ketabkhoon

ketabkhoon

bache

سخنانی از بزرگان

تمایل به ارجاع و استناد به سخن بزرگان تنها به مردمان یک کشور، مذهب یا گروه خاص معطوف نمی­‌شود و ریشه‌­های آن را می‌­توان در گرایش ذاتی بشر به یافتن راهنما در مسیر زندگی خود جست‌­وجو کرد. از این­‌رو است که در سرتاسر جهان، مجموعه­‌هایی که به گردآوری نقل قول هایی از بزرگان پرداخته‌­اند اغلب با اقبال عمومی مواجه شده‌­اند؛ و این اقبال گاه تا حدی بوده است که برخی از این سخنان بزرگان در جامعه کارکرد ضرب‌­المثل یافته‌­اند. در این یادداشت، مجموعه‌­ای از جملات قصار (گزین­‌گویه­‌ها) از صاحب­‌نظران عرصه‌­های مختلف گردآوری شده که هریک به‌­نوبۀ خود این ظرفیت را دارد تا تلنگری باشد که حتی برای دقایقی خواننده را به تفکر وا می‌دارد و راه و رسم اندیشیدن را به او نشان می‌­دهد.

تعصب سعی دارد حقیقت را صحیح و سالم در دست خود نگاه دارد‌؛ اما چنان می‌فشاردش که حقیقت می‌میرد.

رابیندرانات تاگور

مشکلِ این جهان این است که ابلهان پر از اطمینان­‌اند و عاقلان پر از تردید.

برتراند راسل

پول نمی­‌تواند برایتان خوشبختی بخرد، اما مسلماً شکل خوشایندتری از مصیبت را برایتان می­‌خرد.

اسپایک میلیگان

ﮔﺎﻫﯽ ﺑﺎﯾﺪ ﺑﻪ ﺩﻭﺭ ﺧﻮﺩ ﯾﮏ ﺩﯾﻮﺍﺭ ﺗﻨﻬﺎﯾﯽ ﮐﺸﯿﺪ؛ ﻧﻪ ﺑﺮﺍﯼ ﺍین­که ﺩﯾﮕﺮﺍﻥ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺧﻮﺩﺕ ﺩﻭﺭ ﮐﻨﯽ، ﺑﻠﮑﻪ برای ﺍین­که ﺑﺒﯿﻨﯽ ﭼﻪ ﮐﺴﯽ ﺑﺮﺍﯼ ﺩﯾﺪﻧﺖ ﺩﯾﻮﺍﺭ ﺭﺍ ﺧﺮﺍﺏ می­‌کند.

ﮊﺍﻥ ﭘﻞ ﺳﺎﺭﺗﺮ

کتاب سخنان بزرگان تاریخ، گزیده‌ای از جملات بزرگان و دانشمندان است که مانند چراغ راهنمایی برای ما در مسیر زندگی‌مان هستند. این کتاب را آتنا پارسیانی گردآوری کرده و متن آن به دو زبان انگلیسی و فارسی منتشر شده است.

‌برای خریدن کتاب اینجا کلیک کنید.

ketabkhoon
ketabkhoon bache

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋