khanegikhosh

khanegikhosh

پرده حریر

پرده حریر که به آن پرده کریستالی نیز گفته می‌شود از جمله پرده‌های شفاف محسوب می‌شود. درست است که این مدل پرده نور را از خود عبور می‌دهند اما هر یک از طرح‌های مختلف پرده حریر لطافت خاص خود را به نور ورودی بخشیده و از تابش مستقیم نور خورشید به فضای داخلی جلوگیری می‌کنند. در واقع، می‌توان پرده‌ی حریر را از نظر نوردهی نوعی فیلتر نور در نظر گرفت که نور ورودی را دلنشین و متعادل می‌کند. همین خاصیت حریر در کنار زیبایی و اصالت آن ایجاب می‌کند که از آن در موارد بسیار زیادی استفاده شود؛ از جمله در اتاق‌ها و فضاهایی که نوردهی کم داشته و لازم است پرده‌ای نصب شود که به افزایش نور محیط کمک کنند. 
مدل‌های پرده حریر همواره از زیباترین و پرطرفدارترین پرده‌ها بوده و هستند. صد البته که در صورت نیاز به ایجاد سایه‌ی بیشتر در کنار زیبایی حریر، می‌توان از آستری پرده یا حتی نصب دو پرده‌ی حریر به صورت همزمان استفاده کرد.
پارچه حریر و بالطبع پرده‌های حریر (یا کریستالی) را می‌توان از نظر تنوع در طرح و رنگ بی مانند دانست. صدها رنگ، بافت و طرح مختلف از این نوع پارچه در بازار موجود اند که هر یک زیبایی خاص خود را داشته و همچنین طرح‌های مختلف پارچه‌ی حریر بسته به تراکم و ضخامت بافت، درجات متفاوتی از میزان عبور نور و دید بیرونی را تأمین می‌کنند. 
یکی از مزیت‌های مدل‌های گوناگون پرده حریر آن است که برای هر سبک و کاربرد دکوراسیون داخلی می‌توان چندین طرح از این نوع پرده را با سایر عناصر دکور ست کرد. گرچه برخی طراحان و مصرف کنندگان حریر را پرده‌ای کلاسیک می‌دانند اما به جرأت می‌توان ادعا کرد که ده‌ها مدل پرده مدرن با استفاده از پارچه‌های حریر طراحی و تولید شده است؛ از ساده‌ترین مدل پرده حریر گرفته تا مدل‌های پر زرق و برق پرده‌های لاکچری و سلطنتی. یک مزیت دیگر و راز تناسب و چشم‌نوازیِ مدل‌های مختلف پرده حریر آن است که با درخشنگی و تلطیف نور باعث می‌شود که سایر اجزای دکوراسیون داخلی درخشان‌تر و زیباتر به نظر آیند.
علاوه بر این‌ها، پرده حریر می‌تواند به عنوان پرده پذیرایی و نشیمن، پرده اتاق خواب و پرده آشپزخانه استفاده شود. البته برای هر کدام از این فضاها مدل‌های مناسبی از این نوع پرده وجود دارد. برای نمونه پرده‌های حریر با آستر، والان و دستک برای پذیرایی بسیار شیک و مناسب هستند. علاوه بر این، نصب پرده کریستالی در اتاق‌های کوچک باعث می‌شود که فضای اتاق بزرگتر از آنچه هست جلوه کند. پرده حریر از پرطرفدارترین انواع پرده می باشد و برای همه نوع سبک و سیاقی به خصوص سبک مینمال و مدرن استفاده می شود. در ادامه توجه شما را به دیدن شیکترین و جدیدترین مدل پردهای ساده حریر دورنگ جلب می نماییم.

مدل پردهای ساده حریر دورنگ 1401
پرده های حریر ساده معمولا بدون طرح و نقش و در ساده ترین نوع ممکن دوخته و به فروش می رسند. پرده های حریر ساده معمولا رنگی سفید دارند و برای هر نوع دکوری مناسب اند. البته می توانید با توجه به رنگ دکوراسیون داخلی خانه خود، رنگ های دیگر را نیز سفارش دهید.
اگر درز پنجره های شما باز است و در زمستان هوای سرد و گرد و غبار به راحتی از زیر درز پنجره وارد خانه شما می شود، پرده حریر نمی تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد و بهتر است از پرده ضخیم تری بدین منظور استفاده نمایید.

استفاده از آن ها در خانه های مدرن و مینیمال می تواند انتخاب بسیار مناسبی باشد.
استفاده از پرده حریر در خانه های کوچک سبب بزرگ تر دیده شده محیط خانه می شود.
پرده های حریر معمولا به دلیل سادگی و نازک بودن، از قیمت مناسب و مقرون بصرفه ای برخوردار می باشند.

khanegikhosh
khanegikhosh

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋