kombatazat

kombatazat

مراحل راه اندازی یک سایت حرفه ای

شرکت طراحی سایت در مشهد برای ساخت یک وب سایت سه مرحله کلی وجود دارد. در مرحله اول باید یک نام یا دامنه برای وب سایت ثبت شود. دامنه سایت باید بر اساس نوع خدمات سایت انتخاب شود. مرحله دوم یک وب سایت است که توسط یک طراح یا برنامه نویس طراحی شده است.
مرحله سوم بعد از طراحی سایت. برای اینکه بر روی یک پلتفرم وب قرار گیرد و در دسترس کاربران قرار گیرد، به یک وب سرور نیاز دارد که به آن کلاس میزبانی نیز می گویند. در نهایت ارتباط بین دامنه و هاست از طریق این سرور انجام شده و از طریق اینترنت برای کاربران قابل مشاهده خواهد بود.

پهنای باند چیست؟ و چه تاثیری در طراحی سایت دارد؟
پهنای باند ترافیک ماهانه ای است که به سایت شما اختصاص می یابد. همانطور که قبلا ذکر شد تمام اطلاعات سایت بر روی وب سرور یا هاست ذخیره می شود. هر بار که کاربر وارد سایت می شود، صفحه متفاوتی بارگذاری می شود. مقداری اینترنت از سمت میزبان برای ارسال داده به کاربران استفاده می شود. در سمت سرور وب، مقدار پهنای باند اینترنت استفاده شده برای این آپلود.
در واقع هر چه یک وب سایت بازدیدکننده بیشتری داشته باشد، به پهنای باند بیشتری نیاز دارد. همچنین هر چه محتوای صفحات وب بزرگتر باشد، از پهنای باند بیشتری استفاده خواهد شد.
پهنای باند با مکان متفاوت است و دو گروه متفاوت هستند. ذخیره سازی هزینه ای است که برای ذخیره اطلاعات به یک سایت پرداخت می شود.
آشنایی با سیستم مدیریت محتوا و انواع آن
سیستم مدیریت محتوا یا CMS مخفف عبارت «سیستم مدیریت محتوا» است. CMS یک برنامه کامپیوتری است که به شما امکان انتشار محتوا، ویرایش، مدیریت، حذف و غیره را می دهد. برای یک وب سایت
مدیریت وب سایت با کمک ابزارهای موجود در CMS بسیار ساده است. تا نویسنده یا مدیر سایت بدون اطلاع از کدنویسی و برنامه نویسی مطالبی را به سایت اضافه کند یا آن را تغییر داده و حذف کند.
یک سیستم مدیریت محتوا بر روی سرور یا وب سرور نصب می شود و سپس ظاهر سایت، مدیریت محتوا، تعامل با کاربران و هر اتفاقی که در سایت می افتد توسط این CMS مدیریت می شود. هنگام ساخت وب سایت می توانید از هر نوع CMS استفاده کنید.
همانطور که می دانید CMS انواع مختلفی دارد، رایگان، پولی، عمومی و اختصاصی که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. برای مثال می توان به CMS های متن باز وردپرس، جوملا، دروپال و پرستاشاپ اشاره کرد.
هیچ محدودیتی برای استفاده از CMS منبع باز برای ساخت وب سایت یا طراحی و پیاده سازی CMS خود وجود ندارد. در حال حاضر، سیستم مدیریت محتوای وردپرس محبوب ترین سیستم مدیریت محتوای رایگان و متن باز است.
عموما تمامی سایت های فعال از سیستم مدیریت اطلاعات استفاده می کنند. در غیر این صورت، برنامه به حداقل تغییرات در محتوا یا طرح سایت نیاز دارد.

جمع بندی
وب سایت ها تقریباً در هر محیطی می توانند کار کنند. برای مثال می توان به موارد زیر اشاره کرد؛ سایت های خرید، سایت های خبری، اطلاعات، خرید آنلاین، مشاغل، مسافرت، سرگرمی، علم، فناوری، شبکه های اجتماعی، مسافرت، هتل ها، لوازم آرایشی و بهداشتی و غیره.

kombatazat
kombatazat

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋