بسیاری هنوز بر این باورند که فروش پایان یک معامله است، به گونه ای که وقتی روند فروش و پرداخت کامل شود ، ارتباط با مشتری را کاملاً قطع می کنند و هیچ برنامه ای برای ادامه ارتباط با مشتری ندارند.
این قطع ارتباط تا آنجا پیش می رود که حتی فروشنده دیگر، به تماس های مشتری قبلی خود پاسخ نمی دهد یا پاسخ وی را نادیده می گیرد. این روند منجر به مرگ تدریجی یک تجارت و فروپاشی بسیاری از مشاغل شده است.
به خاطر داشته باشید که نرم افزار CRM برای ساده سازی ، خودکار سازی و سازماندهی کلیه عملکردهای مشتری طراحی شده است. تمرکز اصلی نرم افزار CRM بر رضایت مشتری است. بنابراین باید تمام فرآیندهایی که به مشتری ختم میشود در نظر گرفته شود.
پاسخ ها