keyvan.gh73

keyvan.gh73

چرا برای کودک خود کتاب بخوانیم

یکی از مهم‌ترین فعالیت‌هایی که می‌توانید فرزندانتان را به آن ترغیب کنید، کتاب خواندن است. هم سرگرم‌کننده است و هم محرکی برای تفکر و موفقیت‌های زندگی آن‌هاست. کتاب خواندن برای بچه‌ها فقط سرگرمی نیست. آن‌ها همچنین با کتاب خواندن در مورد افراد دیگر، مکان‌ها، ایده‌ها و امکانات بی‌حد و مرز یاد می‌گیرند.

چرا کتاب خواندن برای کودکان مهم است؟

۱. واژگان و مهارت‌های زبان را توسعه می‌دهد

هرچه بچه‌ها بزرگتر می‌شوند، ما روزانه با آن‌ها صحبت می‌کنیم، اما واژگان و مباحثی که در معرض آن قرار می‌گیرند محدود و اغلب تکراری است. خواندن کتاب باعث بهبود واژگان فرزند شما می‌شود و آنها را در معرض انواع مختلف ساختار جمله، سبک‌های نوشتن و روش‌های بیان قرار می‌دهد.

۲. بچه‌ها را تشنه دانستن می‌کند

هنگام خواندن کتاب، بچه‌های شما با طیف گسترده‌ای از موضوعات، فرهنگ‌ها و ایده‌ها آشنا می‌شوند. آنها خواهند فهمید که دانش باید کشف شود. خیلی اوقات آنقدر از محتوای کتاب لذت می‌برند که حتی متوجه نمی‌شوند که درباره یک موضوع خاص، چقدر دانش کسب کرده‌اند.

۳. همدلی را افزایش می‌دهد

خواندن کتاب به بچه‌ها کمک می کند تا در مورد افرادی که ارتباط بسیار کمی با آنها دارند، قدردان باشند و با آن‌ها همدلی کنند. آن‌ها به واسطه تجربه کمی که دارند در ارتباط با کتاب تجربه‌های جدید و ارتباطات را می‌آموزند.

 

۴. بهترین شکل سرگرمی

اکنون که فناوری به یک سرگرمی برای بزرگسالان و کودکان تبدیل شده است، نمایش‌های تلویزیونی و برنامه‌های کودکان منابع خوبی برای یادگیری هستند اما کتاب‌ها مثل همیشه انتخاب بهتری هستند. به جای ساعت‌ها نشستن جلوی تلویزیون کودکانتان را تشویق کنید که کتاب را به عنوان سرگرمی در نظر بگیرد.

۵. پیوندهای قوی بین والدین و فرزندان

کتاب خواندن فرصت خوبی برای تعامل با فرزندان ماست، برای اینکه در مورد افکارشان در مورد موضوعات کتاب حرف بزنیم و صمیمیت بینمان برقرار شود.

۶. مغز کودکان را پرورش می‌دهد

اگر برای فرزندتان کتاب بخوانید، تفکر انتقادی او را تا حد  زیادی پرورش دادید. وقتی بچه‌ها کتاب می‌خوانند، بین کلمات و تفکر بصری آن‌ها ارتباط برقرار می‌شود. برای خوانندگان مبتدی، تصاویر ابزاری مفیدی برای کمک به آن‌ها در درک روایت و درک بهتر هستند.

۷. تمرکز را بهبود می‌دهد

کتاب خوندن به تمرکز نیاز دارد، حتی برای کودکانی که در نشستن هم مشکل دارند و نمی‌توانند آرام و متمرکز باشند. با کتاب خواندن حواس‌پرتی‌ها دور می‌شوند و توان بچه‌ها برای تمرکز بیشتر می‌شود.

برای خرید اینترنتی کتاب برای کودکان و نوجوانان با ارسال رایگان کلیک کنید.

keyvan.gh73
keyvan.gh73

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋