای سفر خود انتخاب کنید. در فصل زمستان به دلیل سرمای هوا تعداد گردشگران کمتری از پاریس دیدن می‌کنند. بنابراین هزینه‌هایی مانند رزرو هتل و بلیط هواپیما برای شما به صرفه‌تر خواهند بود.

سفر به پاریس بدون تور

هزینه‌های سفر بدون تور به پاریس

با استفاده از تور پاریس شما ملزم به پرداخت یک هزینه کلی برای سفر خود به آژانس مورد نظر خواهید بود که شامل هزینه اقامت، هواپیما، غذا و بازدید از اماکن دیدنی این شهر می‌شود. اما اگر قصد دارید بدون تور و به صورت انفرادی به شهر زیبای پاریس سفر کنید باید بدانید که علاوه بر هزینه بلیط رفت و برگشت هواپیما، باید برای یک روز اقامت در شهر پاریس برای هر نفر حدود ۷۵ یورو در نظر بگیرید.

این هزینه‌ها شامل هزینه اقامت در هتل یا هاستل، دیدن کردن از جاذبه‌های گردشگری و موزه‌های متعدد موجود در پاریس، خوردن سه وعده اصلی غذایی و استفاده از سرویس حمل و نقل عمومی می‌شوند و به تفکیک در ادامه به طور خلاصه آورده شده است. برای خرید سوغاتی و امتحان کردن برخی دسرها و شیرینی‌های خاص پاریس مانند ماکارون نیز باید هزینه‌های جانبی را در نظر بگیرید.

  • بازدید از جاذبه‌های گردشگری: حداقل ۱۰ یورو
  • وعده‌های غذایی اقتصادی: حداقل ۲۵ یورو
  • استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی مانند مترو: حداقل ۵ یورو
  • اقامت در هاستل: حداقل ۳۵ یورو

انتخاب هتل و اقامتگاه برای سفر انفرادی به پاریس

پیش از سفر بدون تور به پاریس و حتی رزرو بلیط هواپیما، باید هتل یا اقامتگاه مناسبی برای خود رزرو کنید. پاریس شهر بسیار بزرگی است و جاذبه‌های گردشگری آن نیز در نقاط مختلف شهر پراکنده شده‌اند. بنابراین توصیه می‌شود برای رزرو هتل یا اقامتگاه حتماً دسترسی به مترو و سایر وسایل نقلیه عمومی را در نظر داشته باشید و اقامتگاهی را رزرو کنید که به ایستگاه مترو نزدیک‌تر باشد. در نظر داشتن نزدیکی به اماکن تفریحی و تاریخی برای رزرو هتل و اقامتگاه در پاریس چندان معیار خوبی نیست.

هاستل‌ها اقامتگاه‌های بسیار پرطرفدار و محبوبی هستند که امکانات خوبی دارند و خدمات متفاوتی به توریست‌ها ارائه می‌دهند. بسیاری از افرادی که به صورت انفرادی به پاریس سفر می‌کنند، ترجیح می‌دهند به جای هتل در هاستل اقامت کنند چرا که از نظر اقتصادی نیز بسیار مقرون به‌صرفه است. برای رزرو هتل یا هاستل می‌توانید از طریق وب سایت آن‌ها به صورت آنلاین اقدام کنید.

شناسایی و بازدید از اماکن دیدنی پاریس

بسیاری از گردشگران، پاریس را با نماد ایفل می‌شناسند. اما علاوه بر برج زیبای ایفل، پاریس دیدنی‌های زیادی دارد که شما می‌توانید با برنامه‌ریزی صحیح در طول سفر خود از تمام آنها دیدن کنید. اگر با تور پاریس به این شهر سفر کنید، انتخاب این جاذبه‌های دیدنی بر عهده تور خواهد بود. اما در زمان سفر انفرادی به این شهر باید تصمیم بگیرید که کدام یک از آن‌ها در اولویت بازدید باشند.

سفر به پاریس بدون تور

بنابراین باید از قبل آدرس و لوکیشن آن‌ها را پیدا کرده و فاصله هر یک را از اقامتگاه خود تخمین بزنید. سپس می‌توانید برای بازدید از آ‌ن‌ها برنامه‌ریزی کرده و حتی در یک روز از ۲ جاذبه مختلف دیدن کنید. از زیباترین جاذبه‌های شهر پاریس می‌توان برج ایفل، موزه لوور، خیابان معروف شانزه لیزه، طاق زیبای پیروزی، مجموعه جذاب دیزنی لند در حومه پاریس، کلیسای سنت شاپل، موزه اورسی، کاخ ورسای و بازدید از رود سن را نام برد.

استفاده از وسایل نقلیه عمومی در سفر به پاریس بدون تور

حمل و نقل عمومی در پاریس بسیار کارآمد و ارزان است. شما می‌توانید در سفر به پاریس بدون تور از وسایل نقلیه عمومی همچون مترو، قطار شهری، تراموا، اتوبوس، قایق و تاکسی استفاده کنید. هزینه سفر با هر یک از این وسایل متغیر است. مثلاً هزینه هر سفر با مترو، قطار شهری، تراموا و اتوبوس حدود ۱.۹ یورو خواهد شد.

این هزینه برای تاکسی به صورت کیلومتری محاسبه می‌شود. علاوه بر ۵ یورو ورودی هر یک از تاکسی‌های پاریس، به ازای هر یک کیلومتر نیز یک و نیم یورو کرایه محاسبه می‌شود. اگر بدون تور به پاریس سفر می‌کنید، باید انتخاب کنید که با کدام یک از وسیله‌های نقلیه عمومی راحت‌تر خواهید بود.

خوشمزه‌ترین غذاهای پاریس

پاریس به غذاهای خوشمزه و متنوع معروف است. در هنگام سفر به پاریس بدون تور می‌توانید از رستوران‌های مختلف این شهر، غذاهای فرانسوی معروف را امتحان کنید. معروف‌ترین غذاهای پاریس شامل کسرول گوشت و لوبیا، سوپ پیاز، خوراک گوشت خروس، راتاتوی معروف فرانسوی، سوپ میگو و انواع دسرها و شیرینی‌ها مانند موس شکلاتی، ماکارون، انواع تارت و سوفله و کرم بروله می‌شوند.

سخن پایانی

بین سفر با تور پاریس و سفر به پاریس بدون تور تفاوت‌های بسیاری وجود دارد. هنگامی که به تنهایی قصد سفر به پاریس را دارید؛ باید از پیش، علاوه بر اقامتگاه، اطلاعات کافی برای سفر خود جمع آوری کنید. همه چیز بر عهده خودتان خواهد بود و از اخذ ویزا تا انتخاب مسیرهای سفر و بازدید از اماکن دیدنی را خودتان انجام می‌دهید.

در عین حال اگر با تور به پاریس سفر کنید، تمام مراحل به عهده آژانس مسافرتی خواهد بود. به دلیل راحت‌تر بودن سفر با آژانس مسافرتی، بسیاری از توریست‌ها این روش را برای سفر به پاریس انتخاب می‌کنند. اگر در این زمینه سوالی داشتید می‌توانید از کارشناسان مجرب آژانس گردشگری رز آبی راهنمایی بگیرید.

 

کودک
کودک دنیای زیبای کودک و خانواده، آموزش و سرگرمی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋