kenshin Aliram

kenshin Aliram

هویت بصری چیست؟

طراحی هویت بصری برای سازمان ها و شرکت ها توسط تیم وب یار سئو                                                  

طراحی لوگو

هویت گرافیکی یا هویت بصری شامل تمام چیزهایی می شود که ویژگی ها و خصوصیات یک برند را در قالب اطلاعات گرافیکی و تصویری به نمایش می گذارد.

تمام اطلاعات گرافیکی و تصویری که باعث می شوند یک برند از دیگر رقبا متمایز شوند زیر مجموعه هویت بصری آن قرار می گیرند.

مثلا نماد یا لوگوی یک برند بخش مهمی از هویت بصری آن را تشکیل می دهد.

البته تصور نکنید هویت بصری یک سازمان یا نام تجاری فقط روی کاغذ و صفحه مانیتور قابل مشاهده است.

هویت بصری هر چیزی را شامل می شود که با توجه به گرافیک آن یک نام یا برند در ذهن افراد تداعی شود.

مثلا فرض کنید یک برند خاص همیشه از یک نوع ترکیب رنگ خاص که با نمادهای منحصر به فردی ترکیب شده اند استفاده می کند

و افراد می توانند این ترکیب رنگ و طرح را در همه چیزهای مرتبط با این کسب و کار مشاهده کنند.

این نمونه ای بسیار عالی از استفاده به جا از تصاویر و نمادها می باشد.

شما قادر خواهید بود که این طرح های خاص و منحصر به فرد را در طراحی لوگو آن شرکت مشاهده کنید

و یا اینکه عناصری از آن را در نحواه چیدمان و طراحی دکوراسیون آن شرکت مشاهده نمایید.

حتی ممکن است با دیدن این طرح ها و نقش ها در یک تبلیغات دیواری فورا به یاد آن برند خاص بیفتید.

تمام این موارد نمونه های هویت بصری هستند.

طراحی کارت ویزیت

طراحی کارت های ویزیت خاص، طراحی لوگوی انحصاری، یک نوع چیدمان و دکوراسیون خاص،

تدارک دیدن لباس فرم مخصوص برای کارکنان یک شرکت و…

همگی تحت عنوان عنوان هویت بصری قرار می گیرند.

برای این که بتوانید به خوبی با کمک طراحی گرافیکی و هویت بصری پیام دلخواه تان را به مخاطبان خود برسانید،

بایستی در طراحی عناصری که می خواهید به کار ببرید مواردی را رعایت کنید.

                                                    

                                                                                               طراحی هویت بصری                                                                                                                                  

عناصر به کار رفته در طراحی گرافیکی و هویت بصری باید دارای چه ویژگی هایی باشند؟

برای طراحی عناصری که قرار است به عنوان هویت بصری یک سازمان یا شرکت مورد استفاده قرار بگیرد باید موارد زیر رعایت شوند.

  1. طراحی ها باید به شکلی انجام شوند که بتوانند سبب بر انگیخته شدن احساسات در افراد شوند. احساسات نقش مهمی در جهت دادن رفتارهای انسانی دارند بنابراین باید از آن به بهترین شکل برای جلب توجه استفاده نمود.

باید سعی کنید که در طراحی های خود از عناصری استفاده کنید که به مخاطبان حس خوبی را القا می کنند به این ترتیب قادر خواهید بود که توجه آن ها را به شکل مثبتی به کسب و کار خود جلب نمایید.

  1. اگر شما صاحب یک کسب و کار هستید و به ارائه محصول یا خدماتی می پردازید، باید در هویت بصری خود عناصر و الگوها و نمادهایی را به کار ببرید که افراد با دیدن آن ها متوجه ماهیت کسب و کار شما شوند.

استفاده از نمادها و تصاویر خلاقانه ای که ماهیت کسب و کار شما را در خود جای داده اند باعث می شود که در ذهن افراد ماندگار شوید.

  1. امروزه کسب و کارهای مختلف از بخش های گوناگونی تشکیل شده اند که با یکدیگر در ارتباط هستند.

اگر کسب و کار شما هم به شکلی است که دارای جنبه های مختلفی می باشد، باید عناصری را به در تشکیل هویت بصری خودتان به کار ببرید که بتوانند به نوعی تمام این جنبه ها را پوشش دهند و تمام آن ها را در یک قاب جا دهد. این کار توسط گرافیست های حرفه ای که در این کار خبره هستند قابل انجام می باشد.

kenshin Aliram
kenshin Aliram

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋