کودک

کودک

دنیای زیبای کودک و خانواده، آموزش و سرگرمی

به نظر شما خرید آیفون ارزشش را دارد؟

به نظر شما خرید گوشی آیفون ارزشش را دارد؟

آیا خرید گوشی آیفون ارزشش را دارد؟ این سوالی است که بسیاری از افراد این روزها میپرسند. با توجه به محدودیتهایی که شرکت اپل برای ایران ایجاد کرده و قیمت بالای گوشی آیفون، استفاده از این گوشیها و بهطور کلی محصولات اپل کمی سخت شده است. اما برای خیلیها هنوز خرید گوشی آیفون ارزشش را دارد.

بهتر است قبل از خواندن این مقاله، نگاهی به لیست قیمت گوشی‌های آیفون در بازار ایران بیندازید تا بدانید دقیقا از چه بازه‌ی قیمتی صحبت می کنیم.

 

 

دلیل قیمت بالای گوشی‌های آیفون چیست؟

در ادامه مهم ترین دلایل و عوامل موثر بر قیمت بالای گوشی های ایفون را مورد بررسی قرار خواهیم داد:

دلیل اولامنیت اطلاعات

شرکتهای امنیت اطلاعات همگی اتفاق نظر دارند که محصولات اپل از دستگاههای اندرویدی امنیت بیشتری دارند. به نظر میرسد تقریبا تمام (97 درصد) بدافزارهای تولیدی، گوشیهای اندرویدی را هدف قرار میدهند. همچنین، ممکن است برخی از برنامههایی که در بازارهای اندروید قرار دارد، دارای ویروس باشند.

اما شرکت اپل در انتخاب برنامهنویسان بازار خود دقت زیادی دارد تا حدی که امکان ورود بدافزار به اپ استور تقریبا غیرممکن است. علاوه بر اینها، امکان نصب برنامههای خارج از فروشگاه بر روی آیفون بسیار محدود است؛ درحالیکه هیچ ممنوعیتی برای این نصب در گوشیهای اندرویدی وجود ندارد. همه اینها باعث میشود که امنیت اطلاعات اپل بالاتر از اندروید باشد. این امنیت بالا، یکی از دلایلی است که گرانبودن قیمت گوشی آیفون را توجیه میکند.

 

دلیل دوم: اکوسیستم اپل

کمتر برندی را پیدا میکنید که مانند اپل یک اکوسیستم واحد داشته باشد. با پرداخت قیمت گوشی آیفون شما میتوانید مکبوک، آیپد و اپل واچ را به آن متصل کنید. همه این محصولات بهشکل کاملا یکپارچه با هم کار میکنند. این درحالی است که گوشیهای اندرویدی چنین امکانی را ندارد. اگر گوشی شما دارای سیستم عامل اندروید باشد، ممکن است بهخوبی با دستگاههای دیگر جفت نشود و یا اطلاعات را به طور کامل منتقل نکند. برای پیوند‌‌دادن دستگاههای ساخت شرکت اپل، نیازی به دانلود نرمافزار ندارید، همینکه با یک اپل آیدی واحد وارد شوید، همه آنها به هم وصل میشوند.

 

دلیل سوم: سهولت استفاده

گوشیهای اپل به سهولت استفاده معروف هستند. همه برنامهها بر روی صفحه اصلی راهاندازی میشوند و تمام تنظیمات را میتوانید در قسمت setting پیدا کنید. پس از پرداخت قیمت گوشی آیفون و راهاندازی آن، معمولا با چند حرکت ساده میتوانید از آیفون استفاده کنید.

با این حال، اگر مدتها با گوشیهای اندرویدی کارکرده باشید، ممکن است در ابتدا کمی گیج شوید. ‌بهطور کلی، شرکت اپل دسترسی کمتری را برای تغییر و شخصیسازیهای بنیادین به کاربران خود میدهد. اگرچه این موضوع ممکن است از نظر برخی یک ضعف و یا محدودیت به حساب بیاید، اما در عمل کار با گوشی را راحت میکند.

 

دلیل چهارم: دریافت برنامههای خوب قبل از اندرویدیها

بسیاری از سازندگان خوب برنامههای تلفن همراه، معمولا برای اولینبار برنامههای خود را بر روی سیستم عامل IOS راهاندازی میکنند. برای مثال میتوان از Super Mario Run و Snapchat نام برد. بسیاری از این برنامهها ممکن است هرگز برای سیستم عامل اندروید ساخته نشوند. علاوه بر این، مدل درآمد اپ استور این چنین است که به سازندگان خوب خدمات بیشتری را ارائه میدهد؛ بنابراین، امکان اینکه برنامههای خوب را در سیستم عامل IOS پیدا کنید بیشتر است.

 

دلیل پنجم: کیفیت ساخت بالا

اگر تا بهحال گوشی آیفون خریده باشید، حتما متوجه شدهاید که حتی پس از سالها استفاده، دستگاه عملکرد خود را حفظ میکند. بهعبارت دیگر، کیفیت بالای این گوشیها، ارزش قیمت گوشی آیفون را دارد. این در حالی است که گوشیهای اندرویدی معمولا پس از چند سال کُند شده و کیفیت ظاهری آنها پایین میآید، تا حدی که دیگر ارزش فروش نخواهند داشت. اما حتی گوشیهای قدیمی آیفون هم ارزش فروش دارند.

 

دلیل ششم: دوربین خوب

اگرچه دوربینهای اندرویدی هم خوب عمل میکنند، اما گوشیهای اپل، مخصوصا مدلهای جدید، دوربینهای فوقالعادهای دارند. این دوربینها علاوه بر اینکه نیازهای روزانه شما را بهخوبی برآورده کنند، میتوانند نقش یک دوربین نیمهحرفهای را برای عکاسیهای مرتبط با مشاغل ایفا کنند.

برای مثال، اگر میخواهید از اجناس داخل مغازه خود عکسهای حرفهای تهیه کنید و یا از مدل مو و آرایش مراجعین خود عکسهای هنری بگیرید، دوربین اپل یکی از بهترین گزینههای پیش روی شما است. با پرداخت قیمت گوشی آیفون میتوانید یک دوربین نیمه حرفهای برای شغل خود داشته باشید.

 

دلیل هفتم: iMessage

سیستم iMessage اپل، پیامها را از طریق اینترنت و با استفاده از دیتا به سرعت جابجا میکند. این فیچر، گوشیهای اپل را به شیوهای کاربردی و سریع به هم وصل کرده و بر سرعت و امنیت انتقال پیام میافزاید. در مقابل، گوشیهای اندوریدی چنین امکانی را فراهم نمیکنند و انتقال پیام بین آنها کاملا معمولی است.

 

 

دلیل هشتم: آیفون قدیمی نمیشود

گوشیهای برند اپل، همیشه روی بورس هستند، حتی اگر مدل آنها قدیمی باشد. با پرداخت قیمت گوشی آیفون، شما همواره یک گوشیِ با پرستیژ بالا و مدرن را در دست خواهید داشت.

 

دلیل نهم: مناسب برای کودکان و خانواده

گوشیهای آیفون به قابلیت اشتراکگذاری خانوادگی مجهز هستند. تا شش دستگاه را میتوانید بهراحتی با هم مرتبط کرده و عکسهای خانوادگی، فیلمها و صوتهای مورد نظر را به اشتراک بگذارید. از طرف دیگر، با توجه به امکانات فوقالعاده‌‌ای که این دستگاهها برای نظارت بر فعالیتهای مجازی کودکان ارائه میدهند، احتمال دانلود نرمافزارهای نامناسب توسط فرزندان به صفر میرسد. هرگونه فعالیت کودک بر روی دستگاه آیفون، به سرعت به گوشی آیفون والدین او ارسال میشود. به عبارت دیگر، گوشیها آیفون امکانات بیشتری را برای مراقبت از کودکان و ارتباطات خانوادگی فراهم میکنند و این موضوع نیز قیمت گوشی آیفون را توجیه میکند.

 

کدام گوشی آیفون را بخریم؟

اگر با خواندن دلایل بالا متقاعد شدید که خرید گوشی آیفون ارزشش را دارد، اکنون باید یکی از این گوشیها را برای خرید انتخاب کنید. به شما پیشنهاد می کنیم مقاله راهنمای خرید گوشی آیفون را حتما بخوانید.

درست است که گوشیهای جدید آیفون به راستی فوقالعاده هستند، اما اگر قیمت گوشی آیفون برای شما مهم است، میتوانید مدلهای قدیمیتر را انتخاب کنید. همانطور که پیش از این گفتیم، برخلاف گوشیهای اندرویدی، آیفونهای قدیمیتر باز هم بهخوبی کار میکنند و ارزش فروش دارند.

شما حتی میتوانید برای کاهش قیمت گوشی آیفون، انواع دستدوم این دستگاهها را بخرید. تنها چیزی که باید به آن دقت کنید این است که آیفونِ انتخابی شما، آنقدر قدیمی نباشد که به روزرسانیهای سالانه شرکت آیفون برای آن ارسال نگردد. برای مثال اگر بهدنبال ارزانترین گوشی آیفون هستید، شاید مدلهای 7 و یا 7 پلاس خوب باشند. آیفون 10 و 11 نیز از جمله انواع گوشی آیفون با قیمت متوسط هستند.

کودک
کودک دنیای زیبای کودک و خانواده، آموزش و سرگرمی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋