keyvan.mohebbi7

keyvan.mohebbi7

توسط ۲ نفر دنبال می شود
 ۱۱ نفر را دنبال می کند

نکات مهم در طراحی لوگو برای فروشگاه اینترنتی

 

در طراحی لوگو خرید اینترنتی، نیاز است که برخی نکات رعایت شوند. در ادامه به بررسی این موضوع می‌پردازیم.

سایز مناسب لوگو سایت فروشگاهی

شما باید بدانید که از لوگو فروشگاه اینترنتی (Online store logo) قرار است در چه مکانی استفاده کنید. آیا می‌خواهید آن را روی کارت ویزیت خود بزنید و به مردم بدهید یا می‌خواهید آن را در فضای مجازی به صورت تک یا انبوه استفاده کنید.

اگر می‌خواهید از لوگوی خود به عنوان پروفایل حساب فضای مجازی خود استفاده کنید؛ سایز مناسب آن به صورت مربعی در نظر گرفته می‌شود تا با دایره شدن لوگو، آسیبی به اجزای جانبی وارد نشود. اگر می‌خواهید لوگو را در موقعیت‌هایی مثل گوشه‌ای از پست‌ها یا استوری‌ها استفاده کنید، لوگو را باید بدون پس زمینه به صورت png یا وکتور خروجی بگیرید. در این راستا می‌توانید مقاله‌ی آشنایی کامل با انواع فرمت فایل لوگو و استفاده از آنها را مطالعه کنید.

در طراحی لوگو سایت فروشگاهی باید لوگو به نحوی طراحی شود که بتوان آن را در اندازه‌های بسیار بزرگ و یا کوچک استفاده کرد؛ بدون اینکه مشکلی از بابت خوانایی و شکل برای آن لوگو پیش بیاید.

رنگ‌بندی مناسب لوگو فروشگاه آنلاین

شناخت رنگ‌بندی مناسب برای طراحی لوگو با توجه به نوع کسب و کار شما و همچنین، سلیقه مخاطبین انتخاب می‌شود. ورود به دنیای رنگ‌ها در طراحی لوگو برای فروشگاه اینترنتی می‌تواند بسیار جذاب باشد. شما باید با توجه به نوع کسب و کار و فروشگاهتان بهترین لوگو، با رنگ‌بندی مناسب طراحی کنید. این رنگ‌بندی می‌تواند شامل انواع رنگ‌ها در کنار هم باشد که هم نشان از کاربرد خوب لوگو باشند و هم، جذابیت زیادی برای کسب و کار شما ارائه دهند.

شناخت پالت‌های رنگی مختلف برای این منظور بسیار کاربردی خواهد بود. سعی کنید از رنگ‌هایی با صلابت که به مرور زمان جذابیت خود را از دست نمی دهند، بهره ببرید. اهمیت رنگ در لوگو بسیار زیاد است. برای به دست آوردن یک شناخت عمیق از این مقوله پیشنهاد می‌کنیم مقاله‌ی در مورد رنگ بندی متناسب را مطالعه کنید.

مطابقت داشتن لوگو خرید اینترنتی

لوگو فروشگاه اینترنتی باید مطابق حوزه‌ی همان فروشگاه اینترنتی طراحی شود.؛ یعنی اگر مثلا آن فروشگاه آنلاین در حوزه‌ی لباس و پوشاک فعالیت می‌کند، طراحی لوگو نیز مطابق آن حوزه صورت بگیرد. بنابراین، لوگو فروشگاه آنلاین باید منطبق و مرتبط با حوزه‌ی فعالیت همان فروشگاه طراحی شود.

داشتن قابلیت استفاده مناسب لوگو

باید لوگو سایت فروشگاهی به نحوی طراحی شود کاربردی باشد. یعنی؛ بتوان در فضاها و مکان‌های مختلف نظیر بنرهای سطح شهر، کارت ویزیت‌ها، بستر اینترنت و فضای مجازی و همچنین، رسانه استفاده کرد و تبلیغ کرد.

سادگی لوگو فروشگاه اینترنتی

مخاطب با یک لوگوی‌ ساده‌ی خرید اینترنتی، راحت‌تر ارتباط برقرار می‌کند. در نتیجه، در ذهن ماندن چنین لوگویی آسان‌تر خواهد بود. به این ترتیب، لوگوی فروشگاه شما در ذهن مخاطب هک می‌شود و به یاد آوردن آن کار سختی نخواهد بود.

اهمیت مخاطب در طراحی لوگو برای فروشگاه اینترنتی

طراحی لوگو برای فروشگاه اینترنتی, توجه به مخاطبان در طراحی لوگو برای فروشگاه اینترنتی

توجه به مخاطبان در طراحی لوگو برای فروشگاه اینترنتی

شناخت مخاطبان هم می‌تواند از دیگر موارد مهم در طراحی لوگو فروشگاه‌های اینترنتی باشد. شما باید بدانید که مخاطبان شما در چه رده سنی قرار دارند، چه چیزی مورد علاقه آنها است، چه چیزی می‌تواند شما را نسبت به دیگران متمایز کند و همچنین، چگونه می‌توانید بهترین قیمت را برای ایشان ارائه دهید.

شناخت مخاطبان همچنین باعث می‌شود تا شما لوگوی خود را با دردسر کمتر و تعداد ویرایش محدودتری به نمایش بگذارید. شاید شما در اولین مرحله از طراحی لوگو نیاز به ویرایش‌های چند مرتبه داشته باشید؛ اما با شناخت دقیق مخاطبان اصلی می‌توانید با یک بار طراحی، به هدف خود یعنی خلق یک لوگوی جذاب و حرفه‌ای برسید.

keyvan.mohebbi7
keyvan.mohebbi7

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋