keyvan.gh73

keyvan.gh73

معرفی کتاب های روانشناسی

۱. کتاب هنر شفاف اندیشیدن اثر رولف دوبلی

 

کتاب «فوتبال علیه دشمن» اولین کتابی بود که عادل فردوسی پور ترجمه کرد و با استقبال زیادی هم مواجه شد؛ تا جایی که کتاب صوتی فوتبال علیه دشمن هم با صدای خود عادل فردوسی‌پور منتشر شد.

«هنر شفاف اندیشیدن» بعد از «فوتبال علیه دشمن» کتاب دیگری بود که عادل فردوسی‌پور ترجمه کرد و البته به کلی متفاوت با آن بود و هیچ ربطی به فوتبال نداشت. کتاب هنر شفاف اندیشیدن نوشته رولف روبلی نویسنده سوییسی است  که در فصل‌های کوتاه ۹۹ مدل رایج در اشتباه فکر کردن را شرح می‌دهد. کتاب صوتی هنر شفاف اندیشیدن هم به تازگی با صدای عادل فردوسی‌پور منتشر شده است.

رولف روبلی البته روانشناس نیست. او نویسنده و تاجر است. کارش را سال ۲۰۰۲ به عنوان رمان‌نویس شروع کرد. اما «هنر شفاف اندیشیدن» پرفروش‌ترین و مهم‌ترین کتابش است. روبلی مدیریت MBA خوانده و دکترایش را در زمینه فلسفه اقتصاد گرفته و درنتیجه در کتاب‌هایش موفق می‌شود بین موضوعات مختلف پیوند برقرار کند.

۲. کتاب هنر خوب زندگی کردن اثر رولف دوبلی

 

اثر دیگری از رولف روبلی در فهرست ما قرار دارد که باز هم توسط گروه مترجمانی که عادل فردوسی‌پور هم در میان‌شان حضور دارد ترجمه شده است. این کتاب البته مستقیم یک اثر روانشناسی محسوب نمی‌شود. بیشتر اثری در حوزه علوم انسانی است اما از آنجا که راهکارهایی برای مدیریت زندگی‌تان در اختیارتان قرار می‌دهد می‌شود تا حدی آن را به عنوان یک کتاب خوب و متفاوت روانشناسی برشمرد. شاید چکیده کتاب را بشود در یکی از جملات خودش پیدا کرد: « موفق بودن یعنی تزلزل ناپذیر بودن فارغ از این که در اوج پرواز باشید یا در حضیض سقوط.»

این کتاب پنجاه و دو روش میان‌بر ذهنی برای تفکر و تصمیم‌گیری به شما آموزش می‌دهد که شما را در مسیر یک زندگی خوب قرار خواهد داد. ترجمه روان سه مترجم کتاب هم کمک می‌کند تا کتاب را راحت‌ بخوانید و از خواندنش لذت ببرید.

۳. کتاب وضعیت آخر اثر تامس ای. هریس

کتاب وضعیت آخر

تامس ای. هریس این کتاب را با استفاده از نظریه‌های زیگموند فروید نوشت. کتابی که از زمان انتشارش تا امروز یکی از پرکاربردترین و مهم‌ترین و پرفروش‌ترین کتاب‌ها در حوزه روانشناسی است و بسیاری از روانشناسان از مطالب این کتاب برای تحلیل و درمان مراجعان‌شان استفاده می‌کنند. اسم اصلی کتاب «من خوبم، شما خوبید» است. نویسنده با توجه به مشاهدات و تجربه سی ساله‌اش متد جدیدی برای روانکاری ارائه می‌کند. او سه نقش برای انسان‌ها قائل می‌شود: بالغ، والد و کودک.

این سه بخش در وجود هر آدمی یافت می‌شود. وقتی با کودک‌تان تصمیم می‌گیرید مثل بچه‌ها پافشاری می‌کنید. احساساتی عمل می‌کنید و جوانب کار را در نظر نمی‌گیرد. بخش والد وجود غالبا امر و نهی می‌کند و گاهی شما را از انجام دادن کارهایی که دوست دارید به دلیل انطباق نداشتن با فرهنگ یا عرف باز می‌دارد. اما این بالغ است که تصمیم‌گیری درست انجام می‌دهد.

 مشاهده کتاب های روان شناسی بیشتر

keyvan.gh73
keyvan.gh73

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋