kombatazat

kombatazat

انواع طراحی سایت فروشگاهی اینترنتی و ویژگی های آن

مشاوره طراحی سایت مشهد فروشگاه آنلاین وب سایتی است که در آن افراد برای خرید کالا یا خدمات به صورت آنلاین پرداخت می کنند. فروشگاه اینترنتی مکانی است که در آن شما می توانید یک محصول یا خدمات خاص را جستجو کنید، محصولات و خدمات مختلف را مشاهده کنید، ویژگی ها و قابلیت های آنها را بررسی کنید، آنها را با سایر محصولات و خدمات مقایسه کنید، هزینه خرید آنلاین و غیره را پرداخت کنید. کاربران
امروزه با گسترش اینترنت و ایجاد وب سایت ها، طراحی سایت فروشگاهی بسیار محبوب شده است. خرید آنلاین، یافتن کالاها و خدمات را برای مردم آسان‌تر می‌کند. خرید از وب سایت های فروشگاهی با استقبال بسیار خوبی از سوی مردم به ویژه جامعه جوان مواجه شده است. خریداران و متقاضیان کالا و خدمات به دلیل مشغله کاری یا ترافیک زیاد و راحتی به ندرت به فروش حضوری روی می آورند و ترجیح می دهند محصولات مورد نیاز خود را به صورت آنلاین خریداری کنند. طراحی وب سایت فروشگاهی با کیفیت بر میزان رضایت کاربران و اثربخشی تعامل کاربران در وب سایت تأثیر می گذارد و به نوعی باعث افزایش نرخ تبدیل کاربران در وب سایت فروشگاهی می شود.

برخی از ویژگی های مهم فروشگاه اینترنتی
لوگوی مناسب برای کسب و کار داشته باشید: یک لوگوی مناسب و رسا مانند یک کارت ویزیت حضوری است و نقش موثری در جذب مخاطب دارد. در خرید آنلاین، لوگو نماد اعتماد و اطمینان برای صاحب کسب و کار است. برندهای معروف معمولاً لوگوی منحصر به فرد و ماندگاری دارند.
ارائه تخفیف و پیشنهاد ویژه به کاربران: یک وب سایت فروشگاهی باید از همان ابتدای ورود به وب سایت، علاقه و توجه کاربران را به سمت وب سایت جلب کند. کاربران معمولا از وب سایت هایی که صفحه اصلی جذاب تری دارند استقبال می کنند و از آنجا خرید می کنند. نمایش تخفیف ها و پیشنهادات ویژه در صفحه اصلی وب سایت باعث جذب مخاطب و تشویق آنها به خرید می شود.
ارسال رایگان محصولات: ارسال رایگان برای بسیاری از مشتریان فروشگاه های آنلاین مهم است و آنها تمایل دارند از فروشگاه هایی خرید کنند که محصولات خریداری شده را به صورت رایگان ارسال می کنند. بسیاری از فروشگاه های آنلاین برای جلوگیری از هزینه های اضافی حمل و نقل، حداقل مبلغ خرید را تعیین می کنند و خریدهای بالاتر از این مقدار را به صورت رایگان ارسال می کنند.
آخرین اخبار و محصولات را به نمایش بگذارید: اطلاعیه های مربوط به دوره های تخفیف یا رویدادهای آینده و همچنین محصولات جدید را می توان در صفحه اصلی سایت نمایش داد. مشتریان ترجیح می دهند اطلاعات جدید یا محصولات جدید را در نگاه اول ببینند و زمان کمتری را در صفحات داخلی سایت تلف کنند.
سبد خرید، فرم ورود و فرم جستجوی محصول: در سایت های فروشگاهی، بهتر است سبد کالا، فرم ورود و جستجوی محصول را با هم تنظیم کنید. هر مشتری برای دسترسی به سایت و تکمیل فرآیند خرید باید یک نام کاربری و رمز عبور شخصی داشته باشد. در فروشگاه های اینترنتی بزرگ با طیف وسیعی از محصولات، فرم جستجوی محصول مهم است. فرم جستجو به مشتریانی که به دنبال یک محصول خاص هستند کمک می کند تا مستقیماً محصول مورد نظر خود را پیدا کرده و سفارش دهند.
انتخاب سیستم پرداخت: وب سایت های خرید با خریداران زیادی سروکار دارند که همه آنها سیستم پرداخت را ترجیح می دهند. برخی از روش‌های پرداخت ممکن است دارای محدودیت‌های فنی باشند. به همین دلیل، خوب است که گزینه های پرداخت شفاف برای کاربران وجود داشته باشد. فروشگاه های آنلاین معمولا از گزینه هایی مانند کارت های اعتباری، کوپن های هدیه، پرداخت های آنلاین و غیره استفاده می کنند. به عنوان یک سیستم پرداخت اولیه آیکون های این روش های پرداخت معمولا در پایین صفحه یا در گوشه های بالای سایت قرار می گیرند.
لینک شبکه های اجتماعی:تحقیقات نشان می دهد که حدود 20 درصد از خریدهای آنلاین پس از بررسی شبکه های اجتماعی انجام می شود. قبل از خرید، مردم نظر دیگران را در مورد محصول می دانند. شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام یا تلگرام بهترین منبع اطلاعات محصولات هستند. شبکه های اجتماعی نیز به افزایش دیده شدن فروشگاه آنلاین شما کمک می کنند. یکی از بهترین راه های اطلاع رسانی و برقراری ارتباط با مشتریان بالقوه از طریق شبکه های اجتماعی است.

جمع بندی
شما خودتان زمانی تجربه ناموفقی در زمینه طراحی سایت فروشگاهی داشتید و یا حتی اگر در ابتدای راه هستید نگران شکست کار و اتلاف وقت و هزینه هستید. حتما تا به حال به این نتیجه رسیده اید که طراحی سایت فروشگاهی به تنهایی برای رسیدن به این هدف بزرگ کافی نیست و برای رسیدن به این موفقیت باید عوامل زیادی در هم تنیده شوند.

 

kombatazat
kombatazat

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋