فرض کنید شما یک صاحب کسب و کار هستید و برای اینکه کسب و کارتان توسط دیگران شناخته شود، زمان زیادی را صرف طراحی هویت بصری برند شرکتی خود کرده اید.
شما رنگ استاندارد شرکت خود (رنگ سازمانی) را انتخاب کرده اید و تمام سربرگ ها و کارت ویزیت های خود را متناسب با آن چاپ کرده اید، اما مشتریان شما آن را آنطور که شما می خواهید تشخیص نمی دهند و بسیاری از مردم به شما می گویند که این سبک طراحی نشان دهنده فعالیت شرکت شما نیست.
در اینجا شما همان اشتباهی را انجام می دهید که بسیاری از افراد مرتکب می شوند. شما هویت برند خود را فقط به شاخص های بصری برند (مانند طراحی بصری لوگو) محدود کرده اید.
قبل از تعریف طراحی هویت بصری، اجازه دهید یک تعریف مشترک از برند و هویت برند ارائه دهیم و سپس به سراغ تعریف هویت بصری برویم. زیرا این تعاریف اغلب با یکدیگر اشتباه گرفته می شوند.
برند شامل طرز فکر، احساسات درونی و درک درونی یک فرد از یک محصول، خدمات یا شرکت است.
و هویت برند چیزی است که استراتژی برند را تعریف می کند و فعالیت های بازاریابی را جهت می دهد.
به عبارت دیگر، هویت برند شامل تمامی عناصر برند (بصری و غیر بصری، ملموس یا ناملموس) مانند طراحی لوگو، نماد، بسته بندی، موسیقی برند، صدای برند و غیره است.
بنابراین طبق این تعاریف، زمانی که یک برند هویت برند خود را تعریف می کند، با به کارگیری آن، تجربه ای موفق با برند و تفاوت آن با رقبا ایجاد می کند.
هویت بصری برند هر عنصری از برند است که با حس بصری مخاطب ارتباط داشته باشد و ویژگی های برند را تقویت کند.
در پاسخ به این سوال که چرا برندها به هویت بصری نیاز دارند، سه دلیل اصلی زیر را می توان مطرح کرد:
طراحی هویت بصری برند در ادراک مشتری از برند تعیین کننده است و باید توجه داشت که نوع عناصر هویت بصری هر کسب و کار بسته به بخش فعالیت، بازار، نوع کسب و کار با کسب و کار دیگر متفاوت است. محصول و غیره ; اما برخی از این عناصر برای همه برندها مشترک هستند، از جمله موارد زیر:
هر برند لوگو، لوگو و شعار خاص خود را دارد که با دیدن آن به سرعت می توانید آن را تشخیص دهید. البته اگر علاوه بر به خاطر سپردن نام برند، باعث ایجاد لبخند بر لب یا ایجاد حس خاصی شود، این شرکت به درستی برندسازی خود را انجام داده است. مطمئن شوید که هر لوگو و نمادی که استفاده می کنید برای مشتری است و او باید با آنها ارتباط برقرار کند. یک لوگوی خوب ساده است، متناسب با محصول، مخاطب و بازار است و سازگار است.
آنچه شما می گویید مهم است، اما نحوه بیان آن مهم تر است. گاهی اوقات انتخاب فونت مناسب باعث ماندگاری نام برند شما در اذهان عمومی می شود.
فونتی که برای نوشتن نام برند خود انتخاب می کنید، لحن و صدای برند شما را منعکس می کند و تأثیر زیادی بر مخاطبان شما دارد، پس از آن صرف نظر نکنید. برای نوشتن نام برند خود، فونت های فارسی و انگلیسی فراوانی وجود دارد که می توانید انتخاب کنید و برند خود را بدرخشید.
شما به رنگ لباسی که انتخاب می کنید با مردم صحبت می کنید و در مورد فعالیت هایتان هم همین طور.
رنگی که برای کسب و کار شما انتخاب می شود، شما را از رقبایتان متمایز می کند، مشخص می کند که به کدام بخش تعلق دارید، در عموم احساسات ایجاد می کند و باعث شناخت برند می شود.
اگر شرکتی را می بینید که در این مورد بسیار موفق است، آن شرکت روانشناسی رنگ را به خوبی می شناسد.
افکت یک تصویر به هزار کلمه می ارزد و اگر این تصویر با سایر عناصر استراتژی برندسازی ترکیب شود، می تواند تاثیر تاثیرگذاری داشته باشد.
نمونه های زیادی از تصاویر ارسال شده توسط برندها وجود دارد، کافی است به اینستاگرام مراجعه کرده و برند مورد علاقه خود را جستجو کنید.
برندها میدانند که با انتشار تصاویری از انسانهای دیگر، افراد خود را جای آنها میگذارند و دوست دارند بازتاب آنها را در برندی که میپوشند ببینند.
هر عنصر گرافیکی (آیکونها، رنگها، اینفوگرافیک ها و غیره) که انتخاب میکنید باید بهطور یکپارچه در سراسر کسبوکارتان استفاده شوند.
به عنوان مثال، اگر می گویید این مقدار فضای سفید بین متن و عکس وجود دارد، از این عبارت در هر جایی که عموم آن را می بینند استفاده کنید.
به این ترتیب، مخاطبان شما از سردرگمی در امان میمانند و عناصر برند شما را در هر کجا که ببینند به سرعت تشخیص میدهند.
پاسخ ها